AUTOR: Kateřina Křížová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
VY_12_INOVACE_ , Otčenášek Mgr. Jan Křoustek
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Světová meziválečná tvorba – německy psaná
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
WORD Tabulky - ohraničení
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_19 Realismus Rusko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_17
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_13 meziválečná literatura – R. Rolland, E. M. Remarque TEMA: Literatura pro devátý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Výukový materiál je určen žákům základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Zaměření: výukový materiál je zaměřen na světovou meziválečnou literaturu Klíčová slova: válka, R. Rolland, E. M. Remarque Specifické potřeba: ukázka z knihy Petr a Lucie a Na západní frontě klid (obě jsou např. v Čítanka 9 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, FRAUS) Klíčové kompetence: kompetence k učení, k řešení problému, komunikativní Po seznámení se s oběma ukázkami by měli být žáci schopni obě díla porovnat. K porovnání mohou sloužit Vennovy diagramy- lze využít i jinou metody Na výukový materiál reagovali žáci dle očekávání

Literatura 1. poloviny 20. století

Světová meziválečná próza Romain Rolland válku sleduje z týla – nemá vlastní bojové zkušenosti ovlivnil ho L. N. Tolstoj → pacifismus Zájem o hudbu – napsal monografii Život Beethovenův Život Michelangelův

po I.SV do Švýcarska, kde pomáhá červenému kříži obdivoval říjnovou revoluci v Rusku – obdivuje pětileté plány X byl odpůrce fašismu navrhován na Goethovu cenu, kterou odmítl

Díla drama – během studií životopisy – Beethovenův, Michelangelův, Gándího román – řeka – rozsáhlé dílo, které má několik dílů a několik svazků, chce postihnout vývoj společnosti za delší časový úsek Jan Kryštof 4) románová kronika – Dobrý člověk ještě žije 5) novela – Petr a Lucie – protiválečné dílo o lásce, kterou válku zničila

Petr a Lucie děj se odehrává od ledna do Velikonoc 1918 Na Velký Pátek (symbolika smrti) Petr Aubier 18 let, žije s rodiči, starší bratr v armádě i on má narukovat nerozuměl si se spolužáky v metru při náletu potká Lucii – žijí přítomností, válku záměrně ignorují

Petr – citlivý, nesmělý, nerozhodný, introvert, filozof Lucie – realistická, praktická - tvrdě pracovala Na Velký Pátek jdou do chrámu, aby se zaslíbili – nálety → chrám se zřítil a oba zahynuli v jeho sutinách

Erich Maria Remarque

v Německu považován za podbízivého autora sám se války zúčastnil – ovlivněn propagandou – po válce hledal těžko práci – prošel řadou zaměstnání pracovník pohřebního ústavu – Černý obelisk automobilový závodník – Tři kamarádi

po deseti letech se vrací ke svým zážitkům z války a vzniká dílo Na západní frontě klid s podtitulem Interwiev se sebou samým – přeloženo do několika jazyků 1931 – Cesta zpátky – úspěch po nástupu Hitlera jeho knihy páleny odchází do Švýcarska, potom do USA, kde zůstal problematiky emigrantů Vítězný oblouk

Na západní frontě klid maturanti odchází do války – zmanipulovaní učitelem tělocviku brzy prohlédli změna žebříčku hodnot – na 1. místě materiální hodnoty – ty, které jim mohou zachránit život jediné, co teď měli je přátelství – to jediné jim válka přinesla Remarque nezobrazuje vojáka jako hrdinu – bojí se – normální, přirozené

Srovnej Petr a Lucie Na západní frontě klid