Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Předmět: Zeměpis Autor: Petra Morchová Tento výukový.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
VY_32_INOVACE_
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
WORD Číslování stránek
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
IKT Českosaské Švýcarsko
VY_32_INOVACE_
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Děti z Bullerbynu 4 VY_32_INOVACE_05_10 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Děti z Bullerbynu 6 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
WORD Tabulky - ohraničení
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Věcné učení První pomoc
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Návykové látky Alkohol
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
UPOVÍDANÝ PAPOUŠEK VY_32_Inovace_10MD-2
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.1091 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_122 Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Renata Odvárková Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

VY_32_INOVACE_122_ trimudrci   Název: ČJ – Tři mudrci Anotace: Program seznamuje se slovními druhy a vede k práci s vánočním textem Autor: Mgr. Renata Odvárková Datum vzniku: 28.12.2012 Jazyk: český Datum odpilotování: 4.1.2013 Očekávaný výstup: poznává slovní druhy a pracuje s nimi, seznamuje se s biblickým textem Speciální vzdělávací potřeby: 7 Klíčová slova: slovní druhy, souvětí, biblický vánoční příběh Druh učebního materiálu: PPT prezentace Druh interaktivity: vymýšlí, vyhledává, pracuje s textem Cílová skupina: 3. - 4. ročník Stupeň a typ vzdělávání: Základní, první stupeň Typická věková skupina: 9 – 11 let Celková velikost: 736 kB

TŘI MUDRCI Co dělá král nebo královna?

Panuje, rozhoduje, kraluje, rozkazuje, směje se, zlobí se, kárá, pracuje, cestuje, reprezentuje, ……… Který slovní druh jsi vymýšlel? 2. Dej slova do infinitivu (neboli neurčitku).

T Ř I M U D R C I KDYŽ SE NARODIL JEŽÍŠ V JUDSKÉM BETLÉMĚ ZA DNŮ KRÁLE HERODA, HLE, MUDRCI OD VÝCHODU SE OBJEVILI V JERUZALÉMĚ A PTALI SE: „KDE JE TEN PRÁVĚ NAROZENÝ KRÁL ŽIDŮ? VIDĚLI JSME NA VÝCHODĚ HVĚZDU A PŘIŠLI JSME SE MU POKLONIT.“ MATOUŠ 2, 1-2

T ř i m u d r c i Mudrci přicestovali z východu a předstoupili před krále Heroda. 1. Vyhledej slovesa a urči, zda se jedná o větu jednoduchou nebo souvětí. Napiš vzorec. 2. U sloves urči osobu, číslo a čas.

ŘEŠENÍ – ZKONTROLUJ SI: 1. PŘICESTOVALI, PŘEDSTOUPILI Je to souvětí. Vzorec: V1 a V2. 2. SLOVESO OSOBA ČÍSLO ČAS přicestovali 3. množné minulý předstoupili

T Ř I M U D R C I Herodes se důvěrně táže mudrců na hvězdu, kterou spatřili nad Betlémem. „Jděte do Betléma,“ řekl jim potom. „Pátrejte důkladně po onom dítěti a přijďte mi říct, neboť i já toužím jít a poklonit se mu.“

T Ř I M U D R C I Mudrci tedy odjeli z Jeruzaléma. Hvězda je vedla po celý čas, a když se přiblížili ke zdem městečka, rozzářila se jasněji a zastavila se nad místem, kde byl Ježíš. V souvětí vyhledej slovesa a napiš vzorec stavby souvětí. Vyhledej spojovací výrazy a urči jejich druh. T Ř I M U D R C I

ŘEŠENÍ 1. JE, SE PŘIBLÍŽILI, ROZZÁŘILA SE, ZASTAVILA SE, BYL. VZOREC: V1, a když V2, V3 a v4, kde V5. 2. A - spojka KDYŽ - spojka A - spojka KDE - příslovce

T Ř I M U D R C I Když vstoupili, spatřili Marii a její malé dítě. Padli na kolena a klaněli se. Obdarovali malého Ježíše drahocenným zlatem, kadidlem a myrhou. A protože ve snu vyslechli varování, aby se nevraceli k Herodovi, odcestovali jinou cestou do svých zemí.

Otázka k příběhu T Ř I M U D R C I 1. O kom vypráví příběh Tři mudrci? Kdo je hlavní postavou? 2. Z jaké knihy je příběh? 3. Jak se jmenoval král z příběhu a proč se bál nově narozeného krále? 4. S jakými úmysly poslal Herodes mudrce hledat narozeného Ježíše? 5. Jaké dary přinesli mudrci malému Ježíši?

Použité zdroje: Volné vyprávění dle Bible Citace klipartových obrázků: [cit. 2012-12-04]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz http://explore.live.com/microsoft-servi ... cz&CTT=114) na WWW: <http://office.microsoft.com/cs-cz/images/>.[/quote] Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu.