ZLOMKY Pojem zlomků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZORUJ: = = =
Advertisements

ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Pojem zlomek a jeho zápis.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
DĚLENÍ CELKU ZLOMEK.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZLOMKY - ÚVOD.
9.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
2.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
10.
17.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2012 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Zlomky Čísla smíšená..
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Poměr v základním tvaru.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

ZLOMKY Pojem zlomků

Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Říjen 2012 Ročník:  7. Tematická oblast:  Matematická gramotnost Téma:  Zlomky Metodický list (anotace): Vymezení pojmu zlomku, krácení, rozšiřování

Počet dílů, na které je celek rozdělen, určuje jméno zlomku. Rozdělení celku Dělíme celek na stejně velké části devítina Počet dílů, na které je celek rozdělen, určuje jméno zlomku.

Rozdělit na čtvrtiny znamená, jakkoliv rozdělit na čtyři stejné díly. Možnosti rozdělení Na kolik dílů je rozdělen obrázek papouška? čtvrtiny čtvrtiny zdroj obrázku: http://pdphoto.org/PictureDetail.php?mat=&pg=5470 Rozdělit na čtvrtiny znamená, jakkoliv rozdělit na čtyři stejné díly.

Zlomky na číselné ose Každou jednotku rozdělíme na počet dílků podle jmenovatele 5 8 20 8 1 2 Čitatel určuje počet vybraných dílků

ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKŮ Rozšiřování číslem 2 (dělení archu papíru) Obrázek: vlastní kresba

ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKŮ Rozšířit zlomky znamená, vynásobit čitatele i jmenovatele stejným číslem různým od nuly. Obrázek: vlastní kresba

Počítej u tabule Rozšiř zlomky číslem 3 Rozšiř zlomky číslem 5 Obrázek: vlastní kresba

KRÁCENÍ ZLOMKŮ Ze 16 jablek vybereme 6. Jak zapíšeme zlomkem vybranou část? Vlastní kresby Můžeme ze všech 16 jablek utvořit dvojice? Kolik jich bude?

KRÁCENÍ ZLOMKŮ 16 4 1 = 4 Umíte ze jablek vytvořit čtveřice? Kolik jich bude? 4 1 = 4 Vlastní kresby Jak zapíšeme zlomkem 1 vybranou čtveřici ? Pomocí zkráceného zlomku

KRÁCENÍ ZLOMKŮ Krátit zlomek číslem různým od nuly znamená dělit čitatele i jmenovatele daným číslem. Zlomek zkrať číslem 2   Obrázek: vlastní kresba Hodnota zlomku se nemění! Jak je to s krácením zlomku číslem 1?

KRÁCENÍ ZLOMKŮ Zkrať zlomky číslem 4 Obrázek: vlastní kresba

Počítej u tabule Zkrať zlomky číslem 3 Zkrať zlomky číslem 5 Obrázek: vlastní kresba

Zdroje: obrázku: http://pdphoto.org/PictureDetail.php?mat=&pg=5470: vlastní příklady