Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Hydrosféra.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
vypracovala: Vendula skalová
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Voda Význam a použití. Voda Je základní podmínkou života Je základní podmínkou života Lidské tělo obsahuje 70 % a rostliny až 90 % vody. Lidské tělo obsahuje.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Voda a vzduch.
Složky krajiny a životní prostředí
PEDOSFÉRA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Člověk a jeho svět 4. ročník
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Součásti neživé přírody
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzduch Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VODA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_08

Vzdělávací oblast: Environmentální výchova Předmět: Zábavná ekologie, Přírodověda Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4. a 5. Datum vytvoření: 2.8. 2011 Anotace: Prezentace je určena pro starší žáky. Seznamuje se vznikem a významem půdy, s významem vody, jejím výskytem (povrchová – podzemní) a se skupenstvím (kapalné – plynné – pevné) a s vlastnostmi vzduchu a jeho složením. U každé neživé přírodniny se zamyslíme nad jeho ohrožením lidskou činností a nad možnými nápravami. Klíčová slova: půda, voda, vzduch Autor: Ivana Geislerova

Neživé složky ekosystému Půda je jednou ze základních podmínek života je zdrojem živin pro rostliny poskytuje oporu kořenům rostlin využití člověkem – pěstování užitkových rostlin (potrava) je domovem živočichů

půda vzniká mísením zvětralých částeček hornin a minerál s odumřelými těly rostlin a živočichů Ohrožení půdy člověkem černé skládky špatné, neodborné ukládání nebezpečného odpadu pesticidy a hnojiva havárie Náprava odborné skládky a odstraňování odpadu dodržování bezpečnosti omezení použití chemikálií

Voda drahocenná, ničím nenahraditelná je jednou ze základních podmínek života drahocenná, ničím nenahraditelná tvoří většinu zemského povrchu (71%) (z toho je 97% vody slané a jen 3% vody sladké) obsahuje kyslík je přítomna ve všech organismech oběh vody pětina lidstva nemá přístup k nezávadné vodě nezná hranic, jako společný zdroj vyžaduje mezinárodní spolupráci

= jezera, rybníky, přehrady pod zemským povrchem = podzemní voda skupenství: kapalné – voda pevné – led plynné – pára VODA Povrchová voda A - vodní toky = potoky, řeky B - vodní nádrže = jezera, rybníky, přehrady Podpovrchová voda v půdě = půdní voda pod zemským povrchem = podzemní voda

Ohrožení vody člověkem havárie znečišťování stále větší spotřeba (lidská populace) ZAJÍMAVOST: obsah vody v některých potravinách máslo 18% chléb 40% sýr 30 – 60% maso 60 – 70% jogurt, mléko 87% jablko, hruška 85% vodní meloun 90% mrkev 94% okurky, rajčata 98% Náprava dodržování bezpečnosti ekologické chování šetření s vodou

Vzduch je jednou ze základních podmínek života teplota vzduchu se mění tvoří vzdušný obal Země = atmosféra je to směs plynů je bezbarvý a bez zápachu

samotný nelze dýchat, tvoří největší část vzduchu je tvořen směsí plynů: DALŠÍ LÁTKY (vodní páry, popílek, škodliviny)) DUSÍK samotný nelze dýchat, tvoří největší část vzduchu   KYSLÍK podporuje hoření, je nezbytný k dýchání, do vzduchu ho dodávají zelené rostliny OXID UHLIČITÝ nedýchatelný, vzniká hořením a vydechují ho živočichové. Pro rostliny je živinou

Ohrožení vzduchu člověkem kouř z komínů výfukové plyny Náprava havárie (požáry) moderní vozy s katalyzátory dodržování bezpečnosti   filtry, lapače popílků, odsiřovače ekologické energie