Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rovnice ve slovních úlohách II.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Pohyb těles-fyzika hrou
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_3 Výpočet rychlosti Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3. Pořadové číslo DUM:3. Autor: Mgr. Milan Žižka

Anotace: PowerPointová prezentace určená k seznámení s pojmem rychlost, jejím výpočtem a k upevňování dovedností správného postupu při řešení fyzikálních úloh. Druh učebního materiálu Výukový Typická věková skupina 12 – 13 let Klíčová slova Rychlost, dráha, výpočet rychlosti, převádění rychlostí

Výpočet rychlosti rovnoměrného pohybu Rovnoměrný pohyb je pohyb se stále stejnou rychlostí. Pokud chceme srovnávat pohyby, které se nedějí současně nebo chceme–li určovat, jak pohyby probíhaly, případně budou probíhat, pak je důležité umět vypočítat rychlost, dráhu nebo čas.

Rychlost vypočítáme, když dráhu dělíme časem.   Pomocí značek zapíšeme takto: (nebo v = s : t )

s – může značit dráhu jako veličinu nebo sekundu jako jednotku. V tomto vzorci je: s dráha v metrech t čas v sekundách v rychlost v metrech za sekundu. s – může značit dráhu jako veličinu nebo sekundu jako jednotku.

Rychlost vypočítáme, když dráhu dělíme časem. Zapiš si do sešitu: Rychlost vypočítáme, když dráhu dělíme časem.   (v = s : t ) s - dráha v metrech t - čas v sekundách Jednotkou rychlosti je:

Příklad: Vypočítej, jakou rychlostí se pohybuje chodec, který urazí dráhu 50 m za dobu 10 sekund? Při řešení úloh dodržujeme stanovený postup: 1. Nejprve zapíšeme pomocí značek stručný zápis. 2. Pak zvolíme postup – u jednodušších příkladů správný vzorec. Obrázek je téměř vždy vhodný. 3. Dosadíme do vzorce ve správných jednotkách a vypočítáme. 4.Napíšeme odpověď. Ta obsahuje pojmenování vypočítané veličiny, číselnou hodnotu a jednotku. Stručný zápis se odděluje od dalšího řešení čarou.

Tento příklad si napiš do sešitu. Příklad zněl: Vypočítej, jakou rychlostí se pohybuje chodec, který urazí dráhu 50 m za dobu 10 sekund?

. Klepnutím na tlačítko u zvolené odpovědi vyber správnou odpověď. Rychlost vypočítáme, když dráhu násobíme časem Rychlost vypočítáme, když čas dělíme drahou Rychlost vypočítáme, když dráhu dělíme časem

Tato odpověď je správná. Rychlost vypočítáme, když dráhu dělíme časem. Tato odpověď je správná. Řeš další úlohy ŽIM

Další, často používanou jednotkou rychlosti, je . Pro převod platí: 1 = 3,6 Příklad: převeďte rychlost 20 na 20 = 20 . 3,6 = 72

3,6 = ; 36 1 ; 15 Převeď rychlosti: Převodem rychlostí doplň tabulku: 18 54 20 25

Vysokozdvižný vozík urazí dráhu 450 m za půl minuty Vysokozdvižný vozík urazí dráhu 450 m za půl minuty. Jakou rychlostí se pohybuje? Úlohu řeš v metrech a sekundách. Náročnější příklad:

Výsledky 3,6 = 1 ; 36 = 10 1 = 3,6 ; 15 = 54 Výsledky Rychlost 18 72 90 54 5 20 25 15

Výsledky Vysokozdvižný vozík urazí dráhu 450 m za půl minuty (půl minuty je 30 s). Jakou rychlostí se pohybuje? Vysokozdvižný vozík se pohybuje rychlostí 15 m/s. Výsledky

Příklad pro rychlé počtáře:

Řešení 10

Pokud pohyb není rovnoměrný, počítáme tzv. průměrnou rychlost. Průměrnou rychlost vypočítáme, když celkovou dráhu dělíme celkovou dobou.

Katalog http://office.microsoft.com Použité obrázky Klipart Katalog http://office.microsoft.com