Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světelné jevy Je to část fyziky, která se zabývá světlem a jeho šířením. Také se používá názvu optické jevy. (optika) K pochopení souvislostí je zapotřebí.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
1 Lidské smysly Smysly jsou prostředkem, pomocí kterého vnímáme své okolí. Pět samostatných smyslových systémů reaguje na různé podněty: ooči umožňují.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
NERVOVÁ SOUSTAVA KOMUNIKAČNÍ SÍŤ. FUNKCE NS 1. řídí činnost všech orgánů v těle 2. kontroluje organismus jako celek 3. umožňuje vnímat okolí a získávat.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
ALKALOIDY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_26.
Tým Robost Uvádí Prezentaci oOKU aZraku. Co je to O kO ? Je to orgán o který musíme hodně pečovat  Oko zajišťuje zrak Protože 
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Péče o zrakové ústrojí TÉMATICKÝ CELEK: Biologie.
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Barva světla, šíření světla a stín
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Z očí do očí Fyzikální Část.
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Světelné jevy -shrnutí
Lidské smysly Naše tělo. ČLOVĚK A JEHO SVĚT Lidské smysly Radka Smetanová VY_32_INOVACE_lidskesmysly_03.
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Optika – vady oka a jejich odstranění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NERVOVÁ SOUSTAVA.
VI. ročník ZŠ (praktická)
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
První pomoc.
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelné záření TÉMATICKÝ CELEK: Energie.
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
NERVOVÁ SOUSTAVA I Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12 NAUKA O PŘÍRODĚ – ČLOVĚK OKO Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12

ZRAK je jedním z nejdůležitějších smyslových ústrojí. OKO Zrakem vnímáme: světlo-jeho intenzitu a barvu. Zrak umožňuje člověku rozvoj myšlení, vzdělání, poznávání. Je důležitý pro většinu lidských činností. Ústrojím zraku je OKO.

OKO – složení oka: oční koule zrakový nerv pomocná ústrojí oka OČNÍ KOULE je tvořena třemi vrstvami: Vnější – je vazivová bělima, která vpředu přechází v průhlednou rohovku. Střední – vyživuje oko – je to cévnatka – obsahuje hodně cév a nervů, vpředu přechází v řasnaté těleso a duhovku. Duhovka má upostřed zornici, ta se rozšiřuje nebo zužuje a chrání sítnici oka před světlem. Těsně za duhovkou je čočka, která se vyklenuje k vidění na blízko a zplošťuje k vidění na dálku. Vnitřní vrstvu oka tvoří sítnice, ta je vlastním vnímavým orgánem oka. Vzruchy ze sítnice jsou vedeny zrakovým svazkem do mozku. Uvnitř oční koule je rosolovitá hmota – sklivec.

PÉČE O ZRAK: používáme vhodné osvětlení vzdálenost hlavy od knihy má být při čtení minimálně 30 cm nečteme vleže za prudkého slunce používáme sluneční brýle chráníme oči před úrazem při jízdě na motocyklu, na kole, při práci s žíravými látkami, při svařování. při zhoršení vidění navštívíme očního lékaře, pokud nám předepíše léky, musíme je nosit stav zraku zhoršuje kouření, alkohol, případně závislost na drogách ZRAKU PROSPÍVÁ: pravidelný osmihodinový spánek úměrné střídání duševní a tělesné práce vyhýbání se konfliktům a sporům nepřetěžování nervové soustavy

Odkazy a citace ,