11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
Role asistenta v Montessori pedagogice
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Vzájemná hospitační činnost
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Didaktické prostředky
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výstupy z Úvodního semináře
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Projekt Podpora učitelů ve zvyšování kvality jejich práce „PUČ“
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Alternativní a augmentativní komunikace
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Pedagogická diagnostika
Reporting.
Evropské jazykové portfolio v praxi
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Teorie ES a jejich aplikace Biskup Jiří, Fakulta stavební, ČVUT Praha, Květen 2004.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Pedagogická diagnostika
3. Předškolní pedagog Požadavky na: KVALIFIKACI
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Projekt Mapa školy Jihlava,
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Didaktické prostředky
na Slovanském gymnáziu
Pedagogická diagnostika
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
JAK (SLEDOVAT), HODNOTIT A (PODPOROVAT) UČITELE
Model intenzivní podpory
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení a jeho rozvoji. Komu je určeno? Dítěti Učiteli Rodiči

Jeden z nástrojů pro hodnocení (sebehodnocení) Výhody: Pokládá základy sebehodnocení, sebereflexe Podporuje zapojení dětí do plánování Umožňuje posuzovat výsledky dětí komplexně, dlouhodobě a sledovat jejich pokrok Pomáhá učitelům, dítěti i rodičům „skládat obraz“ o osobní zdatnosti dítěte Zvyšuje zapojení všech účastníků vzdělávacího procesu

Nevýhody: Časová náročnost – na vytvoření zamýšleného obsahu, výběr prací, průběžnou i souhrnnou reflexi Přílišný rozsah nebo nedostatečně zastoupený materiál (nepokrytí stěžejních kompetencí, cílů a výstupů, nesystematičnost, nepromyšlenost, co budeme hodnotit) Občas nezájem rodičů

Způsob zakládání – uložení Jihlava 5.6.2012 krabice, košík, papírové boxy šanon, pořadač složky počítač - elektronické portfolio

PORTFOLIO DÍTĚTE Vstupní záznam Záznamy z pozorování Kresba, fotografie aktivit Průběžný záznam Testy, popřípadě PL zaměřené na sledování ŠZ Další dokumenty Výstupní záznam

Vstupní záznam

Jihlava 5.6.2012 Jana Kratochvílová

Jihlava 5.6.2012 Jana Kratochvílová

Formuláře

Práce s portfoliem - učitel Jihlava 5.6.2012 Hodnocení výsledků, pokroku, průběhu učení Plánování (individualizace) Čas pro „soukromý“ rozhovor s dítětem – spojení se sebehodnocením Rozhovor s rodiči

Rozhovory s rodiči Podmínka RVP: Pedagogové pravidelně informují rodiče o prospívání jejich dítěte i o jeho individuálních pokrocích v rozvoji i učení. Domlouvají se s rodiči o společném postupu při jeho výchově a vzdělávání. Povinnost pedagoga: - vést s rodiči dítěte průběžný dialog o dítěti, jeho prospívání, rozvoji a učení

Význam portfolia pro rodiče Umožní Sledovat rozvoj dítěte, jeho pokrok Pochopit cíle vzdělávání v MŠ Příležitost pro komunikaci s učitelem Spolupodílet se na rozvoji dítěte

Příklad vedení portfolia (Evropské školy) Strukturované do tří částí: biografie (vlastní charakteristika dítěte, např. Kdo jsem?, Co rád dělám?, Moje rodina atd.) soubor prací dítěte dokládající jeho vzdělávací výsledky a pokrok ve čtyřech oblastech kurikula záznamy o sebehodnocení dítěte

Proč vést záznamy o dítěti? záznamy jsou pracovními materiály učitelky, která jich průběžně využívá smysl záznamů končí odchodem dítěte z mateřské školy umožňují včasné odhalení problémů a jejich řešení umožňují spolehlivěji odhadnout prognózu pro rodiče jsou důkazem, že se učitelka dítěti dostatečně věnuje

Závěrem nejde o vedení záznamů, ale o způsob práce smyslem je využít všech dispozic dítěte, odstranit zbytečné překážky a pomoci dítěti dosáhnout na maximum toho, „na co má“ žádná diagnostika nemá smysl, pokud není dále využita, a to ve prospěch těch, které sleduje