FUNKCE – soustava souřadnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Určování zeměpisné polohy
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Funkce, funkční závislosti Lineární funkce. Obsah: Definice funkce Grafické znázornění funkce Konstantní funkce Lineární funkce Vlastnosti lineárních.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Zeměpisná poloha zeměpisná šířka zeměpisná délka rovník rovnoběžka
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Funkce Konstantní a Lineární
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Číselné množiny - přehled
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Lineární funkce - příklady
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
JARO? LÉTO? ZIMA? PODZIM? ROČNÍ OBDOBÍ
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
FUNKCE – grafické znázornění
Obsah geometrických útvarů
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Elektronická učebnice - II
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Světadíly a oceány
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Soustava souřadnic Oxy
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Lineární funkce a její vlastnosti 2
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Matematika Elipsa.
Délka kružnice, obvod kruhu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Lineární funkce a její vlastnosti
20.1 Malá násobilka - násobení
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Transkript prezentace:

FUNKCE – soustava souřadnic Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace FUNKCE – soustava souřadnic Co vyjadřuje pojem funkce? Co nám pravoúhlá soustava souřadnic určuje? Jak souvisí soustava souřadnic se zeměpisem? Můžeme ze soustavy souřadnic „číst“? Autor: Mgr. Radek Martinák

Definice funkce a její určení Pro konkrétní příklad odkryj Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Definice funkce a její určení Funkce je matematické vyjádření závislosti dvou veličin na sobě Co vyjadřuje vzorec ? o = 4 * a např. Strana čtverce má délku 10 cm, 15cm, 30 cm o = 4* 10 … (*15, *30 ) Obvod se bude měnit v závislosti na délce strany. Pro konkrétní příklad odkryj Obecně můžeme závislost vyjádřit: y = f(x) (veličina y je funkcí x (y je závislá na x)) Hodnoty veličin se znázorňují v pravoúhlé soustavě souřadnic

Znázornění bodů – soustava souřadnic Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Znázornění bodů – soustava souřadnic Osa y Každý bod v rovině má dvě souřadnice Souřadnice na ose x = „x -ová“ Souřadnice na ose y = „y -ová“ Kladné hodnoty Záporné hodnoty Osa x Kladné hodnoty Souřadnice zapisujeme: [ x ; y ] Záporné hodnoty Počátek soustavy souřadnic = 0 [ 0 ; 0 ]

Body v soustavě souřadnic Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Body v soustavě souřadnic y x y A 11 A = [8 ; 11 ] B = [-5 ; -8 ] -5 8 x B - 8

Pracuj s pravoúhlou soustavu souřadnic Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Pracuj s pravoúhlou soustavu souřadnic 1. Urči souřadnice bodů M a N y 2. Zakresli K [ -3 ; 2 ] a L [ 1 ; -2 ] N x M K L

Soustava souřadnic a zeměpis Každý bod na Zemi má svoje souřadnice Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Soustava souřadnic a zeměpis Zeměpisná šířka - rovnoběžky NAVIGACE GPS Každý bod na Zemi má svoje souřadnice SSZŠ s.r.o., Podkrušnohorská 1677, Litvínov 50°36'25.287"N (Nord) – severní šířka 13°37'9.322"E (East) – východní délka Zeměpisná délka - poledníky

Cartesian coordinate system = kartézská soustava souřadnic Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Cartesian coordinate system = kartézská soustava souřadnic Two axes = dvě osy Mutually perpendicular = navzájem kolmé Origin = počátek Point = bod East = východ Nord = sever

Narýsuj: Sestroj pravoúhlou soustavu souřadnic Označ osy a počátek Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Narýsuj: Sestroj pravoúhlou soustavu souřadnic Označ osy a počátek Zobraz body: A [ -3 ; -2 ] B [ 3 ; -2 ] C [ 3 ; 2 ] D [ -3 ; 2 ] 4. Jaký rovinný útvar po spojení bodů vznikne?

Použité zdroje: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sphere_wireframe.svg Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Použité zdroje: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sphere_wireframe.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rovinna_kartezska_soustava_souradnic.svg