Chování těles v kapalině

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Advertisements

Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika plynů a kapalin.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
Vodič a izolant v elektrickém poli Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Grafické znázornění síly
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rozklad světla optickým hranolem.
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Polohová energie, výkon – úlohy 2
Dynamika hmotného bodu
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
Gravitační síla a hmotnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Hustota-výpočet objemu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Zatmění Slunce a Měsíce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných sil
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Opakování-posuvný a otáčivý pohyb
Těžiště a stabilita těles
Úlohy na výpočet práce VY_32_INOVACE_02_Úlohy na výpočet práce
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_14_Elektrický odpor
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
TLAK PLYNU Z HLEDISKA MOLEKULOVÉ FYZIKY.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hustota-výpočet objemu
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VLASTNOSTI KAPALIN
Elektroskop, jeho elektrování a uzemnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vztlaková síla.
Měření elektrického proudu a napětí
Siločáry elektrického pole
Chování tělesa v kapalině
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

Chování těles v kapalině -úlohy VY_32_INOVACE_31_Chovani_teles_v_kapaline_ulohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

1. Doplňovačka: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. P M S M S S B O Ý R O L Á L P D D K A D Á I L C R N L N S P O J E N É N Á D O B Y A B C D E F Pětipísmenné výrazy: 1. Označení osy v grafu, obsahující označení veličiny a její jednotku Jednopísmenné výrazy (číslice v závorce udává pořadí písmene ve slově): A. jednotka tlaku (1) 2. Látka používaná při mytí ke snížení povrchového napětí B. Křivka, po které se pohybuje bod tělesa (4) 3. Orgán způsobující proudění významné tekutiny v lidském těle C. Brání pohybu těles(4) 4. Těleso smáčené vodou je po vyjmutí z vody ... D. Jednotka síly (1) 5. Voda, která má hustotu 1 030 kg/m3, je ... E. Kapalina, která má největší hustotu při 4°C (3) 6. Živočišný tuk, který voda nesmáčí 7. Pružné povrchy kapalných těles F. Těleso z mýdlového roztoku (3)

2. Pomocí tabulek zjisti, zda se kousek železa nebo kousek olova potopí do rtuti. železo: ρ = 7 870 kg/m3 Ani olověné, ani železné těleso se ve rtuti nepotopí. Jejich hustota je menší než hustota rtuti. olovo: ρ = 11 300 kg/m3 rtuť: ρ = 13 500 kg/m3 3. Jaký objem má ponořená část lodi o hmotnosti 500 tun, pluje-li po moři? Pokud pluje loď po moři, platí, že gravitační síla je shodná se vztlakovou působící na ponořenou část tělesa. Fg = m . g Fg = 500 000 . 10 N Fg = 5 000 000 N Fg = Fvz 5 000 000 = V . 10 300 V = 5 000 000 :10 300 m3 V = 485 m3 Fvz = V . ρ . g Fvz = V . 1030 . 10 N Fvz = V . 10 300 N Objem ponořené části lodi je 485 m3.

4. Chceme-li zjistit, zda je vejce čerstvé, dáme jej do vody 4. Chceme-li zjistit, zda je vejce čerstvé, dáme jej do vody. Čerstvé vejce se ponoří ke dnu, staré plave na hladině. Vysvětli. Vejce pomalu vysychá, pod skořápkou vzniká dutina. Chová se jako nestejnorodé těleso naplněné zčásti vzduchem. 5. Proč kovová kulička zabalená v alobalu klesá ve vodě ke dnu a kulička v loďce z alobalu plave na vodě? V loďce je vzduch. Jedná se o nestejnorodé těleso. 6. Archeologové vylovili ze dna jezera staré dělo. Měli strach ho naložit do loďky, aby se nepotopila. Pomohou si, když dělo přivážou pod loďku? Ano, dělo bude pod vodou nadlehčováno vztlakovou silou vody.

7. Bude na vodě plavat dutá železná krychle s hmotností 2 kg a s délkou hrany 13 cm? m = 2 kg a = 13 cm ρ = 1 000 kg/m3 V = a . a . a V = 13 . 13 . 13 m3 V = 2 197 cm3 = 0,002197 m3 Fg = m . g Fg = 2 . 10 N Fg = 20 N Fvz = V . ρ . g Fvz = 0,002197 . 1000 . 10 N Fvz= 21,97 N Vztlaková síla je větší než gravitační, krychle bude plavat na hladině.

Zdroje: Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 64 s. ISBN 80-7238-432-5. PaedDr. BOHUNĚK, Jiří. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2.díl. Praha : Galaxie, 1993. 157 s. Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště