Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Opakování vyjmenovaných slov po m Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.31_kvetnove_povstani_zide_v_protektoratu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Polární oblasti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Základní společenstva - lesy
DOMÁCÍ A ZAHRANIČNÍ ODBOJ
Název projektu: Moderní škola
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název vzdělávacího materiálu křížovka ve fyzice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
VY_32_INOVACE_
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Z.8.A. 23_hospodarstvi_cr 14.3. 2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: HOSPODÁŘSTVÍ ČR Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA HOSPODÁŘSTVÍ ČR

ANOTACE Zeměpis 8. ročník Lesní hospodářství – práce s textem; čtenářská gramotnost Samostatné vyhledávání informací na internetu

Líbí se mi, že je naše město z východu obklopeno lesy Líbí se mi, že je naše město z východu obklopeno lesy.Určitě dokážete určit, jaké typy stromů v nich rostou. Dnes se budete zabývat významem lesů pro náš život.

ÚKOL 1 FUNKCE LESA V textu chybí informace. Aby byl kompletní, budete je muset vyluštit. Lískyku, vodře, dušívoz, dyvo, odvy, nímsyvychá, chyvožiči, seníl, tařavíz Produkce __________ __________jako stavební materiál a průmyslové surovina Zvlhčování __________ Zpomalení odtoku__________; zásobárna __________ Ochrana půdy před __________ Přirozené prostředí pro __________ __________plody, lovná __________

ŘEŠENÍ Kyslíku Dřevo Ovzduší Vody, vody Vysycháním Živočichy Lesní, zvířata

ÚKOL 2 Lesy pokrývající hřebeny Krušných, Lužických a Jizerských hor jsou velmi poničené Vyhledejte na internetu, jaké lidské činnosti to způsobily Udělej si poznámky do sešitu

MOŽNÉ ŘEŠENÍ Nekontrolovaná těžba dřeva v minulých stoletích Hmyzí kalamity ( mniška, kůrovec) Průmyslové emise z tepelných elektráren Kyselé deště Vliv silného větru, námrazy…

METODICKÝ NÁVOD Materiál může být využit jako hlavní část hodiny o lesním hospodářství Při práci s textem o funkcích lesa upozorníme, že luštěné pojmy většinou nejsou v 1. pádě, v tvaru odpovídajícímu větné deklinaci Výsledek obou úkolů si žáci poznamenají do sešitu Při plnění druhého úkolu se můžeme zastavit nad některými pojmy, děti mohou vyhledat obrazový materiál( např. mniška, kůrovec…) Rozvineme diskusi o tom, jak se lidé snaží poničené lesy obnovit Připomeneme projektový Den Země, jehož součástí bude výsadba stromků Klíčová slova: funkce lesa – kyslík, dřevo, ovzduší, voda, lesní zvířata. Hmyzí kalamita, průmyslové imise, kyselé deště Inovace: vyhledávání pojmů na internetu

POUŽITÉ ZDROJE S.3 - foto: soukromý archiv autorky S. 1 - 9 Marshman at en.wikipedia / Eric Guinther: : Commons wikimedia org. [cit. 2012 – 03 – 13]. ]. Dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Conifer_forest_edit.jpg S.7 - Nipik 22:01: Commons wikimedia org. [cit. 2012 – 03 – 13]. Dostupné na www:< http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Acid_rain_woods1.JPG>