Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Fonologie Cvičení číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Fonologie Cvičení číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?"— Transkript prezentace:

1 Fonologie Cvičení číslo 4

2 Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

3 Dikt át číslo 1 Napi šte na tabuli!

4 Dikt át číslo 1 1.Bratr a sestra jsou doma. 2.Kde je Hana? 3.Hana je v knihovně protože má domácí úkol.

5 L2 map exercise Napište na tabuli!

6 L3 Nová slova Stránka 34

7 Chapter 2 Vocabulary

8 What you should know about Czech verbs: Like the nouns, a Czech verb form consists of a stem, which ends in a consonant, and an ending: děl+ám, mluv+ím, pracuj+i Endings can be thought of as “long” vs. “short” and “hard” vs. “soft”. (If these explanations help, that’s good -- if you’d rather just memorize verbs, that’s ok too…)

9 Verbs with “long” endings “Hard” type endings j á dělám-ám ty děláš-áš on dělá-á my děláme-áme vy děláte-áte oni dělají-ají “Soft” type endings j á mluvím-ím ty mluvíš-íš on mluví-í my mluvíme-íme vy mluvíte-íte oni mluví-í,-ějí

10 Verbs with “short” endings “Hard” type endings j á prominu-u ty promineš -eš on promine-e my promineme-eme vy prominete-ete oni prominou-ou “Soft” type endings j á pracuji-i,-u ty pracuješ-eš on pracuje-e my pracujeme-eme vy pracujete -ete oni pracují-í,-ou

11 NOTE! If an infinitive verb ends in -ovat, the conjugated stem ends in -uj, like pracovat: pracuji, pracuje š


Stáhnout ppt "Fonologie Cvičení číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?"

Podobné prezentace


Reklamy Google