zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ Př. Měděný drát má při teplotě 30°C délku 150 m. Určete jeho délku při teplotě 80°C. Tabulky - Součinitel teplotní roztažnosti mědi - 1,7.10-5K-1.
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH LÁTEK
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování
18. Deformace pevného tělesa
Tabulka otázek Rozstřel
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Digitální učební materiál
Měření teploty.
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ55 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Struktura a vlastnosti pevných látek
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Měření teploty.
Teplotní roztažnost pevných látek
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Teplota a její měření.
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Teplotní roztažnost látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_03 Název materiáluTeplotní.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo ochlazování Jednoduchým pokusem se můžeme přesvědčit, že kovová kulička po zahřátí zvětšila svůj objem, neprošla.
Anotace Materiál slouží k představení tématu ochrany elektrických obvodů před zkratem. Seznámí se s pojmy pojistka a jistič.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceDilatační.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceFyzikální.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření teploty.
Objemové změny těles s teplotou
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Jak lze změnit odpor polovodičů
Základní škola Čelákovice
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Termika VY_32_INOVACE_05-42 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Teplotní délková roztažnost
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 32 Sada: F6/17 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Škola: ZŠ Ústí nad Labem, Hluboká 150

MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN Název vzdělávacího materiálu: MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN   Téma hodiny: Teplotní délková roztažnost Klíčová slova: Teplota, změna délky, roztažnost, bimetal. Anotace: Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Teplotní délková roztažnost“.Materiál seznámí žáky se změnou délky tyčí způsobenou změnou teploty.

Změna délky kovové tyče při zahřívání Proč nejsou dráty na stožárech vysokého napětí napnuty? Proč se nosníky ocelových mostů ukládají na pohyblivých válcích? Proč mají koleje mezi sebou mezery?

Teplotní délková roztažnost u tyčí, drátů, nosníků a jiných těles, jejichž délka je výrazně větší než ostatní rozměry, dochází vlivem zahřátí k jejich prodloužení při ochlazování se délka naopak zmenšuje tomuto jevu říkáme teplotní délková roztažnost

Teplotní délková roztažnost délka tyčí z různých materiálů se při zahřívání za stejných podmínek zvětšuje různě různé materiály lze trvale spojit jen tehdy, mají-li přibližně stejnou teplotní roztažnost (ocel a beton v ocelo-betonových konstrukcích, kovová objímka a sklo baňky žárovky…)

bimetal bimetal (dvojkov) je pásek ze dvou kovů o různých tepelných roztažnostech (např. železo a zinek, ocel a měď) kovy jsou navzájem pevně spojeny při změně teploty se pásek ohýbá využití: teploměr termostat (žehličky, pračky…)

Bimetalový pásek před zahřátím po zahřátí

ZÁPISKY Teplotní délková roztažnost U tyčí, drátů a jiných těles, jejichž délka je větší než ostatní rozměry, dochází zahřátím k jejich prodloužení, při ochlazování se délka naopak zmenšuje. Délka tyčí z různých materiálů se při zahřívání za stejných podmínek zvětšuje různě. Bimetal (dvojkov) - pásek ze dvou kovů o různých tepelných roztažnostech, kovy jsou pevně spojeny, při změně teploty se pásek ohýbá (využití: teploměr, termostat)

před zahřátím po zahřátí

CITACE Microsoft Office – PowerPoint Clipart ETC: http://etc.usf.edu/clipart/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bimetal_coil_reacts_to_lig hter.gif