Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_UHEL Název materiálu: Úhel Předmět:
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBO Ř ANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_181_SAMOHLÁSKY Téma: ROZD Ě LENÍ.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Rozdělení hlásek DUM 14/1.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Základní škola Církvice, okres Kutná Hora
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Hlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Listopad 2011 Číslo.
Mgr. Michal Oblouk HLÁSKOSLOVÍ.
Zvuková stránka jazyka
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM13 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_233_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
HLÁSKOSLOVÍ SPISOVNÁ VÝSLOVNOST
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ7_01 Sada DUMČeský jazyk 7 Předmět Český jazyk Název materiáluRozdělení hlásek Anotace Materiál je určen.
SLOVNÍ DRUHY Podstatná jména pro druháky Podstatná jména Vlastní jména
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_206_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola a mateřská škola Plzeň – Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organizace Charakteristika výukového materiálu AutorMgr. Iva Zemanová Datum vytvoření.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiáluVY_32_INOVACE_III_Cj1_17 AutorDaniela.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Miluše Vosáhlová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_18
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_09_I.Čj4_HLÁSKOSLOVÍ Téma: Hláskosloví Název.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ORIENTACE_V_KRAJINE Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY 32 INOVACE 361.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Spracované v rámci projektu:
Rozdelím si hravo hlásky,
Český jazyk 3 Opakování 2. třídy.
Autor: Mgr. Ľubica Čambálová
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace_40_Samohlásky a souhlásky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_19_ Český jazyk - opakování pro 1. a 2. ročník
SAMOHLÁSKY A SOUHLÁSKY
ZVUKOVÁ STRÁNKA JAZYKA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr. Simona Zalabáková Datum tvorby: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VYJMENOVANÁ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka,
Dělení souhlásek, souhlásky tvrdé Název projektu: OP VK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu: Dělení hlásek Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Časová dotace: 20 min Datum ověření: 23. 11. 2011 Jméno autora: Mgr. Pavla Besedová Klíčová slova: Dělení hlásek, souhlásky, samohlásky, pravopis i / y Výchovné a vzdělávací cíle: Žák rozdělí hlásky do základních skupin na samohlásky a souhlásky, upřesní o jaký druh hlásky se jedná. Žák zaznačí ve slově druhy hlásek a vytvoří slovo podle jednotlivých druhů hlásek. Žák si vytváří grafický organizér pro další vlastní učení. Rozvíjené klíčové kompetence: K řešení problémů – žák třídí jednotlivé hlásky dle zadaných kritérií K učení – žák si vytváří vlastní grafické organizéry napomáhající dalšímu učení. Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o dělení hlásek, vyzkoušejí si tyto znalosti aplikovat na konkrétních příkladech. Žáci mohou na úkolech pracovat společně nebo si mohou jednotlivé úkoly vypracovávat do sešitu s následnou kontrolou. Další možností je, aby žáci vypracovávali jednotlivé úkoly ve skupinách. Použité zdroje: Vlastní text Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

DĚLENÍ HLÁSEK o u z a e p d c b h r j m

Hlásky dělíme na dvě velké skupiny: SAMOHLÁSKY SOUHLÁSKY a Samohlásky můžeme vyslovit samostatně, bez další hlásky. Vyzkoušejte si to a zazpívejte: á, é, í, ó, ů Souhlásky k sobě potřebují ještě další hlásku, abychom je mohli vyslovit. Vyzkoušejte si to a zazpívejte: b, d, k, t, r, s, p

HLÁSKY SOUHLÁSKY SAMOHLÁSKY DLOUHÉ TVRDÉ á é í/ý ó ú/ů h ch k r d t n KRÁTKÉ MĚKKÉ a e i/y o u ž š č ř c j ď ť ň DVOJHLÁSKY OBOJETNÉ au ou b f l m p s v z

PRAVIDLA PRAVOPISU Po tvrdých souhláskách píšeme vždy Y nebo Ý. Např. druhý, chyba, puky, ryba, dýchat, boty, trny Po měkkých souhláskách píšeme vždy I nebo Í. Např. žížala, šiška, čistý, řízek, cíl, jih, div, ticho, nit Po obojetných souhláskách píšeme Y nebo Ý tehdy, když dané slovo patří mezi slova vyjmenovaná nebo slova příbuzná. Např. kobyla, fyzika, lyže, myš, netopýr, sýr, vysoký, brzy V ostatních případech píšeme I nebo Í.

URČOVÁNÍ DRUHŮ HLÁSEK K – SOUHLÁSKA TVRDÁ R – SOUHLÁSKA TVRDÁ A – SAMOHLÁSKA KRÁTKÁ J – SOUHLÁSKA MĚKKÁ Í – SAMOHLÁSKA DLOUHÁ C – SOUHLÁSKA MĚKKÁ

Urči druhy hlásek v následujících slovech K O M I N Í Č E souhláska tvrdá samohláska krátká souhláska obojetná samohláska dlouhá souhláska měkká J I T R O C E L souhláska měkká samohláska krátká souhláska tvrdá souhláska obojetná

A pro lepší zapamatování si nakreslíme mapu. Třeba takto… a, e, i, o, u, y krátké dlouhé samohlásky hlásky á, é, í, ó, ú/ů, ý dvojhlásky au, ou souhlásky tvrdé h, ch, k, r, d, t, n obojetné měkké ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň b, f, l, m, p, s, v, z

Dokážete doplnit chybějící části? a, e, i, o, u, y krátké dlouhé samohlásky hlásky á, é, í, ó, ú/ů, ý dvojhlásky au, ou souhlásky tvrdé h, ch, k, r, d, t, n obojetné měkké ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň b, f, l, m, p, s, v, z

Zařaď správně následující hlásky SAMOHLÁSKY SOUHLÁSKY L O P A T K Y

A TO JE PRO DNEŠEK VŠE