VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Nekovy DOPORUČENÁ STRÁNKA:
VY_52_INOVACE_02/1/18_Chemie
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Kyslík Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Voda Co o ní víme?.
Voda a vzduch.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Kyslík.
Nekovy 1 Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Atmosféra Filip Bordovský.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Vznik a vývoj atmosféry Země
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Kyslík.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Kyslík Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_09_Kyslík Téma: Chemie.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soutěžíme před testíkem
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Soutěžíme před testíkem
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Problémy Ozónové vrstvy.
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE Riskujeme v chemii VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Vyber políčko 1000 2000 3000 4000 5000 VODA KYSLÍK 1000 2000 3000 4000 VZDUCH 1000 2000 3000 4000 5000 3000 4000 5000 OZON 1000 2000 Hasicí přístroje 1000 2000 3000 4000 5000

Voda (1000) Jaký je vzorec vody? H2O

bezbarvá, za normálních podmínek kapalná látka o hustotě 1000 kg/m3 Voda (2000) Jmenujte alespoň tři vlastnosti vody. bezbarvá, za normálních podmínek kapalná látka o hustotě 1000 kg/m3

destilovaná, měkká, tvrdá, minerální, slaná Voda (3000) Jaké druhy vod dle obsahu minerálních látek rozlišujeme? destilovaná, měkká, tvrdá, minerální, slaná

Voda (4000) Proč nesmíme pít slanou vodu? Slaná voda obsahuje velké množství minerálních látek, které by poškodily činnost našeho organismu (např. ledvin).

Voda (5000) Uveďte jednoduchý způsob, kterým je možné odlišit destilovanou vodu od vody s vysokým obsahem minerálních látek? Lze je rozlišit přidáním několika kapek mýdla – v destilované vodě nevzniká sraženina, ve vodě s minerálními látkami sraženina vzniká.

značka O z latinského oxygenium Kyslík (1000) Jaká je značka kyslíku a jeho latinský název? značka O z latinského oxygenium

Za normálních podmínek bezbarvá plynná látka, která podporuje hoření. Kyslík (2000) Jmenujte alespoň tři vlastnosti kyslíku. Za normálních podmínek bezbarvá plynná látka, která podporuje hoření.

Kyslík (3000) Co je to hoření? Hoření je proces, při němž vzniká teplo a světlo a různé produkty hoření. K hoření je potřebný kyslík.

Kyslík (4000) Kde všude můžeme využívat kyslík? např. v lékařství (součástí dýchacích přístrojů), ke sváření a řezání kovů

Podporuje např. plesnivění potravin nebo korozi. Kyslík (5000) Jaké procesy, které nám škodí, kyslík podporuje? Podporuje např. plesnivění potravin nebo korozi.

plynný (vzdušný) obal Země Vzduch (1000) Co je to atmosféra? plynný (vzdušný) obal Země

dusík, kyslík, ostatní plyny (např. oxid uhličitý) Vzduch (2000) Jaké plyny tvoří atmosféru Země? dusík, kyslík, ostatní plyny (např. oxid uhličitý)

Vzduch (3000) Co označujeme pojmem inverze? Inverze je tzv. zvrat v počasí, kdy zjednodušeně můžeme říci, že na horách je tepleji než v nížině.

Vzduch (4000) Co označujeme pojmem smog? Smog je směs mlhy, prachu a popílku, která se dostává do ovzduší především z výfuků aut nebo továren.

Proč v automobilech používáme katalyzátory? Vzduch (5000) Proč v automobilech používáme katalyzátory? Katalyzátory mění škodlivější plyny výfuků automobilů na méně škodlivé.

Jak značíme molekulu ozonu?

K čemu můžeme využívat ozon? Např. k dezinfekci pitné vody místo chloru nebo se využívá v medicíně terapeuticky.

Ozonová vrstva zachycuje většinu UV záření, které pochází ze Slunce. K čemu slouží tzv. ozonová vrstva? Ozonová vrstva zachycuje většinu UV záření, které pochází ze Slunce.

Jak nám škodí tzv. troposférický ozon? Troposférický ozon vzniká především v městských a průmyslových oblastech (tzv. fotochemický smog). Negativně působí na lesy, rostlinstvo, ale i člověka.

Proč je ozon ve stratosféře důležitý? Stratosférický ozon zachycuje většinu UV záření ze Slunce, které by v případě průniku negativně ovlivnilo život na naší planetě.

práškový, pěnový, sněhový, vodní Hasicí přístroje (1000) Jmenujte alespoň čtyři typy hasicích přístrojů? práškový, pěnový, sněhový, vodní

Proč nemůžeme vodní hasicí přístroj používat na elektrická zařízení? Hasicí přístroje (2000) Proč nemůžeme vodní hasicí přístroj používat na elektrická zařízení? Voda vede elektrický proud, případný elektrický výboj by člověka mohl i zabít.

Hasicí přístroje (3000) Proč ve škole nejčastěji využíváme práškový nebo sněhový hasicí přístroj? pro jejich relativní univerzálnost (lze je použít téměř na hašení všech ve škole přítomných materiálů)

Proč bylo zakázáno používat halonový hasicí přístroj? Hasicí přístroje (4000) Proč bylo zakázáno používat halonový hasicí přístroj? Při hašení tímto hasicím přístrojem se uvolňují jedovaté výpary, které zároveň poškozují ozonovou vrstvu.

Hasicí přístroje (5000) Jak bychom se měli zachovat, když se ocitneme uvězněni v domě, kde hoří? Pokud nemůžeme ven, pak se snažíme o ochranu dýchacích cest, dále na sebe můžeme upozornit voláním o pomoc nebo vyvěšením bílého prostěradla z okna atp.