NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět:Přírodověda Ročník:5. Tematický okruh:Rozmanitost přírody Název učiva:Včela medonosná Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem.
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_7_Mechorosty,
Včely Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Včela Medonosná.
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Na návštěvě u včelaře.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Včela medonosná.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VČELA MEDONOSNÁ VY_32_INOVACE_B04
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém louka Živočichové
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Včely život v úlu Venclová Slávka Chcete se něco o včelách dozvědět?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
BLANOKŘÍDLÍ.
Rovnice HRA.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: 21. 5.2013 NÁZEV: VY_32_Přírodopis_19_Včela medonosná, ZŠ praktická, 8.r. – TÉMA: Znaky, včelstva, rojení včel, význam ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

Anotace: Včela medonosná Shrnutí učiva – základní znaky včely, včelstva, rojení včel, význam včel. Součástí prezentace jsou úkoly, kdy žáci aplikují získané vědomosti, volí správnou odpověď na danou otázku. Úkoly jsou vhodné k využití interaktivní tabule, kdy žáci mohou přiřazovat pomocí šipek, nebo části vět dopisovat. Úkoly lze využít jak ke kontrolnímu testování tak ke skupinové práci. Po splnění každého úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Při pilotáži byla využita interaktivní tabule pro skupinovou práci. Zadané úkoly žáci plnili samostatně, se zaujetím. Pilotáží bylo ověřeno, že samostatné řešení úkolů rozvíjí schopnosti zapamatování si získaných informací.

zadeček – žihadlo s jedovou žlázou 4 nohy – pylové košíčky Základní znaky hnědožlutá barva hlava – sosák, tykadla hruď – 4 blanitá křídla zadeček – žihadlo s jedovou žlázou 4 nohy – pylové košíčky http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/HoneyBeeAnatomy.svg/451px-HoneyBeeAnatomy.svg.png

Včelstvo - oplodnění matky až 50 000 včel královna - včelí matka klade vajíčka dělnice - čistí a krmí matku - krmí larvy mateří kašičkou - opyluje květy - staví z vosku plástve - chrání úl proti nepřátelům trubci - samečci - oplodnění matky http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Bienen_mit_Brut_2.jpg/800px-Bienen_mit_Brut_2.jpg

pyl – pylové košíčky na nohou – mateří kašička – krmení larev Pyl a nektar květů pyl – pylové košíčky na nohou – mateří kašička – krmení larev nektar květů – vyvrhují do buněk v plástvích – med krmení medem - matka - trubci - větší larvy http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Bee1web.jpg

včelí matka Rozmnožování vajíčka – buňky na plástvích - larvy – kukly – dělnice – na jaře i trubci http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/Bienenwabe_mit_Eiern_und_Brut_5.jpg/799px-Bienenwabe_mit_Eiern_und_Brut_5.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Drohnenpuppen_79d.jpg/800px-Drohnenpuppen_79d.jpg

velký hrozen – chrání matku Rojení včel matečnice ( velké buňky) – nové matky – vyletí z úlu s novými dělnicemi a trubci velký hrozen – chrání matku včelař – nový úl – nové včelstvo http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/A_swarm_of_Apis_mellifera_-_20051109.jpg/800px-A_swarm_of_Apis_mellifera_-_20051109.jpg

získávání včelích produktů Význam získávání včelích produktů - med - vosk - propolis - mateří kašička - pyl opylování rostlin

K otázkám přiřaď správné odpovědi Jaký je největší význam včely? Co sbírá včela z květů? Co je úkolem dělnic v úlu? Co je úkolem královny? opylování květů sbírání mateří kašičky med vosk pyl kladení vajíček stavění plástů a krmení larev

Jaký je největší význam včely? Co sbírá včela z květů? Co je úkolem dělnic v úlu? Co je úkolem královny? opylování květů sbírání mateří kašičky med vosk pyl kladení vajíček stavění plástů a krmení larev

K otázkám přiřaď správné odpovědi Co je úkolem trubců? Kam včela ukládá med? Jak se včely rozmnožují? Označ správný vývoj včely. sbírání pylu oplodnění matky do voskového plástu do květů Samička klade larvy. Samička klade vajíčka. vajíčko – kukla – larva-včela vajíčko- larva – kukla – včela

Jak se včely rozmnožují? Označ správný vývoj včely. Co je úkolem trubců? Kam včela ukládá med? Jak se včely rozmnožují? Označ správný vývoj včely. sbírání pylu oplodnění matky do voskového plástu do květů Samička klade larvy. Samička klade vajíčka. vajíčko – kukla – larva-včela vajíčko- larva – kukla – včela

Ostrava-Hrabůvka:Moravapress s.r.o.,1995. Úvod do zoologie, s.49-50 Citace a zdroje: Ilustrace: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/HoneyBeeAnatomy.svg/451px-HoneyBeeAnatomy.svg.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Bienen_mit_Brut_2.jpg/800px-Bienen_mit_Brut_2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Bee1web.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/Bienenwabe_mit_Eiern_und_Brut_5.jpg/799px-Bienenwabe_mit_Eiern_und_Brut_5.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Drohnenpuppen_79d.jpg/800px-Drohnenpuppen_79d.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/A_swarm_of_Apis_mellifera_-_20051109.jpg/800px-A_swarm_of_Apis_mellifera_-_20051109.jpg text Sirotková, Eva.,Žižková, Libuše. Přírodopis pro 7.ročník zvláštní školy. Ostrava-Hrabůvka:Moravapress s.r.o.,1995. Úvod do zoologie, s.49-50