Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Objem a povrch kvádru a krychle
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Dělitelnost přirozených čísel
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
pedagogických pracovníků.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Změna velikosti písma v programu MS Word
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Skládání sil, rovnováha sil
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Kvadratické nerovnice
s přechodem přes základ
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla KA 3 TI 2 TE MA
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Délka kružnice, obvod kruhu
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Prvňáci a matematika Sčítáme, odčítáme do 20 a přeskakujeme
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Interaktivní hry z matematiky a českého jazyka
Poměr v základním tvaru.
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Matematika + opakování a upevňování učiva
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dělitelnost přirozených čísel
Druh učebního materiálu
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DO 5 S KAMARÁDEM
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Informatika – Základní operace s buňkami
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Transkript prezentace:

Prvňáci a matematika Počítáme do 7 1 5 4 KA 3 TI 2 TE MA 6 7 1 Počítáme do 7 Tento materiál navazuje na učební materiál Prvňáci a matematika, Počítáme s nulou. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy a drobným materiálem – knoflíky pokud možno dvoubarevnými. Např. knoflíky na zapínání ložního prádla na jedné straně polepené barevnou samolepkou či obarvené nebo upravené plastové uzávěry lahví. Po spuštění prezentace jsou animací reagující na levé tlačítko uváděna řešení jednotlivých úkolů. 1 Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

1. Číslo 7 1 7 P Ú S Č N 0 1 2 3 4 5 6 7 2 1. Kolik je na dortu svíček? Ukažte a přečtěte číslo, které je počtem svíček na dortu. Kolikáté narozeniny slaví Týna? Proč je obrázek berušky spojen s číslem 7? Kolik teček má beruška? Jak se správně jmenuje? Kolik je tu květů sedmikrásky? (Sedmikráska je krásná – kvete 7 měsíců v roce, někdy i déle.) Proč je list kaštanu u čísla 7? Kolik tu letí ptáků? Mohou to být havrani nebo krkavci? Znáte pohádku o sedmi krkavcích – havranech? Kolik teček je na dominové kartě? Kolik dní má týden? Vyjmenujte dny v týdnu. Kolik je tu narýsováno trojúhelníků? Přečtěte řadu čísel. Zapište číslici 7. 2. Kolik havranů tu přeletělo? 3. Kolik hvězdiček se zablesklo? 3 7 6

Pište číslo 7. Napište všechna čísla, která jste se již naučili psát.

Pořadí 7 1 1. Děti hrají divadlo. Vzaly si dlouhé špičaté čepice, nasadily si velké nosy, někdo si nalepil i vousy a hrály pohádku. Poznáte z obrázku jakou pohádku hrály? Zpívaly: Hou, hou trpaslíci jdou… Kolik je tu trpaslíků? Kolikátý trpaslík má červenou bundu, čepici, zelenou (modrou) bundu, čepici? Jakou čepici má sedmý, pátý trpaslík? Kolikátý trpaslík má vousy? Označte čísly pořadí trpaslíků od prvního k poslednímu. 2. Děti měly za úkol napsat všechna čísla, která se již naučily psát a zapsat je v pořadí podle velikosti. Někdo ale udělal chybu. Chyby najděte, podtrhněte a opravte. 2 A E M P

Doplňování čísel 1 5 1 2 3 6 4 7 1 2 3 4 5 7 5 4 3 7 2 1 6 2 2 1 6 2 7 4 6 2 5 1 3 7 6 4 2 4 1 6 3 5 7 3 1., 2. Na kartách jsou čísla. Některé karty jsou obrácené. Doplňte čísla, která tam z řady čísel od 0 do 7 chybí. 3. Doplňte čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 tak, aby v každé řadě a v každém sloupci i po úhlopříčkách – jsou vyznačeny červeně - byla všechna čísla od 1 do 7 a žádné číslo se ve sloupci ani řadě ani úhlopříčce neopakovalo.

Hned před 1 2 5 3 6 1 7 2 1 5 6 3 5 2 7 1., 2. Šipka znamená hned před. To je: 6 je hned před 7, 0 je hned před 1. Doplňte do rámečků čísla. 3. Doplňte čísla do kroužků hrací dráhy. 7 1 5

Porovnávání čísel 6 3 5 1 2 4 7 Kolik skoků udělaly figurky? Která figurka je nejdále? Která figurka udělala nejméně skoků? Které figurky jsou dále (blíže) ke startu než figurka na čísle 3? Porovnejte počty skoků figurek.

Nerovnosti 1. 7 4 7 5 7 7 6 2. 1. Zapište nerovnosti znázorněné dominovými kartami. 2. Porovnejte počty kuliček na dvou drátech počítadla. Zapište obě nerovnosti kuličkami znázorněné. 2 7 7 3 7 7 7 3 2 7

Nerovnosti – znázor. 1. 7 4 6 7 3 7 7 2. 1. Kolik je tu velkých květů, kolik sedmikrásek? Je více (méně) sedmikrásek nebo velkých květů? Proč? Kolik listenů tvoří list kaštanu, kolik list ořešáku? Porovnejte počet kousků cukroví ve tvaru kroužku a ve tvaru hvězdičky. Porovnejte počet ozdob zvonečků a počet kouliček. Zapište nerovnosti znázorněné obrázky v diagramech. 2. Do rámečků doplňte znaky <,>,-. Nerovnosti znázorněte dominovými kartami.

Nerovnice 1. 6 1 3 5 2 4 7 6 1 3 5 2 4 7 0 1 2 3 4 5 6 7 0 1 2 3 4 5 6 7 2. 3. 7 1 6 2 4 5 3 1 2 3 4 5 6 7 , 1. Červená figurka udělala 7 skoků, žlutá méně. Zapište, kolik skoků tak asi mohla udělat žlutá figurka. Některé z možných čísel zapište do rámečku nerovnice. Z čísel 0 až 7 podtrhněte ta, která je možno doplnit do rámečku nerovnice. Čísla, která do rámečku doplnit nelze, škrtněte. 2. Do rámečku nerovnice doplňte číslo tak, aby nerovnost byla pravdivá – správná. Na řádek zapište další čísla, která je možno doplnit do rámečku. 3. Do rámečku nerovnice doplňte číslo tak, aby nerovnost byla pravdivá – správná. Čísla, která je možno doplnit do rámečku, podtrhněte, čísla, která doplnit do rámečku nemůžeme, škrtněte.

Ruda... P, Ú, S Kája déle P Ú S Č N Apl. úl. nerovnice P Ú S Č N Kája déle Ruda... P, Ú, S Zkuste si vymyslet úlohu o tom jak byli Ruda a Kája nemocní. Ruda chyběl ve škole v pondělí, úterý, ve středu. Kája stonal déle, ale celý týden to nebyl. Kolik dní asi stonal Kája?

Rozklad čísla 7 7 Sedm kostek vybarvujte červeně a modře, pokaždé jinak. Zapište, jak jste 7 kostek vybarvili. Kolik je červených, kolik modrých?  

7 4 3 7 3 4 Ola Ema Ema má___ Ola má___ 1. 2. Aplik. úl.rozklad č. 1. 7 2. Ola Ema 1. Do polí dominových karet kreslete celkem 7 teček po každé jinak a zapište, jak jste číslo 7 rozložili. 2. Ola a Ema měly v sáčku 7 bonbonů. Chtěly se o ně spravedlivě rozdělit. Řekly si, že si budou střídavě brát po jednom bonbonu tak dlouho, až bude sáček prázdný. „Ano, to bude spravedlivé,“ řekla Ema. Ola si vzala první. Bylo to opravdu spravedlivé? Nakreslete diagramem jak to dívky dělaly. Kolik bonbonů nakonec měla Ola a kolik Ema? 4 3 7 Ema má___ 3 Ola má___ 4

2. Sčítání,odčítání 1 6 2 5 3 4 7 7 7 Zahrajte si třepanou. Vezměte si 7 knoflíků. Kolik knoflíků je v jedné ruce? Kolik v druhé? Kolik jich je ve spojených dlaních? Nakreslete diagramem. Vypočítejte. Kolik knoflíků je ve spojených dlaních? Ruce oddělíme. Kolik knoflíků je v jedné ruce? Kolik v druhé? Nakreslete diagramem a vypočítejte. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné diagramy. 1 + 6 = 7 7 - 6 = 1 2 + 5 = 7 7 - 5 = 2 7 - 3 = 4 4 + 3 = 7 6 + 1 = 7 7 - 1 = 6 5 + 2 = 7 7 - 2 = 5 7 - 4 = 3 3 + 4 = 7

Sestavování příkladů 1. 7 + 0 = 7 0 + 7 = 7 7 - 0 = 7 7 - 5 = 0 4 + 3 = 7 3 + 4 = 7 7 - 3 = 4 7 - 4 = 3 2 + 5 = 7 5 + 2 = 7 7 - 5 = 2 7 - 2 = 5 2. 1 + 6 = 7 6 + 1 = 7 7 - 6 = 1 7 - 1 = 6 4 + 3 = 7 3 + 4 = 7 7 - 3 = 4 7 - 4 = 3 2 + 5 = 7 5 + 2 = 7 7 - 5 = 2 7 - 2 = 5 1. Kolik je všech teček na dominové kartě? Kolik teček je v jednom poli? Jak vypočítáme, kolik teček je v druhém poli? Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné dominovými kartami. 2. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné kuličkami na počítadle. 3. K číslu v prvním řádku přičítejte (odčítejte od něj) číslo v kroužku a výsledek zapište do druhého řádku. 3. 5 4 2 3 1 +2 -3 6 7 1 2 3 4 2 7 5 3 6 4

Hrací dráha 6 4 1 3 5 2 7 1 + 6 = 7 - 1 = 4 + 3 = 7 - 4 = 7 - 3 = Hod bílou kostkou znamená skoky vpřed, hod černou kostkou znamená skoky vzad. Vypočítejte, na které číslo postoupí figurka po hodu kostkou. 5 + 2 = 7 - 5 =

Znázorňování 1. 7 - 2 = 7 - 3 = 6 + 1 = 5 + 2 = 7 - 4 = 7 + 0 = 2. 1., 2. Příklady sčítání a odčítání znázorněte diagramy a dominovými kartami. Zapište i ostatní příklady diagramem, dominovou kartou znázorněné.

Sčítání, odč. zpaměti 1 + 6 = 0 + 7 = 5 + 2 = 7 - 0 = 7 - 7 = 2 + 5 = 3 + 4 = 4 + 3 = 7 - 6 = 5 - 3 = 2 + 4 = 7 - 1 = 7 - 4 = 7 - 2 = 6 + 1 = 7 - 5 = 7 + 0 = 6 - 5 = 7 - 3 = 6 - 4 = 1. 2. 3. +5 2 -7 + 2 3 -4 +3 7 -1 -2 -5 3 + 4 7 3 + 4 6 7 - 2 4 7 - 4 2 7 - 4 3 2 + 5 6 2 7 - 4 2 7 - 5 7 1 + 6 4 7 - 0 7 2 + 4 1 7 - 7 1. Příklady vypočítejte. 2. Přičítejte, odčítejte čísla v kroužku. Do rámečků zapisujte výsledky. Počítáme tři plus dvě rovná se pět. Do rámečku zapíšeme 5. Pět plus dvě je sedm. Zapíšeme 7. 3. Do rámečku zapište znaky <, >, = tak , aby nerovnosti, rovnosti byly pravdivé - správné.

Tabulka sčítání 1 2 3 5 4 6 7 + - 3 + 4 = 7 4 + 3 = 7 7 - 3 = 4 7 - 4 = 3 Ukažte číslo v řádku u čísla 3 a ve sloupci u čísla 4. Je to výsledek příkladu 3+4. Je to 7. Přečtěte z tabulky všechny čtyři příklady. Hledejte v tabulce výsledky dalších příkladů.

Rovnice 7 6 1 2 7 Zahrajte si třepanou. Vezměte si 7 knoflíků, 2 vezměte do jedné ruky a ostatní schovejte do druhé ruky. Znázorněte diagramem, co jste udělali. To, že jsou některé knoflíky schované, zaznamenáme prázdným rámečkem. Prázdný rámeček vyznačuje místo, kam zapíšeme hledané číslo. Zapsali jsme tak rovnici 2 + Ʀ = 7. Čteme: Dvě plus neznámé číslo – neznámá rovná se 7. Diagram znázorňuje čtyři rovnice. Zapište je. Které číslo je hledané – neznámé číslo, jak je vypočítáme? ( 7 – 2 = 5 ) Číslo 5 doplníme do rámečku v každé ze čtyř rovnic. 7 2+ = 7 7- = 2 7+ = 7 7- = 7 6 + 1 = - 1 = 6 + 2 = 7 7 - 2 = + 7 = 7 7 - 7 = 1 + 6 = - 1 = 6

Rovnice - sestavování 1. 5 7 3 2 5 + 2 = - 2 = 5 3+ = 7 7- = 3 0+ = 7 7- = 0 2 + 5 = - 2 = 5 + 3 = 7 7 - 3 = + 0 = 7 7 - 0 = 2+ = 7 7 - = 7 - 1 = 6 2. 2 5 7 6 1 7 7 1. Zapište všechny rovnice diagramem znázorněné. Do rámečku zapište řešení. 2. Rovnice znázorněte a vypočítejte. = + 7 2 7 - = - = 1 6 = - 7 2 7 - = + = 1 6

Rovnice- aplikační úlohy 1 5 2 7 1 6 3 4 7 7 5 + = 7 2 2 7 - = 5 6 + 1 = 7 7 - 1 = 6 3 + 4 = 7 7 - 4 = 3 + 5 = 7 2 7 - 5 = 2 1 + = 7 6 7 - = 1 6 4 + 3 = 7 7 - 3 = 4 2 6 7 2. 4 3 1. Tvořte úlohy o obrázcích v diagramech a vždy se v úloze zeptejte na to, u čeho je v diagramu prázdný rámeček. Zapište rovnice diagramy znázorněné 2. Utvořte úlohu o svíčkách na dortu. Zeptejte se v ní na počet svíček, které zůstaly rozsvícené. Úlohu znázorněte a vyřešte. Výsledek zapište do rámečku. 7 = + 7 4 3 = - 7 4 3 3

5 2 7 = + 7 5 = - 7 5 2 2 6 1 7 = 6 + 1 = 7 6 + 1 7 1. Aplikační úlohy 2. 6 1 1. Utvořte úlohu o sněhulácích a zeptejte se v ní na počet sněhuláků, kteří roztáli. 2. Utvořte úlohu o ozdobách na stromečku (zvonečky, hvězdy) a zeptejte se v ní na počet všech ozdob na stromečku. 7 = 6 + 1 = 7 6 + 1 7

Máma a Ola myjí 4 mísy. Máma myje 3 mísy. Ola? 3 4 4 3 + = 4 1 3 - = Apl. úl. text Máma a Ola myjí 4 mísy. Máma myje 3 mísy. Ola? 3 4 = + 4 3 Přečtěte úlohu o tom, jak máma a Ola myjí nádobí. Úlohu znázorněte a vyřešte. 1 = - 4 3 Ola myje 1 mísu.