Šablona VY_52_INOVACE_Z.6.7-21.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Advertisements

Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada37 AnotaceMůstkové.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o pohybech hmot v zemské kůře, zemětřesení. AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Litosféra II – horotvorná a sopečná činnost Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Mechanické vlastnosti technických materiálů
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
Základy automatického řízení 1
NAŠE OBEC ANOTACE Prezentace na téma MOJE OBEC- můj domov. DATUM
VY_32_INOVACE_
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Zeměpis – 6.ročník Zemětřesení VY_32_INOVACE_ Název školy
Zpětná vazba v zesilovačích 2
Název : VY_32_INOVACE_01_10_Zemětřesení
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Zemětřesení Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Strojní zařízení – Zhutňování
Volně žijící zvířata – rybník, potok
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Chemické vlastnosti technických materiálů
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
Stroje a zařízení - spoje
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_11_Zemětřesení
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
VY_32_INOVACE_274_Zemětřesení a sopečná činnost
Řezání vnějších závitů
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Zřizování nových příček
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
2.) Zemětřesení.
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Šablona VY_52_INOVACE_Z.6.7-21

Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: litosférické desky, zemětřesení Druh učebního materiálu: výkladová prezentace Druh interaktivity: výklad Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 15 let Celková velikost:2623kB

Zemětřesení – 2.část Pojmy Ohnisko zemětřesení je prostor konečných rozměrů, ve kterém vzniká zemětřesení Hypocentrum je bodem, kterým je nahrazováno ohnisko Epicentrum je kolmý průmět hypocentra na povrch Země Hloubka ohniska je vzdálenost mezi hypocentrem a epicentrem Epicentrální vzdálenost je vzdálenost epicentra od místa pozorování Epicentrální čas je okamžik, v němž se zemětřesení projeví v epicentru Pleistoseistní oblast je okolí epicentra nejvíce postižené zemětřesením Intenzita zemětřesení je veličina charakterizující velikost zemětřesení na základě pozorování makroseismických účinků

Obr.1

Richterova stupnice zemětřesení Richterova škála představuje číslo, kterým se popisuje velikost (síla) zemětřesení Škála měla být původně používána při studiu kalifornských zemětřesení dnes je běžně používána seismograf = záznam zemětřesení Seismometr = přístroj na měření síly zemětřesení

Popisek Richterovo magnitudo Účinky zemětřesení Četnost výskytu Mikro méně než 2,0 Mikrozemětřes. nepocititelné. okolo 8000 denně Velmi malé 2,0 až 2,9 Většinou nepocititelné, ale zaznamenatelné. okolo 1000 denně Malé 3,0 až 3,9 Často pocititelné, nezpůsobující škody 49000 ročně (odhad Slabé 4,0 až 4,9 Citelné třesení věcí uvnitř domů, drnčivé zvuky. Významné škody nepravděpodobné. okolo 6200 ročně (odhad) Střední 5,0 až 5,9 Může způsobit velké škody budovám okolo 800 ročně

Popisek Richterovo magnitudo Účinky zemětřesení Četnost výskytu Silné 6,0 až 6,9 Může ničit až do vzdálenosti 100km okolo 120 ročně Velké 7,0 až 7,9 vážné škody na velkých oblastech okolo 18 ročně Velmi velké 8,0 až 8,9 vážné škody i ve vzdálenosti stovek kilometrů asi 1 za rok 9,0 až 9,9 působí na tisíce kilometrů. asi 1 za 20 let Masivní 10,0+ Nikdy nebylo zaznamenáno asi 1 za miliony let

Rozmístění litosférických desek Obr.2

Zničené stavby v Port-au-Prince, Haiti 2010 Obr.3

Následky zemětřesení v San Francisku v roce 1906 Obr.4

Obr.5

Obr.6

Obr.7

Obr.8

Použité zdroje: Obr.1: http://www.jindrichpolak.wz.cz/encyklopedie/abc/zemetreseni.php¨ Obr.2: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tectonic_plates_hotspots-en.svg Obr.3: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:2010_Haiti_earthquake_damage4.jpg Obr.4: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sanfranciscoearthquake1906.jpg Obr.5: http://www.zemetreseni.okamzite.eu/ Obr.6: http://www.sci.muni.cz/~herber/quake.htm Obr.7: http://xmischelx.blog.cz/1103/zemetreseni-v-japonsku Obr.8: http://zpravy.ihned.cz/svet/c1-40811830-zemetreseni-na-haiti-a-v-chile-nelze-srovnavat-upozornuji-odbornici