Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Číslovky Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Číslovky Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková ČÍSLOVKY DEVÍTINÁSOBNĚ KOLIKERÝ JEDNI TROJÍ TOLIK KOLIK NIC SEDMKRÁT.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Aleš Ondráček NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ČÍSLOVKY TÉMA: Číslovky – shrnutí,
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 3 – podstatná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Změny skupenství látky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Pravopis číslovek Mgr. Hana Šenková. Pravopis číslovek Mgr. Hana Šenková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.09_SLOVA JEDNOZNAČNÁ.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Procvičení a upevnění učiva
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_34_Číslovky
Číslovky Bc. K. Matějková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Těžiště a stabilita těles
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_32_ČJ4
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vy_32_INOVACE_66_Číslovky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_36_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Slovesné třídy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.20_cislovky Název: Číslovky Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k probrání nového učiva Datum: 24.5. 2013 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk) VY_32_INOVACE_CJ.6.A.20

ČÍSLOVKY

ČÍSLOVKY slova číselného významu označují počet, pořadí, množství druhů atd. plnovýznamový slovní druh skloňují se podle vzorů podst. jmen, příd. jmen, zájmen

DRUHY ČÍSLOVEK označují přesný počet, pořadí apod. URČITÉ NEURČITÉ označují přesný počet, pořadí apod. lze je vyjádřit číslicemi např. první, sto, troje nevyjadřují přesný, určitý počet nelze je vyjádřit číslicemi např. mnoho, několikrát, tolikero

DRUHY ČÍSLOVEK ZÁKLADNÍ ŘADOVÉ DRUHOVÉ NÁSOBNÉ vyjadřují počet odpovídají na otázku kolik? ŘADOVÉ DRUHOVÉ označují pořadí odpovídají na otázku kolikátý? NÁSOBNÉ označují počet druhů odpovídají na otázku kolikero? označují kolikrát se něco vyskytuje odpovídají na otázku kolikrát?

DRUHY ČÍSLOVEK DRUHY ČÍSLOVEK OTÁZKA ČÍSLOVKY URČITÉ ČÍSLOVKY NEURČITÉ ZÁKLADNÍ KOLIK? TISÍC, TŘI MNOHO, NĚKOLIK ŘADOVÉ KOLIKÁTÝ? PRVNÍ, NULTÝ NĚKOLIKÁTÝ DRUHOVÉ KOLIKERO? KOLIKERÝ? TROJE, OBOJE DVOJÍ TOLIKERO VÍCERÝ NÁSOBNÉ KOLIKRÁT? KOLIKANÁSOBNÝ? TŘIKRÁT ŠESTINÁSOBNÝ NĚKOLIKRÁT MNOHONÁSOBNĚ

SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK JMENNÉ (podle vzorů podstatných jmen) milón (-ión) – hrad tisíc – stroj miliarda – žena tři, čtyři – kost pět až devadesát devět – 1. a 4.p. pět, devadesát devět, ostatní pády –i sto, patero, devatero (-o) - město

ZVLÁŠTNÍ SKLOŇOVÁNÍ (duálové) dva, oba 1.pád dva, dvě oba, obě 2.pád dvou obou 3.pád dvěma oběma 4.pád 6.pád (o) dvou (o) obou 7.pád

SLOŽENÉ (podle vzorů přídavných jmen) čtvrtý, stý (1.p. –ý, -á, -é) – mladý první, tisící (1.p. –í) – jarní ZÁJMENNÉ jeden, jedna, jedno – ten, ta, to NESKLONNÉ ČÍSLOVKY násobné zakončené na –krát (např. dvakrát, několikrát)

PRAVOPIS ČÍSLOVEK SLOŽENÉ ČÍSLOVKOVÉ VÝRAZY každá číslovka zvlášť např. devět tisíc pět set ŘADOVÉ ČÍSLOVKY za řadovými číslovkami napsanými číslicí píšeme tečku např. 17. říjen

Doplň tečky, kde chybějí Tento dopis byl datován 18. prosince 2005, ale došel až 1. 1. 2006. Představení začíná v 19 hodin a končí určitě před 21. hodinou. Václav IV. zemřel v roce 1415. Podívejte se na 21. stránku. Na straně 21 máte uvedeno vysvětlení. Stiskněte prosím 2. tlačítko shora.

Uveď spisovné tvary číslovek oba, dva Řekni to (oba) oběma přátelům. Kolik je deset děleno (dva) dvěma. Zvítězil v (obě) obou disciplínách. Dnes máme vyučování až do (dvě) dvou hodin. Mával na nás (obě) oběma rukama. Loď měla na (dvě) dvou místech proražené dno. Vezmi to do (obě) obou rukou. Kromě (dva) dvou běžců dokončili závod všichni.

Urči druhy číslovek URČITÉ NEURČITÉ troje tři první mnoho málo milion poslední mnoho málo několikery patery

Urči druhy číslovek ZÁKLADNÍ ŘADOVÉ kolikery DRUHOVÉ tisíc NÁSOBNÉ osmery pátý pětkrát čtyři mnohokrát

POUŽITÉ ZDROJE Průvodce českým jazykem. Didaktis Brno, 2007. Str. 38 – 40. ISBN 80-7358-019-5. Cvičebnice českého jazyka. Didaktis Brno, 2007. Str. 69 – 72. ISBN 978-80-7358-084-1. Hošnová, E. a kol.: Český jazyk pro ZŠ 6, PS. SPN Praha, 2006. Str. 33. ISBN 80-7235-332-2.

METODIKA Žáci si zopakují učivo o číslovkách. Číslovky správně zařazují k druhům. Naučí se skloňovat číslovky. Pak procvičí cvičení v učebnici. Důležité na konci hodiny zapíšou do sešitu.