Basic phrases Dobrý den. (F) Ahoj./Čau. (I) Na shledanou. (F)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ! VY_22_INOVACE_68 Anglický jazyk 9. ročník
Advertisements

Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Píseň “ABC” Reakce?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Fonologie Cvičení číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Rozdělení hlásek DUM 14/1.
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Content Something about me Basic things about Czech Republic
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Hlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Passive – Other Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
to BE  was (1. a 3. osoba jednot.čísla) were (všechny ostatní osoby) I waswe were you wereyou were he she wasthey were it.
 pondělí (n.)  úterý (n.)  středa (f.)  čtvrtek (m.)  pátek (m.)  sobota (f.)  neděle (f.)
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Practising Present perfect Been/gone. Choose been or gone I am sorry I´m late. I´ve been/gone to the bank. Where is Jim? He´s been/gone home. I´ve been/gone.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Present perfect X past simple
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_164 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Záporné otázky.
F ONETIKA 2. Č ESKÁ ABECEDA Abeceda: A, B, C, Č, D, Ď, E, F, G, H, CH, I, J, K, L, M, N, Ň, O, P, Q, R, Ř, S, Š, T, Ť, U, V, W, X, Y, Z, Ž Česká písmena:
WILL/WON'T, PROMISES, OFFERS, DECISIONS, WORD STRESS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 2 - Geography
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
PRESENT PERFECT - EXPERIENCE + EVER, NEVER, YET, JUST, ALREADY, CLOTHES Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 BRITISH vs. AMERICAN ENGLISH (presentation) Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Doplňte otázky. Complete the questions. 1._____ je to?To je Martin. 2._____ jste?Jsem z Norska. 3._____ je to? To je počítač. 4._____ děláte v Brně?Studuju.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Dative singular (Komu? Čemu?) after verbs: rozumět, kupovat, posílat, věřit, radit Eva chce dát Petrovi dárek. KOMU chce dát Eva dárek? Medik měří pacientovi.
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
American English Tematická oblast Angličtina: the USA Datum vytvoření
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Present perfect I have been there two times..
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_09_I.Čj4_HLÁSKOSLOVÍ Téma: Hláskosloví Název.
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Rozvoj řeči u dítěte z hlediska foneticko-fonologické roviny
VY 32 INOVACE 361.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Dative in singular.
Phonological Exercise 7
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_ Český jazyk
Český jazyk 3 Opakování 2. třídy.
Future tenses Překlad Handout.
Present Perfect VY_22_INOVACE_01_35
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka,
Transkript prezentace:

Basic phrases Dobrý den. (F) Ahoj./Čau. (I) Na shledanou. (F) Jak se jmenujete?- Jmenuju se Pavel Novák. (F) Jak se jmenuješ? - Já jsem Pavel. (I)

Těší mě. (F) Jak se máte? – Děkuju, dobře. A vy? (F) Jak se máš?– Díky, dobře. A ty? (I) Mějte se hezky. (F) Měj se hezky. (I)

Characteristics of Czech Indo-European language family Slavonic language English = analytical language (=>fixed word order, no endings) x Czech = synthetic/inflected language (=>flexible word order, endings)

I do not know. (4 units) x Nevím I do not know. (4 units) x Nevím. (1 unit) My grandma has never been to Canada. Moje babička nikdy nebyla v Kanadě. V Kanadě moje babička nikdy nebyla. Nikdy moje babička v Kanadě nebyla. Moje babička v Kanadě nikdy nebyla.

7 cases in Czech: nominative, genitive, dative, accusative, vocative, locative and instrumental 3 tenses in Czech (no continuous and perfect tenses): Studuju. (present tense) Studoval jsem. (past tense) Budu studovat. (future tense)

Czech alphabet and pronunciation

a b c č d ď e f g h ch i j k l m n ň o Czech alphabet a b c č d ď e f g h ch i j k l m n ň o p q r ř s š t ť u v w x y z ž Diacritic symbols in Czech: ̆ (háček - hook): život, pěkný ́ (length mark – čárka): táta ˚ (circle – kroužek): nůž

Czech sounds 1) Vowels a) Short: a: lampa (cup) e: pes (pen) i/y: židle, ryba (miss) o: most (pot) u: muž (put) 2) Long: á: máma (car) é: polévka í/ý: míč, výtah (dream) ó: gól (door) ú/ů: úkol, kůň (boom) Read: Textbook p. 11 (from a – á to u – ú, ů)

2) Diphthongs 3) Consonants ou: lou|ka x po|u|ží|vat au: auto eu: eutanazie Read: Textbook p. 12 (ou) 3) Consonants a) Hard: h, ch, k, r, d, t, n (+ y: ryba) b) Soft: ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň (+ i: život) c) Ambiguous: b, f, l, m, p, s, v, z (+ i/y: být – pít)

c: cibule (its) č: čas (cherry) g: guma (good) h: hezký (ham) ch: chyba (loch) Read: P. 12 (h-ch) j: jídlo (young)

r: ryba ř: řeka š: šunka (she) v, w: váza, whisky (very) Read: P. 12 (r – ř) š: šunka (she) v, w: váza, whisky (very) x: xenofobie (bricks) z: zima (season) ž: život (pleasure) Read: p. 12 (z, ž)

p, t, k: pes, táta, kočka (NO ASPIRATION!) ď, ť, ň: Maďarsko, taťka, Plzeň Where should /ď, ť, ň/ be pronounced? 1) ď, ť, ň in the text: ďábel, ťukat, Plzeň 2) d, t, n + ě: děkuju, těžký, někdo 3) d, t, n + i: divadlo, tiskárna, nikdo Read: P. 11 (di – ti), p. 12 (ni – ny)

bě, pě, vě, mě /bje, pje, vje, mňe/: běžet, pět, člověk, město Read: P. 11 (ě), p. 12 (e, é – ě)

Assimilation a) At the end of the word: b) In a group of consonants: Voiced consonants b d ď g h v z ž Unvoiced consonants p t ť k ch f s š a) At the end of the word: Voiced c. => unvoiced c. Václav /f/, zub /p/, sníh /ch/ b) In a group of consonants: Dívka /ďífka/, kdo /gdo/ Pod stolem /pot stolem/ Read: P. 12 (assimilation; preposition + noun)

Stress Usually on the first syllable: Náměstí, situace, učitel !!! One-syllable prepositions: na stole ve škole do banky