Výrobkové strategie dle investičních cílů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Opakování k maturitě.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Cena a náklady.
Životní cyklus výrobku
Produkt.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Marketingový mix Produkt.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Úvod do podnikových financí
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketingové strategie- Výrobkové strategie
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Úvod do podnikových financí 2. přednáška Majetková struktura podniku.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Strategie.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Výrobkové strategie dle investičních cílů

Strategie pro individuální výrobky Zavádění výrobku na trh Etapa růstu trhu Etapa zralosti trhu Etapa zániku trhu

Strategie znaků produktu Strategie zdokonalování vlastností Strategie značky Strategie kvality Strategie zdokonalování jakosti Strategie zdokonalování stylu Strategie volby designu Strategie volby obalu Strategie image Strategie vůní, chuti, barev

Strategie řízení značky Hierarchická struktura značky VW Group AUTO-ŠKODA- FELICIA-FELICIA SPORT LINE Výrobce-značka --Shoda firemního a produktového názvu --Dominance značky --Paritní zastoupení firemního a značkového jména --Smíšená dominance --Firemní dominance

Značka-produkt 1.Značka produktu 2.Značka pro produktovou řadu Produkt-značka-positioning 2.Značka pro produktovou řadu 3.Deštníková značka DANONE - VITALINEA- Jogurty – Nápoje-Tvarohy 4.Symbolická značka STOK- FERNET STOCK - WHISKY CREAM STOCK

Strategie výrobkové řady Prodloužení řady…. dolů, nahoru,obousměrně doplnění řady ●Vyřazování výrobku

Strategie výrobkového mixu Rozšíření mixu Zúžení mixu

Cenové strategie

rozhodnutí Jak stanovit úroveň cenové hladiny? Jak určit cenu nových výrobků? Jaké změny provádět u stávajícího výrobního programu? Jak vhodně diferencovat cenu? Cena- peněžní částka sjednaná při nákupu, prodeji, vyjadřuje hodnotu zboží

Funkce ceny Regulační – regulátor nabídky a poptávky Rozdělovací - rozděluje důchody Alokační – nástroj rozmístění disponibilních zdrojů Kriteriární –kritérium rozhodování o koupi Informační- informace o trhu Racionalizační- racionální působvení na stav poptávky Evidenční- měřítko ek.činnosti

Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu

Faktory externí Charakter trhu Faktory makroprostředí Charakter poptávky Zákazníci- jejich reakce očekávaná cena…… cenová změna…… substituční výrobky…. komplementární výrobky…..

Marketingoví prostředníci snaha o cenovou stabilitu… obchodní rozpětí….. Konkurence limitní cena….. převáděcí cena…..

Faktory interní Strategické cíle podniku Finanční potřeby podniku Návratnost investic Fáze životního cyklu produktu Marketingový mix Diferenciace produktů

Cenové strategie

Cenové strategie Nový výrobek prémiová cena, max.zisku sbírání smetany soutěživé oceňování penetrační, průnikové ceny Změny stanovených cen Výrobková změna, nákladová změna,tržní změny

Ceny výrobního sortimentu tvorba cen zvláštních doplňků vázaných výrobků dvoudílných cen vedlejších produktů nabídka souboru výrobků Stanovení cen speciálních - export, průmyslové výrobky

Tvorba cen v průběhu životního cyklu výrobku Etapa zavádění Etapa růstu Etapa zralosti Etapa poklesu