Don’t Panic Příručka programátora pro přežití mezi frikulínama

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Setkání se studenty přijatými na FCHT Petr Zámostný proděkan pro pedagogickou činnost.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Čas, kdy si musím vybrat, co dál…
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Time Management Lubomir Pelc ČIŽP – Brno
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Techniky práce s mentálně postiženými
Kvalitní řízení vede k úspěchu
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Software počítače 1 - opakování
Řadič Orbis pictus 21. století
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Několik rad, jak si udělat život krásnější …
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Digitální učební materiál
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Digitální učební materiál
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Identifikátor ORCID na ČVUT
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Naučil jsem se....
Úvodní přednáška pro 1. ročník
První pomoc.
Profesionalizace sociální práce v ČR
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Specializace v sociální práci
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Don’t Panic Příručka programátora pro přežití mezi frikulínama Radek Voltr / Worklio, @RVoltr Plzeňský barcamp 2017

Hlavně v klidu. Nebo je už čas na paniku ? Softskills svět sociálních bublin Osobnostní rozvoj Team work a leadership Hipster Vše lze programovat a každý může být programátor

Softskill realisticky Jedná se o interpersonální dovednosti a často tak jsou důležitou součástí odborné způsobilosti tvoří soubor metod, způsobů, cest, technik, schopností, dovedností jak získat a rozvíjet hardskills Studies by Stanford Research Institute and the Carnegie Mellon Foundation among Fortune 500 CEOs established that 75% of long term job success resulted from softskills and only 25% from technical skills A study conducted by Harvard University noted that 80% of achievements in career are determined by softskills and only 20% by hardskills source Wikipedia

Jsou tedy softskills důležité ? Ano, jsou Softskills umožňují komunikaci a spolupráci Bez softskills jsou programátoři jen nepochopitelná stvoření Ale nejsou tak důležité, jak tvrdí spousta lidí Spousta lidí si myslí, že softskill stačí k úspěchu V technických oborech jsou hardskills naprosto zásadní Bez hardskills není možné v technickém oboru přežít Ano, i manager musí být dostatečně technicky zdatný

Nebojte se neúspěchu I softskills je potřeba se naučit a trénovat je Ale stačí opravdu základní sada dovedností Seberte odvahu a mluvte Zkuste prezentovat nebo přednášet Někteří lidé mluví často, ale nic neřeknou Nikdo nemá patent na pravdu nebo rozum Nemlčte

Učit se, učit se a učit se Nebojte se nových technologií Vystupte ze zóny programátorského komfortu Jiný operační systém Jiný typ programování Jiná skupina jazyků Najděte si pozitivní prokrastinaci Počítejte s nutností studia ve volném čase Certifikace – dostupné materiály lze využít i pro studium

Práce v týmu

Práce v týmu Akceptace Časové hledisko Pro většinu lidí je programátor divné stvoření, kterému nerozumí Snažte se „emulovat“ běžného kolegu nebo uživatele Časové hledisko Každý si myslí, že jeho část je nejdůležitější a časově nejnáročnější Pokud si nedáte pozor, dostanete specifikaci nebo design týden po release Programátoři jsou poslední v řadě – dost často již nemohou se zpožděním nic dělat Proaktivní přístup – navrhujte řešení nebo alternativy V případě jasného problému V případě nesmyslného požadavku na implementaci nebo chování Nikdy neříkej „nejde“, ale nenech se natlačit do nesmyslu bez časového pokrytí

Inovace nebo jistota

Inovace nebo jistota Najděte si čas na inovace Ale inovujte s rozumem Nestaňte se digitálním hipsterem Pozor na open-source projekty – mohou se stát dobrým sluhou ale i zlým pánem Není nutné předělat celý kód jen proto, že funkcionální programování je cool Pokud budete prosazovat rozumné inovace, máte větší šanci na úspěch Soustřeďte se na produktivitu

A jak tedy přežít ? Být odborníkem a specialistou Snažit se komunikovat s členy týmu Nenechat si naložit víc, než se dá zvládnout Být proaktivní Přemýšlet nad věcmi z globálního pohledu Snažit se diskutovat pomocí argumentů A hlavně... Nepropadat panice!

Děkuji za pozornost Dotazy?