ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: Ma celá čísla - test Šablona číslo: 8 Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 6 Autor: Mgr. Zdeněk Charousek
Anotace: Prezentace slouží k ověření znalostí celých čísel a jejich porovnávání. Očekávaný výstup: Ověření znalostí o porovnávání celých čísel. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. třída Klíčová slova: Celá čísla, porovnávání, test. Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 15 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si na začátku hodiny napíší krátký test a v závěru prezentace společně konzultujeme řešení.
Celá čísla - test Skupina - A Skupina – B 1) Vypiš z čísel: 18, -5, 32, 46, -1, -17, 0, -78 a) všechna kladná čísla: b) všechna záporná čísla: 1) Vypiš z čísel: -7, 36, 42, -2, -22, -36, 0, 12 a) všechna kladná čísla: b) všechna záporná čísla: 2) Urči absolutní hodnotu čísel: -47 b) 365 c) -1 2) Urči absolutní hodnotu čísel: -39 b) 1 c) -425 3) Napiš opačné číslo k číslo: 3 -72 333 3) Napiš opačné číslo k číslo: 2 -47 222
Celá čísla – test - řešení Skupina - A Skupina – B 1) Vypiš z čísel: 18, -5, 32, 46, -1, -17, 0, -78 a) kladná čísla: 18, 32, 46 b) záporná čísla: -5, -1,-17, -78 1) Vypiš z čísel: -7, 36, 42, -2, -22, -36, 0, 12 a) všechna kladná čísla: b) všechna záporná čísla: 2) Urči absolutní hodnotu čísel: |-47|= 47 b) |365|= 365 c) |-1|= 1 2) Urči absolutní hodnotu čísel: |-39|= 39 b) |1|= 1 c) |-425|= 425 3) Napiš opačné číslo k číslo: a) opačné číslo k číslo 3 je -3 b) opačné číslo k číslo -72 je 72 c) opačné číslo k číslo 333 je -333 3) Napiš opačné číslo k číslo: a) opačné číslo k číslo 2 je -2 b) opačné číslo k číslo -47 je 47 c) opačné číslo k číslo 222 je -222
Celá čísla - test Použitá literatura: ODVÁRKO; KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. Čestmírova 10, 140 00 Praha 4: Prometheus, 2007, ISBN 9711255.