Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Voda a její okolí.
Složení zemské kůry - mineralogie
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.11 Název pro školu:
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
RISK Minerály.
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
VZNIK POHOŘÍ I. původ všech mohutných pohoří jsou vnitřní síly pocházející z nitra Země VNITŘNÍ GEOLOGIOCKÉ SÍLY náraz litosférických desek příkrovy.
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
VY_32_INOVACE_440, 22. sada, Prvouka
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
zaměřují se také ochranou neživé přírody
Geologie a Její vědy.
GEOLOGICKÉ VĚDY z řeckého geos (Země) a logos (věda) vědy o Zemi
VY_52_INOVACE_PŘ.9.30 –VĚDY O ZEMI– pracovní list
Práce geologa v terénu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Opakování Proč se pohybují litosférické desky
Stavba zemského tělesa
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
GEOLOGIE, GEOLOGICKÉ VĚDY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_438.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s s jednotlivými geologickými.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
GEOLOGICKÉ VĚDY PRÁCE GEOLOGA (1)
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
GEOLOGIE – VĚDA O ZEMI.
Škola:. Základní škola Kladruby
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Př_126_Mineralogie_Mineralogie Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Lekce 1 Úvod - základní pojmy a koncepce v geomorfologii
ÚVOD DO STUDIA GEOGRAFIE. GEOGRAFIE JAKO VĚDA GEOGRAFIE – slovo řeckého původu - v překladu do češtiny znamená POPIS ZEMĚ neboli ZEMĚPIS ( γεός geos pozemský,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 29 Anotace.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Geologické vědy zkoumají neživou přírodu = základní podmínky pro život organismů, zdroj nerostných surovin Mineralogie – nauka o nerostech.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Digitální učební materiál:
Mgr. Josef Havíř, Dr., RNDr. Libor Vejmělek, PhD.
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Digitální učební materiál:
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Petrologie Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Geologické vědy /po výkladu zapiš do sešitu/
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Petrologie - úvod Název školy
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Vnitřní a vnější geologické děje
Transkript prezentace:

  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Alena Himlová Název: VY_32_INOVACE_182_Geologie Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2046 Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Období vytvoření DUM: Srpen 2012

  Anotace: Geologie – soubor věd o poznávání Země, význam poznávání Země. Jazyk: Český Očekávaný výstup: Základní znalosti o významu poznávání Země, o rozdělení geologických věd. Ročník: 9. Druh učebního materiálu: Prezentace

Přírodopis 9. třída MINERALOGIE GEOLOGIE, GEOLOGICKÉ OBORY Základní škola a Mateřská škola Sepekov

Geologie - věda o Zemi - zkoumá složení, stavbu a historický vývoj Země - studuje děje probíhající uvnitř naší planety i na jejím povrchu - věda - popisná (deskriptivní), analytická (poskytuje výklad dějů), historická, časoprostorová (vyhodnocuje jevy určitého prostoru v určité době) Obrázek č. 1 Obrázek č. 2

Geologie – místo mezi ostatními vědami - na vztahy mezi vědami nejednotný názor Jeden z možných pohledů: kosmologie planetologie astronomie geologie Obrázek č. 3

Geologie- velmi rozsáhlá, dělí se na podobory Dynamická geologie a) endogenní - zkoumá procesy probíhající uvnitř Země - na povrchu se mohou projevit jejich důsledky - vulkanická činnost, zemětřesní, deformace zemské kůry b) exogenní - zabývá se procesy probíhajícími na zemském povrchu - činnost vody, větru, ledovců, krasové jevy, zvětrávání, transport a hromadění materiálu Obrázek č. 4 Etna Obrázek č. 5 Iceberg

Geologie - podobory Strukturní geologie - zkoumá geologické útvary (vrásy, zlomy, trhliny) - popisuje tvary struktur (deformace, vnitřní stavbu) - vysvětluje způsob vzniku útvarů - snaží se zjistit informace o podmínkách v místě a době jejich vzniku Obrázek č. 6 Kréta

Geologie - podobory Historická geologie - sleduje vývoj zemského tělesa - zkoumá časové události na Zemi, podmínky a formy života (zkameněliny), indicie uchované v horninách Obrázek č. 7 Pacova hora Obrázek č. 8 Amonit

Geologie - podobory Sedimentární geologie - studuje sedimentární horniny a jejich struktury - stanovuje podmínky vzniku hornin - přispívá k poznání prostředí vzniku sedimentů Obrázek č. 9 Obrázek č. 10

Geologie - podobory Ložisková geologie - zabývá se studiem ložisek nerostných surovin - rud, nerud a kaustobiolitů (uhlí, ropa, zemní plyn, asfalt, zemní vosk) - zabývá způsobem vzniku ložisek - vyhledává nová ložiska Obrázek č. 11 Rodalquilar Obrázek č. 12 Zlato

Geologie - podobory Regionální geologie - studuje geologickou stavbu určité oblasti - zabývá se geologickým mapováním - cílem - získat trojrozměrnou představu o geologických tělesech a strukturách ve zkoumané oblasti Obrázek č. 13 3D modelace

Některé vědy, využívané geologií Mineralogie - věda minerálech, jejich vnitřní stavbě, vzhledu, fyzikálních a chemických vlastnostech Petrologie - věda o vzniku, složení, vlastnostech a výskytu hornin Geomorfologie - věda o tvarech, vzniku a stáří zemského povrchu Obrázek č. 14 Obrázek č. 15 Obrázek č. 16

Některé vědy, využívané geologií Paleontologie - věda o životě v minulých geologických obdobích Vulkanologie - věda zabývající se sopečnou činností Geochemie - věda o chemickém složení Země Geofyzika - věda, která zkoumá vznik a vývoj planety Země užitím znalostí fyzikálních procesů Obrázek č. 17 Obrázek č. 18 Obrázek č. 19

Některé vědy, využívané geologií Glaciologie - zabývá se studiem ledovců a ledovcové činnosti Hydrogeologie - zkoumá původ, výskyt, pohyb, fyzikální a chemické vlastnosti podzemní vody Karsologie - objektem zkoumání karsologie je krasová krajina Stratigrafie - studuje stáří sedimentárních vrstev hornin - zkoumá prostorové uspořádání vrstev na povrchu Země v závislosti na čase Obrázek č. 20 Obrázek č. 21 Obrázek č. 22

Práce geologa Obrázek č. 23 Obrázek č. 24 - geologický průzkum usazenin lokality „Lom Skalka“ u Sepekova

Závěrem 1) Čím se zabývá geologie? 2) Co zkoumá dynamická geologie? 3) Který obor se zabývá vznikem a vývojem Země? 4) Čím se zabývá ložisková geologie? 5) Která věda zkoumá chemické procesy probíhající na Zemi? 6) Když sbíráš, třídíš a popisuješ nerosty, tak jsi … 7) Čím se zabývá glaciologie? - věda o Zemi, zkoumá složení, stavbu a historický vývoj Země - procesy probíhající uvnitř a na povrchu Země - historická geologie - zkoumá ložiska surovin (rudy, nerudy, kaustobiolity) - geochemie - mineralog - studiem ledovců a ledovcové činnosti

Zdroje informací, snímků, citací Obrázek č. 1, [cit. 2012-08-18], Licence Public domain, NASA, File:Earth Eastern Hemisphere.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Earth_Eastern_Hemisphere.jpg Obrázek č. 2, [cit. 2012-08-18], Licence Creative Commons, Jonathan Wilkins, File:Slab production - geograph.org.uk - 1356744.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Slab_production_-_geograph.org.uk_-_1356744.jpg Obrázek č. 3, [cit. 2012-08-18], Licence Creative Commons, R. Jay GaBany, File:Small ngc4651.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Small_ngc4651.jpg Obrázek č. 4, [cit. 2012-08-18], Licence Creative Commons, Josep Renalias, File:EtnaAvió.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EtnaAvi%C3%B3.JPG Obrázek č. 5, [cit. 2012-08-18], Licence Creative Commons, Ansgar Walk, File:Iceberg 20 2000 08 12.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Iceberg_20_2000_08_12.jpg Obrázek č. 6, [cit. 2012-08-18], Licence Creative Commons, Dieter Mueller, File:Agiospavlos DM 2004 IMG002 Felsenformation.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Agiospavlos_DM_2004_IMG002_Felsenformation.JPG Obrázek č. 11, [cit. 2012-08-18], Licence Creative Commons, Wikinaut, File:20081029 Rodalquilar Planta Denver Version 2.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:20081029_Rodalquilar_Planta_Denver_Version_2.jpg Obrázek č. 12, [cit. 2012-08-18], Licence Creative Commons, Rob Lavinsky, iRocks.com, File:Gold-239890.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gold-239890.jpg Obrázek č. 13, [cit. 2012-08-18], Licence Public domain, NASA/GSFC/MITI/ERSDAC/JAROS, and U.S./Japan ASTER Science Team, Soubor:SaltGlaciers ZagrosMtns 20010810.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SaltGlaciers_ZagrosMtns_20010810.jpg Obrázek č. 19, [cit. 2012-08-18], Creative Commons, NOAA Photo Library, File:Post0030 - Flickr - NOAA Photo Library.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Post0030_-_Flickr_-_NOAA_Photo_Library.jpg?uselang=cs Obrázek č. 7, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, autor Josef Himl, ZŠ a MŠ Sepekov

K O N E C