Výrobkové strategie dle investičních cílů
Strategie pro individuální výrobky Zavádění výrobku na trh Etapa růstu trhu Etapa zralosti trhu Etapa zániku trhu
Strategie znaků produktu Strategie zdokonalování vlastností Strategie značky Strategie kvality Strategie zdokonalování jakosti Strategie zdokonalování stylu Strategie volby designu Strategie volby obalu Strategie image Strategie vůní, chuti, barev
Strategie řízení značky Hierarchická struktura značky VW Group AUTO-ŠKODA- FELICIA-FELICIA SPORT LINE Výrobce-značka --Shoda firemního a produktového názvu --Dominance značky --Paritní zastoupení firemního a značkového jména --Smíšená dominance --Firemní dominance
Značka-produkt 1.Značka produktu 2.Značka pro produktovou řadu Produkt-značka-positioning 2.Značka pro produktovou řadu 3.Deštníková značka DANONE - VITALINEA- Jogurty – Nápoje-Tvarohy 4.Symbolická značka STOK- FERNET STOCK - WHISKY CREAM STOCK
Strategie výrobkové řady Prodloužení řady…. dolů, nahoru,obousměrně doplnění řady ●Vyřazování výrobku
Strategie výrobkového mixu Rozšíření mixu Zúžení mixu
Cenové strategie
rozhodnutí Jak stanovit úroveň cenové hladiny? Jak určit cenu nových výrobků? Jaké změny provádět u stávajícího výrobního programu? Jak vhodně diferencovat cenu? Cena- peněžní částka sjednaná při nákupu, prodeji, vyjadřuje hodnotu zboží
Funkce ceny Regulační – regulátor nabídky a poptávky Rozdělovací - rozděluje důchody Alokační – nástroj rozmístění disponibilních zdrojů Kriteriární –kritérium rozhodování o koupi Informační- informace o trhu Racionalizační- racionální působvení na stav poptávky Evidenční- měřítko ek.činnosti
Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu
Faktory externí Charakter trhu Faktory makroprostředí Charakter poptávky Zákazníci- jejich reakce očekávaná cena…… cenová změna…… substituční výrobky…. komplementární výrobky…..
Marketingoví prostředníci snaha o cenovou stabilitu… obchodní rozpětí….. Konkurence limitní cena….. převáděcí cena…..
Faktory interní Strategické cíle podniku Finanční potřeby podniku Návratnost investic Fáze životního cyklu produktu Marketingový mix Diferenciace produktů
Cenové strategie
Cenové strategie Nový výrobek prémiová cena, max.zisku sbírání smetany soutěživé oceňování penetrační, průnikové ceny Změny stanovených cen Výrobková změna, nákladová změna,tržní změny
Ceny výrobního sortimentu tvorba cen zvláštních doplňků vázaných výrobků dvoudílných cen vedlejších produktů nabídka souboru výrobků Stanovení cen speciálních - export, průmyslové výrobky
Tvorba cen v průběhu životního cyklu výrobku Etapa zavádění Etapa růstu Etapa zralosti Etapa poklesu