Prezentace 2017 – 08 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTO : V obci Rybná nad Zdobnicí odbočit u motorestu (ukazatel Litice, nebo Česká Rybná), do obce Záchlumí. Zde u dřevěné kapličky (zvonice) obr.1 opustit.
Advertisements

Najdi na slepé mapě České republiky města podle zadání.
Návštěva areálu Podskalní mlýn ….. Návštěva areálu se uskutečnila Areál se nachází na okraji Brna v pěkné přírodní lokalitě.
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Wuhan – Guangzhou (Kanton), dvě města spojená železnicí po které jezdí rychlovlaky a vozí Číňany. Nádraží ve Wuhan postavené v roce 2009.
VII.A Lipník nad Bečvou Asi po hodině cesty ne moc rychlým vlakem jsme se dostali do městečka Lipník nad Bečvou, odkud jsme šli dále na hrad Helfštýn.
Dopravní a liniové stavby
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Městys Český Šternberk, něm. Böhmische Sternberg, se nachází ve Středočeském kraji, okres Benešov v podhradí stejnojmenného hradu, asi 20 km východně.
Modernizace záp. části ŽST.
Modernizace trati Ústí nad Labem – Kadaň-Prunéřov a nový model dopravy
ČR – Královehradecký kraj
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
- Socioekonomická sféra -
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
LUHAČOVICE
zvuk P A C I F I K Dolní Lipka - Štíty ……. tak co už můžu vyrazit.
Železniční doprava Základní pojmy
Železniční muzeum Zlonice
MĚŘENÍ VÝHYBEK jestliže se mezi izolovaným stykem před výhybkou a začátky jazyků výhybky nenachází svár, je izolovaný styk zároveň začátkem výhybky jestliže.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
území oblíbené sportovci a turisty
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.
ŽST Jedlová.
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Karlovy Vary Prezentace 2016 – 07 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Balabenka Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Nákresný jízdní řád Grafické znázornění jízdy vlaku v nákresném jízdním řádu NJŘ = grafické znázornění časových poloh - jízdy vlaků na dané.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Třetí železnice v Čechách z Pardubic do Liberce Autor: OEM Hudba: Nohavica - Modré čepice Mike Rowland - Son of The Light Mike Rowland - Son of The Light.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Č e s k á r e p u b l i k a Která část České republiky je označena žlutě?
Nový Bydžov město českých královen a studentských merend
Dopravní kurz Vlakové cesty
Fotografie staré Prahy.
Poslední parní lokomotivy ČSD
BARRANDOV PRAHA TROCHU JINAK Poznávací výlet A3V TOTEM Plzeň.
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Dotační programy sfdi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD
Město na obrázku se jmenuje
Prezentace Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem,
Č e s k á r e p u b l i k a Která část České republiky je označena žlutě?
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
ČESKÝ ŠTERNBERK.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Železniční doprava 19. stol.
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Prezentace 2017 – 08 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků Stará Paka Prezentace 2017 – 08 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků

Stará Paka je obec v Královéhradeckém kraji, okres Jičín. Nachází se zde zajímavé nádraží. Křižují se tu dvě hlavní jednokolejné tratě, a to trať číslo 030 (Pardubice) – Jaroměř – Stará Paka – Turnov – Liberec s tratí číslo 040 Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov. Ze Staré Paky pak ještě vychází regionální trať číslo 064 Stará Paka – Mladá Boleslav. Do rekonstrukce kolejiště to bylo velice pěkné nádraží s prostředním zhlavím u výpravní budovy. Originální bylo také skutečné křížení obou hlavních tratí na západním zhlaví křižovatkovou výhybkou „angličan“. Velmi citlivě bylo řešeno začlenění kolejiště do krajiny. A to obtočením kolejiště kolem přilehlého kopce na Chlumecké straně a vedením mostu v opačném oblouku přes údolí potoka Rokytka (včetně silnice) na Jaroměřské straně. Bohužel modernizací ztratilo toto nádraží své původní kouzlo a stala se z ní nudná stanice s vysokými betonovými perony, přístupovými cestami se zábradlím, světelnými návěstidly a elektricky ovládanými výhybkami. A to pomíjím uzavřenou restauraci, která na takovéto železniční křižovatce byla jistě velice vítaná u cestující veřejnosti. Pro trať číslo 040 jsem kdysi vytvářel grafikony a jízdní řády. Naštěstí jsem si stanici v původní podobě, i když nemnoho, vyfotil. Předkládám ke zhlédnutí. Snímky jsou řazeny opět chronologicky.

25.6.1988, Zvl R 35436 Jaroměř - Kořenov, 477.043

5.5.1989, parní lokomotiva 556.036

5.5.1989, Pn 60225, 534.0432

7.5.1989, Os 5411 Liberec - Hradec Králové, 556.0506

7.5.1989, Pn 60225, 534.0432

7.5.1989, MOs 5711 Chlumec n. Cidl. - Trutnov, 852.023

8.5.1989, parní lokomotiva 534.0432

20.4.1992, MOs 5709 Chlumec n. Cidl. - Trutnov, 853.014

17.5.1993, Pv 90065, 753.359

8.5.1994, Zvl Os 39580 Jaroměř - Kořenov, 464.008

8.5.1994, lokomotiva 464.008 po otočení v depu

8.5.1994, lokomotiva 464.008 po otočení v depu

8.5.1994, Zvl Os 39581 Kořenov - Jaroměř, 464.008

15.10.1995, Zvl Os 30120 Jaroměř - Turnov, 464.008

15.10.1995, Os 5407 Turnov - Pardubice, 754.067

4.6.2006, lok. 423.009 na kanále ve Staré Pace

4.6.2006, MOs 5421 Liberec - Stará Paka, 810.410

4.6.2006, MOs 5703 Chlumec n. Cidl. - Trutnov, 854.020

4.6.2006, MOs 5421 Liberec - Stará Paka, 810.410

4.6.2006, prohlídka lok. 423.009 na kanále

4.6.2006, střední zhlaví s ručně stavěnými výhybkami

také tady jsou vidět výhybky středního zhlaví

4.6.2006, MOs 5421 Liberec - Stará Paka, 810.410

No nebylo to pěkné a romantické nádraží ? A teď žhavá současnost. Zjednodušení kolejového systému, vybudování vysokých betonových nástupišť, přístupové cesty ohrazené zábradlím, osazení stanice světelnými návěstidly a elektrickými přestavníky – a romantika zmizela. Proč u sudých kolejí 2 a 4 jsou dvě jednostranná nástupiště se zábradlím na opačné straně ? Přece by stačilo jedno ostrovní nástupiště mezi oběmi kolejemi. Všechny snímky jsou pořízeny 5.5.2017.

Nástupiště trati 030 Jaroměř - Turnov

Krátké nástupiště u koleje 1a pro trať 064

Jaroměřské zhlaví a původní výpravní budova

Jaroměřské zhlaví v oblouku pokračuje mostem

Výpravní budova od nástupišť trati 040

Chlumecké zhlaví trati 040

Skladiště na chlumecké straně zatím zůstalo

Budova traťového okrsku stojí rovněž

Výpravní budova od nástupišť trati 040

MOs 5716 Stará Paka - Městec Králové, 810.353

MOs 5414 Stará Paka - Liberec, 843.016

MOs 5477 Stará Paka - Jaroměř, 810.665 MR 1266 Pardubice - Liberec, 843.012 + 015 (pk)

MOs 5718 Stará Paka - Městec Králové, 810.545

MOs 5416 Stará Paka - Liberec, 843.007

MOs 5416 Stará Paka - Liberec, 843.007

Řídící vůz 80-29 007 k motorovému vozu 843.007

Původní depo zůstalo, kulisa světělná návěstidla

Zpracováno květen - červenec 2017 KONEC Zpracováno květen - červenec 2017 Děkuji za pozornost