Vzdělávací oblast: Člověk a společnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Rovnoramenná váha, váha Tématický okruh: Měření hmotnosti tělesa.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Kompas, buzola – různé druhy, azimut Tématický okruh: Magnetické.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Zelenina – charakteristika a rozdělení Tématický okruh: Zelenina.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Rovnováha dvou sil Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Práva a povinnosti členů rodiny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: VkO7 - 14 Datum ověření ve výuce: 5. 4. 2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Tématický okruh: Majetek v našem životě Téma: Životní úroveň

ANOTACE Digitální výukový materiál ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ je kombinací výkladové hodiny a procvičování. Výklad je doplněn obrázky z internetu. Do textu jsou vloženy úkoly pro žáky. Interaktivní cvičení procvičuje probrané učivo. Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook. Metodické pokyny jsou u každého cvičení.

Ve čtyřsměrce vyškrtej písmena dle předložených slov Ve čtyřsměrce vyškrtej písmena dle předložených slov. Zbylá písmena dávají tajenku - téma dnešní hodiny. S P O T Ř E B A U M Á Ž I V K N L D H R J Í Ú Z Š Ň C SPOTŘEBA, OSOBA MAJETEK, ZNÁMKA BOHATSTVÍ, ZLATÍ HOŠI VLASTNICTVÍ, OKNA AUTO, HRAD PENÍZE, STATEK KNIHA, TULÁK ZASTÁVKA, TREST VLAK, TAŠKA, MEZE LANO, ŘÁD, MÍSTA  

Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice Životní úroveň Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

Životní úroveň Podmínky života rodiny, domácnosti, které ovlivňují její životní styl a postavení ve společnosti Např. vybavenost bytu, jeho plocha, peněžní příjmy členů rodiny, rozsah vlastnictví

Ber v úvahu tyto náležitosti: PRÁCE VE DVOJICÍCH: Pankrác měl štěstí, vyhrál v soutěži 1 milión. Poraď mu, jak má naložit s penězi. Ber v úvahu tyto náležitosti: Bydlí v podnájmu…………………………………………………………………………………………………….. Rád cestuje……………………………………………………………………………………………………………… Jeho sestra se angažuje v charitativních akcích……………………………………………………….. Rád by získal pozici vedoucího………………………………………………………………………………… Otec právě přišel o práci…………………………………………………………………………………………. Má přítelkyni a pomýšlejí na svatbu………………………………………………………………………… Minulý měsíc si koupil 20 let starou škodovku…………………………………………………………. Další uveď dle uvážení:……………………………………………………………………………………….

Jak by s miliónovou výhrou naložili tito lidé: Diskusa

Důchodci

Tomáš Rosický

Bezdomovci

Majitelé této vily

Africké děti

Ochránci ŽP - lesů

Životní úroveň je posuzována podle: Spotřebovaných věcí Kvalitu života ovlivňují i další věci: Zdravotní péče Úroveň bydlení Sociální vztahy Čistota vody a ovzduší Kvalita potravin Kulturní vyžití Zeleň Odpočinek, volný čas Úroveň vzdělání

ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ ZÁVISÍ: Životní úroveň se liší nejen podle toho, zda žijeme na venkově nebo ve městě, ale také ve které části regionu. Je odlišná i v různých částech světa, závisí na přírodních i zeměpisných podmínkách. Před 100 lety bylo u nás známkou vysoké ŽÚ, když byla do kuchyně zavedena studená voda a všechny místnosti byly vytápěny kamny na uhlí. Známe mnoho příběhů o lidech, kteří žijí šťastný život, přestože nejsou bohatí. Existují případy, kdy lidi žili šťastněji, doku nezbohatli. Napadá tě proč?

Porovnej kvalitu života lidí na fotografiích. Diskuse

ZDROJE Janošková, D. a kol., Občanská výchova 7 s blokem rodinná výchova, Fraus, 2004 http://www.cesky-magazin.cz/img2/492/financovani_2.jpg http://img.blesk.cz/img/1/normal480/520475-img-zajimavosti-stari-duchodci-crop-crop.jpg http://www2.pictures.zimbio.com/gi/Tomas+Rosicky+Arsenal+v+Atletico+Madrid+Emirates+mdoRXK54XyYl.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bezdomovci.jpg http://www.1-2-3-ubytovanie.sk/images/photo/privat-vila-adria/587-vila-adria-ufo.jpg http://kena.websnadno.cz/AdraKenyaKissii085_-_plny.jpg http://img.reflex.cz/img/3/article/875965_demonstrace-proti-kaceni-na-sumave-stanislav-krupar.jpg http://www.protibet.org/gallery/1257949241_d15.jpg http://www.europeum.org/doc/obrazky/cislo14/deti.jpg http://www.mojebetynka.cz/data/2008/jen%20na%20web/0109/stolovanivyska.jpg