Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ch_056_Buněčné dýchání Ch_056_Přírodní látky_Buněčné dýchání Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
Advertisements

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_11_Cukry.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Výživa a hygiena potravin
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Stavba buňky.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Fotosyntéza.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
LIST.
Různé podmínky života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název projektu: Moderní škola
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Země a život, vývoj života
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Člověk a jeho svět 3. ročník
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
Získávání energie pro život
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: VNITŘNÍ DĚJE ROSTLIN Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. POZNÁVÁME

jediný děj na zemi, při kterém se uvolňuje kyslík PŘÍJEM Z OKOLÍ FOTOSYNTÉZA probíhá na světle jediný děj na zemi, při kterém se uvolňuje kyslík PŘÍJEM Z OKOLÍ Anorganické látky – voda, oxid uhličitý VZNIK Organická látka – cukr Anorganická látka – kyslík ORGANICKÉ LÁTKY = ÚSTROJNÉ (cukry, tuky, bílkoviny) vznikají v tělech organismů. ANORGANICKÉ LÁTKY = NEÚSTROJNÉ (voda, kyslík, oxid uhličitý) jsou součástí neživé přírody. Obr. 1

opačný děj než fotosyntéza PŘÍJEM Z OKOLÍ kyslík V BUŇCE rozklad cukru DÝCHÁNÍ opačný děj než fotosyntéza PŘÍJEM Z OKOLÍ kyslík V BUŇCE rozklad cukru uvolnění energie vznik oxidu uhličitého Obr. 2

DOPLŇ: Které látky rostlina přijímá: .................... + Co rostlina uvolňuje Děj, který probíhá na světle .................... _________________________________________________________________ Opačný děj Co rostlina uvolňuje Co rostlina přijímá ............... .............. .................... ............. ........... + + Zeleně zakroužkuj látky organické, červeně zakroužkuj látky anorganické:

Zjednodušená rovnice FOTOSYNTÉZY: 6 CO2 + 6 H2O → C6H12O6 + 6 O2 Správné řešení: CO2 světlo oxid uhličitý FOTOSYNTÉZA Chloroplast (uvnitř CHLOROFYL) CUKR + O2 (glukóza) C6H12O6 (kyslík) H2O voda Zjednodušená rovnice FOTOSYNTÉZY: 6 CO2 + 6 H2O → C6H12O6 + 6 O2 _________________________________________________________________ DÝCHÁNÍ CO2 + E CUKR + O2 (energie)

ODKAZY: Obr. 2: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://vtm.zive.cz/files/imagecache/dust_filerenderer_big/upload/aktuality/list__oresak_jpg_4be9121b6c.jpg&imgrefurl=http://vtm.zive.cz/aktuality/kvantova-fotosynteza&usg=__EVm-5-qTlfd2eauSnklTa6j0ts4=&h=375&w=500&sz=85&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=oBi43A5W4vH1YM:&tbnh=130&tbnw=173&ei=UgYfTtOzA42f-wak8LGuAw&prev=/search%3Fq%3Dlist%2B-%2Bfotosynt%25C3%25A9za%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1920%26bih%3D958%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=298&vpy=230&dur=6035&hovh=194&hovw=259&tx=153&ty=61&page=1&ndsp=64&ved=1t:429,r:11,s:0 Obr. 1: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.cez.cz/edee/content/microsites/solarni/obr/f2-1.gif&imgrefurl=http://www.cez.cz/edee/content/microsites/solarni/f2.htm&usg=__tf2TWPe3QqpsaeJ5a5mfnAx6OLM=&h=276&w=280&sz=35&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=g0AOMjTs1FRsyM:&tbnh=142&tbnw=144&ei=Lm4fTvyJLIOA-waCx72UAw&prev=/search%3Fq%3DFOTOSYNT%25C3%2589ZA%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D754%26tbm%3Disch%26prmd%3Divns&itbs=1&iact=hc&vpx=784&vpy=116&dur=2652&hovh=220&hovw=224&tx=114&ty=166&page=1&ndsp=37&ved=1t:429,r:4,s:0&biw=1920&bih=754