Příspěvek na konferenci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Advertisements

Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Pilot G/GP Tvorba a ověřování pilotních ŠVP ve vybraných gymnáziích.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ workshop 19. září PRO KOLIK TERMÍNŮ V RÁMCI 1. KOLA PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ MAJÍ BÝT PŘIPRAVENY TESTOVÉ ÚLOHY? 1.
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Základy automatického řízení 1
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Pedagogická diagnostika
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Společenská odpovědnost ve školství
Inovační potenciál České republiky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Náměty pro činnost Národního fóra
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Zvuky hudebních nástrojů
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Gymnasium Jižní Město Praha
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Autoevaluace z pohledu
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Qui bono? Aneb co získá a co ztratí rodič a dítě plošným testováním
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Co je hotové a moc se o tom neví
Hudební nástroje vnímání.
Transkript prezentace:

Příspěvek na konferenci 15. 10. 2010 Evaluační standard a hodnocení žáků v uzlových bodech vzdělávací dráhy z hlediska APZŠ ČR Příspěvek na konferenci 15. 10. 2010

Otázka 1 Proč hodnocení žáků v uzlových bodech? Rozvoj vzdělávací soustavy → Kvalita Hodnocení žáků = jedna z podmínek rozvoje (zpětná vazba pro školy i pro systém) Rozvoj každé školy → rozvoj soustavy Důrazný nesouhlas s vytvářením žebříčků škol

Otázka 2 Co by mělo být předmětem hodnocení? Úroveň dosažení požadavků stanovených RVP Hodnotit (a v užším slova smyslu testovat) lze pouze standardizované hodnoty → před hodnocením (testováním) musí proběhnout standardizace výstupů = musí vzniknout evaluační standardy

Otázka 3 Jak dospět ke standardizaci výstupů? Rámcový vzdělávací program Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Tematický celek Očekávaný výstup Evaluační standard Evaluační nástroj (např. testová úloha) (Klíčové kompetence, Průřezová témata)

Otázka 4 Na jaké úrovni hodnotit? Úroveň žáka - dílčí hodnocení, hodnocení na vysvědčení, výstupní hodnocení Školní úroveň - v rámci vlastního hodnocení Také potřebují evaluační standardy (stanovené) a evaluační nástroje (vlastní nebo nabízené)

Otázka 4 Na jaké úrovni hodnotit? Státní úroveň (státní zakázka) - hodnotit jen uzlové body: a) oblasti (Čj, M, Cj, SVP, PVP, ???) b) etapy (5. a 9. roč., ? PV, ? 3. roč.) - použité formy: a) testy b) jiné formy ?

Otázka 5 Kdo vytvoří systém? Odpovědnost má MŠMT Pověření specializovaného pracoviště ? Spolupráce – poradní sbory ?

Otázka 6 Kdo to bude realizovat? Organizace řízená MŠMT ? Organizace vybraná na základě soutěže ? ČŠI ?

Otázka 7 Kdo bude využívat výsledky? Žáci Rodiče Školy Zřizovatelé škol ČŠI Kraje MŠMT

Otázka 8 Za kolik? Efektivitu vynaložených prostředků může podpořit: Využití již nabytých zkušeností na národní úrovni Využití mezinárodních zkušeností Zapojení všech špičkových lidských kapacit v této oblasti Důsledné využití ICT

Děkuji Vám za pozornost Jan Ámos Komenský „ … vzdělání a výchova člověka má smysl jen v těsném sepětí se sociální nápravou všeho, tj. celé společnosti v jejím vývoji …“ „… všechno nechť svobodně plyne, buď násilí vzdáleno věcem … „ Děkuji Vám za pozornost