Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny skupenství látek - vypařování, var a kondenzace
Advertisements

Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
PARNÍ STROJ Zpracovali
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Teplo jako fyzikální veličina
Vazby systému s okolím - pozitivní, negativní
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Mechanická práce a energie
Nízkoteplotní Stirlingův motor
Návštěva NTM Vypracovaly: Klára Procházková a Nikola Pospíšilová, 1.BL.
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Hardware opakování Výpočetní technika.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Redoxní reakce. Výroba železa a oceli. OPAKOVÁNÍ
 K čemu slouží ?  Uveď příklady použití sériové linky.  Je sériová linka duplexní ? Vysvětli pojem.  Jakými registry je tvořena ?  V jakých režimech.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8.,
Kinematika a konstrukce robotů Humpolíček Libor ME4C
Za předpokladu použití psacích potřeb
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Paměťové obvody a vývoj mikroprocesorů Jan Hrubý ME4B.
Základy Elektrotechniky
PaedDr. Jozef Beňuška
Vstupně – výstupní porty
Teplo ZŠ Velké Březno.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Při pohybu těleso mění polohu a opisuje čáru...
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ŽIVOTNOST STROJNÍCH SOUČÁSTÍ TEST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu
TRANSFORMÁTOR Využívá principu elektromagnetické indukce
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_09_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Vnitřní energie.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
Vytápění Otopné soustavy parní. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
P ARNÍ STROJ Daniel Glosík 8.B. Parní stroj je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou. Schéma práce stroje.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
Jana Máčková, 8.B. - - Pístový tepelný stroj - - Přeměna tepelné energie na energii mechanickou - - První mechanický stroj – Hérón Alexandrijský (1.století)
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Test Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Laboratoř Mgr. Helena Roubalová
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Test Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
VY__III/2__INOVACE__207 FYZIKA Tepelná elektrárna.
5. Děje v plynech a jejich využití v praxi
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Třída 3.B 6. hodina.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výpočty objemu krychle a kvádru
Výroba železa a oceli - opakování
Energie ZŠ Velké Březno.
Transkript prezentace:

Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním stroji k přeměnám energie? Pokud ano, napiš k jakým. 4) Zapiš jméno muže, který se zabýval konstrukcí a vylepšováním parního stroje. 5) Uveď století, ve kterém došlo poprvé k praktickému použití parního stroje. 6) Vyjmenuj tři příklady konkrétního využití parního stroje. 7) Jaká je účinnost parního stroje? 8) Vysvětli, proč se v současné době parní stroj nepoužívá. 9) Uveď jednotku fyzikální veličiny – výkon. 1