Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
Číslo a název šablony klíčové aktivity
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební nástroje ve vážné hudbě
SYMFONICKÝ ORCHESTR Každý z nás si pro vás připravil krátké povídání.
Klarinet.
ANTONÍN DVOŘÁK.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
ICT 2 – 3 – 13 Já jsem muzikant Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně, obsahuje úkoly k zopakování pojmů z hudební výchovy. V materiálu jsou.
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDBA VOKÁLNÍ, INSTRUMENTÁLNÍ, VOKÁLNĚ.
Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_83_HOUSLE TEMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Tance Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_14_TANCE Téma: HUDEBNÍ NAUKA Číslo projektu:
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Skupiny hudebních nástrojů
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Vzájemné vztahy mezi organismy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Hudební výrazové prostředky
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Novověk – průmyslová revoluce
Neživá příroda – roční období, střídání dne a noci
Typy orchestrů a jejich obsazení
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Světoví hudební skladatelé
Rovnováha v přírodě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Italské hudební názvosloví
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Středověk – Jagellonci
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_15_HUDEBNÍ USKUPENÍ Téma: HUDEBNÍ NAUKA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Renáta Jehličková Vytvořeno dne 29. ledna 2012 Odpilotováno dne 22. února 2012 ve třídě IV.A Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obor Hudební výchova Tematický okruh Hudební nauka Téma Hudební uskupení Klíčová slova komorní hudba, sólo, duo, duet, trio, tercet, kvarteto, kvartet

Hudební uskupení Hudba se rozlišuje podle velikosti hudebního uskupení, které ji hraje, podle velikosti prostor, kde se hraje, i podle množství posluchačů, které ji poslouchá: Komorní hudba ( z italského slova camera = pokoj, místnost) hraje ji menší počet hudebníků v menších prostorách nejčastěji určena pro 2 až 9 hudebníků i muzicírování amatérů, například v rodinách Komorní hudbu může hrát i větší počet hudebníků (v krajním případě až 35 hráčů) – přechod mezi komorní a orchestrální hudbou Orchestrální hudba hraje ji větší počet hudebníků ve větších prostorách (symfonický orchestr)

Hudební uskupení Sólo – hraje nebo zpívá jednotlivec (většinou bývá doprovázen jedním nebo i více nástroji, či přímo celý orchestrem) Duo – dva účinkující Duet (dueto) – skladba pro dva hlasy (zpěváky nebo hráče na hudební nástroje) Trio – tři účinkující (např. smyčcové trio – tři smyčcové nástroje, dechové trio – tři dechové nástroje, klavírní trio – housle, klavír, violoncello) Tercet (terceto) – název skladby pro tři účinkující Kvarteto – čtyři účinkující Kvartet – skladba pro čtyři účinkující (ustálilo se v podobě smyčcového kvarteta – první a druhé housle, viola, violoncello)

Hudební uskupení Dálší hudební uskupení: kvinteto (5 – hlavně dechové kvinteto) – kvintet sexteto (6 ) – sextet septeto (7) – septet okteto (8) – oktet noneto (9 – dechový kvintet a čtyři smyčcové nástroje) – nonet Při kombinaci více nástrojů hovoříme již o malém orchestru Dechové kvinteto (příčná flétna, hoboj, klarinet, lesní roh, fagot) Klavírní trio (klavír, housle, violoncello)

Kontrolní otázky: Odpověz správně

Skladba pro dva hlasy se nazývá: dueno dubet duet

V klavírním triu hrají tyto nástroje: housle klavír viola housle klavír violoncello klavír viola violoncello

Ve smyčcovém kvartetu hrají tyto nástroje: housle viola violoncello kontrabas housle dvě violy violoncello dvoje housle viola violoncello

Hudební uskupení, v němž hraje příčná flétna, hoboj, klarinet, lesní roh a fagot, se nazývá: kvinteto kvintet sexteto

Jsi znalec písňové formy! KONEC Jsi znalec písňové formy!

Špatně, zkus to znovu!

Mgr. Renáta Jehličková 29. ledna 2012 Určeno pro 4.- 6.ročník ANOTACE Výklad Dělení hudby podle velikosti hudebního uskupení a množství posluchačů Vyvození pojmů (sólo, duo, duet, trio, tercet, kvarteto, kvartet atd.) Seznámení s ustálenými hudebními uskupeními Praktické činnosti – odpovědi na kontrolní otázky s automatickým vyhodnocením správnosti

Použité zdroje Texty z vlastních zdrojů. Obrázky a webové stránky z internetu na hypertextových odkazech. Prezentace obsahuje animace. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/Auditorio1.jpg/220px-Auditorio1.jpg