Tomáš Búřil, předseda Výkonné rady SPIR - hybná síla trhu Tomáš Búřil, předseda Výkonné rady SPIR Konference IAC 2008, Slovanský dům 20. května 2008
Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) založeno v roce 2000 46 členů v sekci zadavatelů a médií podpora rozvoje internetu standardizace trhu (standardy a návod na výrobu reklamních formátů, definice prokliku, příprava metodiky měření streamovaného videa apod.) realizace výzkumných projektů (Netmonitor, AdMonitoring) arbitr a strážce čistoty trhu (Etický kodex NM, příprava etického kodexu int. reklamy)
SPIR a internetová reklama koriguje vývoj trhu a definuje standardy poskytuje data pro marketingové projekty podílí se na všeobecně prospěšných činnostech spolupracuje na tvorbě právních norem a pravidel chování na internetu
jednotná měna internetu NetMonitor jednotná měna internetu poskytuje kvalitativní a kvantitativní data o internetu pro mediální plánování reklamních kampaní a tvorbu obsahu kvantita – počet lidí navštěvující internet (reální uživatelé) popř. počet zhlédnutých stránek kvalita – sociodemografická charakteristika návštěvníků
Měsíční absolutní počty RU z ČR Top 10 – březen 08 (v tisících) RU z ČR v březnu celkem – 4 763 764 Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, březen 2008
Měsíční absolutní počty zobrazení z ČR Top 10 – březen 08 (v milionech) PV v březnu celkem – 6,2 mld. Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, březen 2008
Výhled Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, březen 2008
Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, březen 2008
Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, březen 2008
NetMonitor meziroční 30% nárůst počtu měřených médií meziročně 30% nárůst provozu měřených médií na internetu je 4,7 mil. lidí z ČR - 53 % populace (12-79 let) jsou zastoupeny všechny kategorie populace (senioři v menší míře)
AdMonitoring další výzkumný projekt SPIR poskytuje informace o proinzerovaných částkách na internetu slouží pro přípravu marketingových plánů, velikosti reklamních rozpočtů, plánování kampaní apod. start projektu v roce 2007, měřeno 80 % trhu unikátní technologicko-deklarační řešení
Zdroj: AdMonitoring- SPIR – Mediaresearch,4/08
Zdroj: AdMonitoring- SPIR – Mediaresearch,4/08
Zdroj: AdMonitoring- SPIR – Mediaresearch,4/08