Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Seminář etika a etiketa V tlumočnické profesi Šárka Valverde
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Ž URNALISTICKÁ ETIKA Souhrnné pojmenování psaných i nepsaných norem, které se uplatňují v žurnalistice Střetává se svoboda slova s obecnou mírou vkusu.
Testy, testové úkoly. Testy, testové úkoly 1. Charakterizujte publicistický styl 2. Které útvary najdeme v novinách? 3. Charakterizujte reportáž 4.
Metodický list Se sportem je pojem fair play nerozlučně spjat. Patří k základním kamenům výchovy sportovců všech výkonnostních úrovní a každého věku.
Etika chovu zvířat Doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc
Kvalita informovanosti klienta o právech pacientů Prezentaci zpracoval(a): Školní rok: Třída:
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Rozvrstvení a obohacování
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Obohacování slovní zásoby
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Profese a etika Regulace a samoregulace. Etika = oblast, ve které se uskutečňují individuální dobrovolné volby a rozhodnutí, a to jak v záležitostech.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Etický kodex Komory auditorů
Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu Jan Průcha, Roman Švaříček Filip Votava Učo:
Profesní etické kodexy
POLICEJNÍ PSYCHOLOGIE
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6018 NázevPsaní adres v dopise Téma hodinyPsaní adres PředmětZáklady.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_3_KRE_11_ZAKLADY_PRAVA.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 19. Etika, základní etické pojmy Název sady: Občanská nauka Ročník:
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_12_ Odvětví práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr.Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3443 NázevZákladní novinářské žánry Téma hodinyZákladní novinářské.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
(Ne)etický překladetel
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková Číslo VY_32_Inovace_3454 Název Principy novinářské etiky Téma hodiny Předmět Mladý žurnalista Ročník/y/ 8. Anotace Materiál je určen v rámci komunikační a mediální výchovy pro volitelný předmět mladý žurnalista. Seznamuje s etikou novináře, objasňuje etické principy zdrojů informací. Je určen pro práci se Slovníkem cizích slov nebo významovým slovníkem na internetu. Obsahuje i hypertextový odkaz přinášející příklady plagiátorství z praxe. Zajímavé úkoly směřují k rozšíření znalostí, rozvoji slovní zásoby a dávají prostor pro diskusi. Očekávaný výstup Rozumí pojmu etika v širším slova smyslu, používá ve své práci naučené zásady. Řeší úkoly. Vyhledává v uvedených zdrojích, diskutuje o problematice. Uvádí další příklady profesních etických kodexů. Druh učebního materiálu Prezentace

PRINCIPY NOVINÁŘSKÉ ETIKY ŽURNALISTICKÁ ETIKA ETICKÝ KODEX NOVINÁŘE ZDROJE INFORMACÍ

ŽURNALISTICKÁ ETIKA ETIKU VNÍMÁME JAKO SOUBOR PRAVIDEL O MORÁLNÍM JEDNÁNÍ V RŮZNÝCH PROFESÍCH ŽURNALISTICKÁ E. = SE ZABÝVÁ MORÁLKOU, PŘÍSTUPEM, CHOVÁNÍM NOVINÁŘŮ V MASMÉDIÍCH HLAVNÍ PRINCIPY: NEZÁVISLOST NOVINÁŘE NA VYDAVATELÍCH VZTAH KE KOLEGŮM – PLAGIÁTORSTVÍ AUTOROVA SVOBODA PŘI VOLBĚ TÉMAT PROVĚŘOVÁNÍ INFORMACÍ NEZÁVISLOST VŮČI „MOCNÝM“ NÉST ODPOVĚDNOST ZA PŘÍPADNÉ OMYLY

ETICKÝ KODEX NOVINÁŘE ETICKÉ ZÁSADY CHOVÁNÍ ŽURNALISTŮ: PRÁVA, SVOBODY NOVINÁŘŮ A PRÁVA, SVOBODY OBČANŮ Nesmí být v rozporu Novinář musí být odpovědný za svou činnost ETICKÝ KODEX NOVINÁŘE: JE VYPRACOVÁN SYNDIKÁTEM NOVINÁŘŮ ČR JE ZÁVAZNÝ PRO VŠECHNY NOVINÁŘE NOVINÁŘ MUSÍ INFORMOVAT VČAS, PRAVDIVĚ, NEZKRESLENĚ VYSOKÁ PROFESIONALITA DŮVĚRYHODNOST, SERIÓZNOST, SLUŠNOST

ETICKÉ ASPEKTY ZDROJŮ INFORMACÍ ČTENÁŘI, OBČANÉ MAJÍ PRÁVO NA INFORMACE ZDROJ INFOMRACE NESMÍ BÝT VYMYŠLEN DISKUTABILNÍ: „PODLE ZDROJE, KTERÝ SI NEPŘÁL BÝT JMENOVÁN“ !!! ? !!! (VHODNÁ DISKUSE) JE NEPOCTIVÉ ZVEŘEJŇOVAT INFORMACE Z JINÝCH MASMÉDIÍ BEZ UVEDENÍ AUTORA A NÁZVU MÉDIA NOVINÁŘ MUSÍ ZPROSTŘEDKOVANOU INFORMACI OVĚŘIT!!!! Z NEZÁVISLÝCH ZDROJŮ JE NEETICKÉ ZAMLČOVÁNÍ ZPRÁV (NEPŘÍJEMNÝCH, NEVHODNÝCH NAPŘ. PRO VYDAVATELE) ANONYMITA – DVĚ STRÁNKY – VĚROHODNOST ZDROJE ? X OCHRANA PŘED POTÍŽEMI

ÚKOLY – DISKUSE JAK VYSVĚTLÍŠ PLAGIÁTORSTVÍ? MŮŽEME SE S NÍM SETKAT I PŘI TVORBĚ ŠKOLNÍHO ČASOPISU? CO PŘESNĚ OZNAČUJE SYNDIKÁT? CO ZNAMENÁ KODEX? V JAKÝCH DALŠÍCH PROFESÍCH SE S NÍM MŮŽEME SETKAT? CO ZNAMENÁ INVESTIGATIVNÍ NOVINÁŘ?

JAK SIS PORADIL S ÚKOLY? PLAGIÁTORSTVÍ ZNAMENÁ PŘEVZETÍ, UKRADENÍ CIZÍHO DÍLA. DO ŠKOLNÍHO ČASOPISU NESMÍME NIC KOPÍROVAT ODJINUD, MUSÍME TVOŘIT POUZE VLASTNÍ DÍLA. ZNÁMÉ PŘÍKLADY PLAGIÁTORSTVÍ 2. SDRUŽENÍ NEBO ORGANIZACE NEBO SVAZ 3. JE JAKÝSI ZÁKONÍK, SBÍRKA DOKUMENTŮ UPRAVUJÍCÍ PRÁCI A ZÁSADY KONKRÉTNÍ PROFESE. SVÉ KODEXY MAJÍ LÉKAŘI, FOTOGRAFOVÉ, PRÁVNÍCI, UČITELÉ, POLICISTÉ AJ. 4. NOVINÁŘ, KTERÝ PÁTRÁ, VYŠETŘUJE

Prameny a zdroje: Archiv autora http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?ex=2&qu=novinář#mt:0 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=ÚKOLY#pg:3|mt:0|