VNÍMÁNÍ Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
oblaka Venuše dobře odrážejí sluneční svit a proto je tato planeta ve vhodné poloze po Slunci a Měsíci nejjasnějším tělesem na obloze Večernice někdy.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
Neformální řešení konfliktů prostřednictvím dialogu v oblasti ŽP
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Zaokrouhlování čísel na statisíce
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vytápění Tepelné ztráty
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Fyziologické faktory sportovního výkonu
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
UČENÍ.
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
Marketingový plán společnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Úvod do filozofie.
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Optika – zákon odrazu světla
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
Pořadí obrázků – domeček
Virtuální realita Využití VR v praxi Kritika Další VR
OPVK 1.4 EU peníze školám NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice-Spořilov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kultura, socializace a jedinec
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Psychologie test.
Vnímání (percepce) „Je to základní poznávací proces, který nám umožňuje být v kontaktu s okolním světem i se sebou samým a účelně jednat.“1.
Fenomén – Google Maps Secret Places
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Reflexe: teorie a modely
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 127.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Kognitivní (poznávací) procesy
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Podpora samostatného bydlení
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Transkript prezentace:

VNÍMÁNÍ Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Co je to vnímání? Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Co je to vnímání? Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Reverzibilní figury Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Co je to vnímání? = SUBJEKTIVNÍ smyslové odrážení vnějšího (a vnitřního) světa ve vědomí výsledek = VJEM (odráží celek, více vlastností z více analyzátorů) Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Co je to čití? Odraz prostředí ve vědomí prostřednictvím jednotlivých smyslových orgánů Výsledek = počitek – dále nedělitelný Příklady počitků (z jednoho objektu): PES Barva srsti, velikost psa, hlasitost štěkání, … Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Intenzita podnětu - ke vzniku počitku je nutná určitá míra intenzity podnětu Nadprahové podněty Horní počitkový práh POČITKY Dolní počitkový práh Podprahové podněty Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Vnímání a jeho specifika Smyslová adaptace - Zákon kontrastu - při náhlé změně intenzity podnětu se intenzita nového podnětu zdá jiná, než ve skutečnosti je Kompenzace - pokud máme poškozený jeden smysl, zlepšení citlivosti jiného není dáno automaticky, ale tréninkem Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Smyslové klamy Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Smyslové klamy Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice

Smyslové klamy Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice