Prezentace – výklad učiva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Advertisements

HORNINY A NEROSTY Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2013.
VY_52_INOVACE_20 Nerudní suroviny určeno pro 5. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Usazené horniny - úlomkovité
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Usazené horniny.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Nerudní suroviny 5. ročník
Usazené horniny = sedimenty
Horniny a nerosty. Na výběr máte ze tří možností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, najeďte na ni šipkou myši a klikněte. Bude-li Vaše odpověď chybná,
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
CZ.1.07/1.1.10/
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_423.
Usazené horniny Vznikají tak, že se různé drobné částečky usazují na dně moří, jezer, řek i na souši. Jednotlivé částečky ( zrnka) se navzájem spojují.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_.
Nerostné bohatství 4. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
Neživá příroda − horniny
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Anotace Pracovní list k procvičení základních poznatků o horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Energetické suroviny Název školyPlavská škola AutorMgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_13_PŘ5 _Energetické suroviny - uhlí TémaPŘ 5 Název školyPlavská.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/5 Č. materiáluVY_52_INOVACE_55 Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_24-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorRobert.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
B) Výlevné vyvřeliny Vznikly utuhnutím magmatu vylitého na zemský povrch (lávy). Jsou jemnozrnné až celistvé.
Nerudní suroviny 5. ročník
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
STŘÍDÁNÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
Prezentace – výklad učiva
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Neživá příroda − horniny
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Nerudní suroviny 5. ročník
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Prezentace – výklad učiva
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
VY_32_INOVACE_19_Horniny
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
Transkript prezentace:

Prezentace – výklad učiva EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1440 Autor Ing. Dana Sobotková Ročník 5. Datum 4.3.2013 Šablona V/2 Č. materiálu VY_52_INOVACE_64 Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Předmět Přírodověda Způsob využití PÍSKOVEC Prezentace seznamuje s horninami pískovcem a pískem, uvádí jejich výskyt v přírodě, využití v praxi. Může sloužit k samostatnému zápisu učiva. Druh materiálu Prezentace – výklad učiva

Pískovec PÍSKOVEC je usazená hornina. obsahuje zpevněná zrna nerostů křemene a živce barva: žlutá, načervenalá, bělavá, šedá pískovec byl původně sypkým pískem Jako kusový kámen se těží v lomech.

Pískovec V přírodě vytváří pískovcové skály často bizarní tvary a „skalní města“. U nás nejznámější jsou skály v Českém ráji a Labských pískovcích. Obr.1,2

Pískovec Pískovec se dobře opracovává. Vyrábí se z něho sochy, kašny, mosty a další výrobky. Je to i obkladový kámen.

Písek Zvětráváním pískovce a následným usazováním uvolněných zrn vlivem činnosti vody a větru vzniká písek. PÍSEK je sypká usazená hornina, složená z nezpevněných zrn křemene a živce. Obr.3 Obr.4

Písek Písek se těží v pískovnách. Opuštěné zatopené pískovny se stávají přírodními koupališti. Obr.5

Písek Písek se používá ke stavebním účelům. Vyrábí se z něho malta na zdění cihel a tvárnic. Přidává se i do omítky a betonu. Z betonu se vyrábí řada dalších výrobků – obrubníky, trubky, dlažba apod. Obr.6 Obr.7

Použité zdroje informací: Učivo vychází z učebnice J. Matyášek, V. Štiková, J. Trna, PŘÍRODOVĚDA 5,učebnice pro 5.ročník, ČLOVĚK A JEHO SVĚT, nakladatelství Nová škola 2004, ISBN 80-7289-063-8, str. 10-11 Fotografie, není-li uvedeno jinak, jsou vlastním dílem autora. Obr.1-7: Microsoft Office Klipart /office.microsoft.com/