ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Morfologie rostlin – květ
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
Stavba rostlinného těla
Listy, květy a plody rostlin
Generativní orgány rostlin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rostlinné orgány - květ
Stavba květu, květenství
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Rostliny na jaře 4. ročník
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
BOTANIKA: dvouděložné rostliny
Člověk a jeho svět 4. ročník
Blízké okolí školy I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY 1.seznámení. Šablona : V/2 Sada: 2/10 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
LIDSKÝ ORGANISMUS VYLUČOVACÍ SOUSTAVA. Šablona : V/2 Sada: 2/35 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
Reprodukční orgány semenných rostlin. ● Zabezpečují reprodukci- rozmnožování ● nahosemenných a krytosemenných rostlin ● Podílí se na zachování rostlinného.
LIDSKÝ ORGANISMUS KŮŽE. Šablona : V/2 Sada: 2/19 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
PES DOMÁCÍ 1. Šablona : V/2 Sada: 2/16 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
LIDSKÝ ORGANISMUS SVALY. Šablona : V/2 Sada: 2/21 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
BAŽANT OBECNÝ.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Podzim I.
KOČKA DOMÁCÍ KOČKA DIVOKÁ
TŘÍDA o přestávce.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
Jsem ŠKOLÁK I.
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
TŘÍDA v hodině II.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
LIDSKÝ ORGANISMUS OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
zpracovaný v rámci projektu
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Hvězdnicovité.
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
LIDSKÝ ORGANISMUS DÝCHACÍ SOUSTAVA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Generativní rostlinné orgány
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY KVĚT

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál 
 zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1131 Šablona: V/2 Sada: 2/14 Ověření ve výuce: 3. 4. 2013 Třída: 4 Datum: 29. 12. 2012 Online:

Rostliny a jejich orgány květ Název: VY_52_INOVACE_2/14_Rostliny a jejich orgány; květ Předmět: Přírodověda  Ročník: 4. Klíčová slova: květ, nadzemní orgán, opylení, opylovači, semeno, reprodukční orgán, koruna, kalich, pestík, tyčinky Jméno autora: Mgr. Martina Kosová  Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, 691 05 Zaječí, příspěvková organizace

ANOTACE Materiál je určen žákům 4. třídy základní školy k předmětu Přírodověda. Cílem učebního materiálu je seznámit žáky s novými pojmy a pomoci jim si tzv. „botanickou abecedu“ osvojit. Usnadnit jim si zapamatovat a poznat jednotlivé části těla rostlin, jak vypadají jednotlivé orgány a jak se nazývají. Následující výukový materiál je zaměřen na téma květ.

Stavba těla rostliny 1- KOŘEN 2- STONEK 3- LIST 4- KVĚT 5- PLOD 1

KVĚT 2 4 5 3 6

KVĚT Proč mají rostliny květy? Aby lákaly opylovače. Aby mohly produkovat semena.

KVĚT Květ je reprodukční orgán rostliny. Květy jsou důležité pro opylování rostliny. Květy jsou složeny z několika částí. 6

Stavba květu: 7 Schéma stavby úplného květu krytosemenných rostlin

Překresli si obrázek stavby květu do sešitu. 8

Stavba tyčinky a pestíku: 9

Máš úkol  Přines do školy různé květy a porovnej, jak vypadají. Řekni, jakou barvu má kalich a jakou koruna. Zjisti, co mají květy, jestliže nemají rozlišený kalich a korunu (všechny jejich lístky mají stejnou barvu) jako například u tulipánu.

KVĚT 3 Květ může být tvořen volnými (nesrostlými) korunními lístky (blatouch bahenní) = KVĚT VOLNOKORUNNÝ. Květ může mít korunní lístky srostlé do různých tvarů (pomněnka, zvonek) = KVĚT SROSTLOKORUNNÝ. 10

Doplň, co už víš: Květ má zelený …………..a bílou nebo barevnou ………………. Uvnitř květu jsou …………. a ……………... Květ má velký význam pro …………………… a ………………….. rostlin. Z opyleného vajíčka se v semeníku vyvíjejí ……………………. Pomocí semen se rostliny …………………...

Řešení: Květ má zelený kalich a bílou nebo barevnou korunu. Uvnitř květu jsou tyčinky a pestík. Květ má velký význam pro opylování a rozmnožování rostlin. Z opyleného vajíčka se v semeníku vyvíjejí semena. Pomocí semen se rostliny rozmnožují.

Květy mohou být jednotlivé nebo ve skupinách – květenství. 11 12

Pro naši výživu má velký význam BROKOLICE a KVĚTÁK. Pro přípravu léčivého čaje využíváme květy HEŘMÁNKU a LÍPY. Usušená poupata hřebíčku používáme jako koření. 13 14

PŘEMÝŠLEJ  Květy kterých rostlin jíme jako zeleninu? Květy kterých rostlin sušíme a používáme k přípravě čaje? Co mají společného květy, pyl, nekter, med, včela?

Zdroje Malá Jarmila, Podroužek Ladislav. Přírodověda pro 4. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: SPN, a. s., 2003. ISBN 80-7235-029-3 1) http://flora-and-fauna.blog.cz/1211/stavba-tela-rostlin (29. 12. 2012) 2) http://pietruchova.blog.sme.sk/c/161711/Tatranske-leto.html (29. 12. 2012) 12) http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0e%C5%99%C3%ADk_obecn%C3%BD (29. 12. 2012) 13) http://www.goldgroup.cz/it/zelenina/ (29. 12. 2012) 14) http://www.webareal.cz/e-cigarko/eshop/6-1-Vlastni-michani/17-2-Prichute-aromata/5/173-HREBICEK (29. 12. 2012) 6) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sedmikr%C3%A1ska_%28Bellis_L%29_-_kv%C4%9Bt_%28bo%C4%8Dn%C3%AD_pohled%29.jpg (29. 12. 2012) 5) http://pajenka.svetu.cz/4441-kvet-ruze.html (29. 12. 2012) 3) http://www.wallpaper.cz/priroda/flora/kvety1 (29. 12. 2012) 4) http://www.novaline.cz/index.php?page=5&seo=tulipan-kvet-fialovy-40cm&detail=1839 (29. 12. 2012) 7) http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/texty-organologie-kvetni_luzko_obaly.html (29. 12. 2012) 9) http://ucivo.webnode.cz/album/kvet-a-kvetensti/stavba-pestiku-a-tycinky-jpg/ (29. 12. 2012) 10) http://cs.wikipedia.org/wiki/Zvonek_%28rostlina%29 (29. 12. 2012) 11) http://www.pekny-domov.cz/zbozi/paramit-tulipan-cerveny/ (29. 12. 2012) 8) http://ucivo.webnode.cz/album/kvet-a-kvetensti/stavba-kvetu-jpg/ (29. 12. 2012)