Věta se skládá ze slov Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ZÁJMENA Zájmena nahrazují podstatná nebo přídavná jména. Zájmena používáme místo podstatných nebo přídavných jmen. Zájmena používáme za jména, proto to.
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN TEN, NÁŠ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ZÁJMENA (pronomina).
ZÁJMENA Český jazyk 5. ročník ZŠ
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_03.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Druhy zájmen AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 6.,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy zájmen, žáci si pak.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_023_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Druhy zájmen Rozlišujeme zájmena: a) osobní g) záporná
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_489_Druhy zájmen 2 AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zájmena Druhy zájmen 6. ročník.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
83.1 Skloňování zájmen, druhy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Co víme o zájmenech prezentace
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_06_rys TémaRys ostrovid.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Najdi v říkance všechna zájmena ZÁJMENA Co už známe Leze žába do bezu, já tam za ní polezu,
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
Z ÁJMENA Bc. K. Matějková. Z ÁJMENA zastupují podstatná jména a přídavná jména mohou na věci ukazovat ohebný slovní druh přesný význam poznáme vždy z.
Věta se skládá ze slov Název školy
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 5 - zájmena Mluvnice pro 2. ročník
Věta se skládá ze slov Název školy
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C57Čj6_ Zájmena
Věta se skládá ze slov Název školy
VY_32_Inovace_6.3.7 AZ kvíz tvarosloví Český jazyk 7. ročník
Základní škola Bylany, okres Kolín
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Věta se skládá ze slov Název školy
DRUHY ZÁJMEN Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
Zájmena Bc. K. Matějková.
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_06_SLOVNÍ DRUHY_ZÁJMENA 1
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Věta se skládá ze slov Název školy
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK
Zájmena.
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ3_11_Zájmena
Věta se skládá ze slov Název školy
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_13
Transkript prezentace:

Věta se skládá ze slov Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod Autor Mgr. Marie Hanzlíková Datum 10.7.2012 Název VY_32_INOVACE_14_Slovní druhy Téma Slovní druhy – zájmena Ročník 3.,4. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0835 Věta se skládá ze slov

Anotace: Prezentace slouží jak ke společnému vyvození nové látky ve 3. ročníku, tak k pozdějšímu opakování ve 4. ročníku . Žáci mohou pracovat pod vedením učitele s interaktivní tabulí nebo samostatně na osobním počítači. V první části prezentace je stručná charakteristika zájmen. Žáci s pomocí učitele vyvozují další zájmena (posun provádíme kliknutím). V další části žáci je uvedeno rozdělení zájmen a následné procvičování pod vedením učitele. V závěru prezentace je samostatné cvičení k ověření znalostí (vhodné písemně). Kontrolu provádějí žáci společně s učitelem, řešení má více možností. Poslední snímek obsahuje tabulku s hodnocením, které si mohou žáci provést sami v rámci sebehodnocení. Přechody mezi jednotlivými snímky provádíme kliknutím. Citace: V prezentaci byly použity obrázky volně dostupné v galerii Microsoft Office.

SLOVNÍ DRUHY ZÁJMENA

zastupují podstatná jména zastupují přídavná jména Zájmena zastupují podstatná jména Jirka spí. Maminka peče. On spí. Ona peče. zastupují přídavná jména To je Adamovo kolo. To je jeho kolo. Nese máminy tašky. Nese její tašky.

Nahraď červená slova zájmeny : Jitka má rýmu. _____má rýmu. Dám dětem zmrzlinu. Dám _____zmrzlinu. Pavle, jdeš tam? _____, jdeš tam? To je moje a tvoje. To je _____. Pepa s Jirkou jdou ven. _____ jdou ven. Vezmi si Evinu bundu. Vezmi si _____bundu. Nesu Mirkův sešit. Nesu _____ sešit. Půjdete tam ty a Jana. Půjdete tam _____.

Řešení : Jitka má rýmu. Ona má rýmu. Dám dětem zmrzlinu. Dám jim zmrzlinu. Pavle, jdeš tam? Ty , jdeš tam? To je moje a tvoje. To je naše. Pepa s Jirkou jdou ven. Oni jdou ven. Vezmi si Evinu bundu. Vezmi si její bundu. Nesu Mirkův sešit. Nesu jeho sešit. Půjdete tam ty a Jana. Půjdete tam vy .

Rozeznáváme zájmena : Osobní: já, ty, on, ona, ono, my, vy, oni, ony, ona Ukazovací: ten, ta, to, ti, ty, ta, tento, tenhle, … Přivlastňovací: můj, tvůj, svůj, jeho, její, náš, váš, Tázací: Kdo? Co? Jaký? Který? Čí?... Záporná: nikdo, nic, ničí, nijaký, žádný,… Vztažná: kdo, co, jaký, který, čí, jenž,… Neurčitá: někdo, něco, nějaký, něčí, cosi, čísi, jakýsi, leckdo, málokdo, kdekdo,…

V řádcích najdi zájmena : ty, koza, náš, nijaký, melou, který moře, onen, krásný, my, nikdo, co pláče, jeho, leckdo, vy, malé, ona jejich, čí, kolo, otec, on, tenhle, já

Najdi vetřelce v každém řádku se schovalo jedno slovo, které není zájmeno někdo, my, ono, věc, nějaké, moje ony, tvoje, cosi, jaký, pero, náš jíme, nic, málokdo, jejich, vy, ten svůj, modrá, jenž, co, kdekdo, můj

Doplň zájmena : _____ jsme přišli domů včas. Kde je _____ dort? Byla tam tma, neviděl jsem _____. _____ se musíš učit! Půjčíš _____ _____ knihu? Pomohu _____ s úkolem. _____ hudbu máš nejraději? Je pozdě, _____ už jdou spát. _____ chybu musíme napravit.

Možné řešení : My jsme přišli domů včas. Kde je ten dort? Byla tam tma, neviděl jsem nic . Ty se musíš učit! Půjčíš mi tu knihu? Pomohu ti s úkolem. Jakou hudbu máš nejraději? Je pozdě, oni už jdou spát. Každou chybu musíme napravit.

Hodnocení : 10 – 9 bodů Výborně, chválím, zájmena už poznáš. Chválím, ale sem tam ti ještě něco unikne, procvičuj! 6 – 5 bodů Ještě to ujde, musíš ale hodně procvičovat! 4 – 3 bodů Zájmena ještě moc nepoznáš, hodně se uč! 2 – méně bodů Tohle opravdu nestačí, máš před sebou hodně práce!