Typový příklad 3 – zadání 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(instance konkrétní třídy)
Advertisements

ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
ŘÍDÍCÍ STRUKTURY - PODMÍNKY
Počítače a programování 1 Přednáška 13 Jiří Šebesta.
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Opakování Co je výsledkem následujícího prográmku? my $a="kol"; my $b="o"; $a.= $b; $b.= $a; print "a = $a, b = $b\n"; Vkládání speciálních znaků? Uvozovací.
VISUAL BASIC Práce se soubory.
DATOVÝ TYP POLE.
Třída Array Je součásti balíčku java.util Účelem je usnadnit práci s poli Metody – nejpoužívanější equel(),fill(),sort() a binarySearch() equels() Slouží.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Algoritmy I Cvičení č. 5.
Algoritmy I Cvičení č. 2. Cíl hodiny Datové typy a přetypování (int, float, double, bool, char, long, short) Konstanty – Celočíselné Desítkové – 15, 0,
Algoritmy I. Cvičení č. 10.
1NPRG054 Vývoj vysoce výkonného software /2013 David Bednárek Domácí úkol.
Programování v C++ Cvičení.
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
C# - struktury, výčtové typy, pole
C# - znakové typy a řetězce
Databázové systémy 2 Cvičení č. 7 Ing. Tomáš Váňa Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
C# - Exceptions (výjimky)
Databázové systémy 2 Cvičení V Ing. Tomáš Váňa Fakulta elektrotechniky a informatiky
Objektové programování
Datové typy a práce s nimi
Práce se soubory Soubory se používají pro ukládání dat pro pozdější použití. Dalším a lepším způsobem jak ukládat data je použití databáze. Soubory se.
6. cvičení Polymorfismus
Fakulta elektrotechniky a informatiky
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
Databázové systémy 2 Zkouška – 08:00. Příklad I – Funkce – 4 body Vytvořte funkci F_ZK1(p_id_zamestnance NUMBER) RETURN VARCHAR2. Daná funkce.
Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
Příklady v jazyku C – část 4
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Databázové systémy I Cvičení č. 8 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2013.
Databázové systémy 2 Zkouška – 08:00. Příklad I – Procedura – 5 bodů Vytvořte proceduru P_ZK3(p_oddeleni_id_from NUMBER, p_oddeleni_id_to NUMBER,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I - Procedura Vytvořte proceduru PROCEDURE ZK_ZAM_HISTOGRAM(P_ROK_OD IN NUMBER, P_ROK_DO IN NUMBER)
Databázové systémy I Cvičení č. 10 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2013.
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I – Procedura – 5 bodů Vytvořte proceduru P_ZK4(p_oddeleni_id_from NUMBER, p_oddeleni_id_to NUMBER)
13/04/20151 Indexery (1) Členy třídy (struktury) umožňující třídě (struk- tuře) používat hranaté závorky a pracovat s ní podobně jako s polem (používat.
Pole Arrays.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
Databázové systémy 2 Cvičení č. 5 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Příkaz switch Příkaz switch se používá, pokud testujete jednu proměnnou s více možnými hodnotami. Příkaz switch se používá, pokud testujete jednu proměnnou.
Příklady v jazyku C – část 8. Napište program, který inicializuje 2-rozměrné pole uživatele (5 řádků, 2 sloupce) a naplní ho hodnotami (první sloupec.
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I - Funkce Vytvořte funkci ZK_DIFF_MIN_MAX (P_ZAM_ID NUMBER) RETURN VARCHAR2. Funkce může vracet.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Fce VB - matematické Abs( výraz ) Fix( výraz ) Int( výraz) Sgn(výraz )
Databázové systémy I Cvičení č. 8 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2015.
Algoritmizace a programování Cykly - For. FOR Předem známe počet opakování Předem známe počet opakování Syntaxe: Syntaxe: for proměnná in range(rozpětí):
Programovací jazyk C# 2. část. Datové typy C# rozeznává dva druhy datových typů, hodnotové a referenční. Hodnotové datové typy Proměnné hodnotového datového.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Úvod do Pythonu – IO operace se soubory.
C# konzole – Vstup a výstup
Vzorové řešení zápočtového testu
Algoritmizace a programování
Zadání OOP 4C Vytvořte OOP aplikaci s využitím objektu Systém.Collection ArrayList. Vytvořte objekt s následujícími metodami a properties s odpovídajícími.
Návrhový vzor Flyweight
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Typový příklad 3 – zadání 1 Vytvořte objekt čtvercové matice s následujícími properties a metodami: Matice Properties: Private Int[3][3] my_matice nebude přístupný, pouze se bude plnit metodou Fill(); Private diskriminant - bude pouze ke čtení jeho hodnota bude nastavena v metodě Sarrus_determinant() Metody: Konstruktor Matice() – bez parametrů zavolá metodu Fill() Public void Fill() naplní pole this.my_matice natvrdo náhodnými hodnotami pomocí objektu random 1-1000, použijte vnořený cyklus Public void Sarrus_determinant() – nastaví hodnotu vnitřní proměnné diskriminant, podle vzorce (viz. Příloha) Public string Vypis() – vrátí string pro vypsání proměnné pole tak že bude odpovídat formátu 3x3 – tzn. Do řetězce musíte dát i znaky pro přechod na další řádek.

Vytvořený projekt využijte v konzolové aplikaci Vytvořte objekt matice, vypište ji na konzoli pomocí metody vracející string a vypište determinant přes metodu get property determinant Ošetřete program na chyby všude tam kde je to vhodné Okomentujte jednotlivé metody

Typový příklad 3 – zadání 2 Vytvořte objekt „poklad_hra“ s následujícími properties a metodami: Matice Properties: Private pokusu set only Private pocet_bonusu set only Private score get only Private int[10][10] hraci_pole ani get ani set, plní se pouze v konstruktoru Metody: Public poklad_hra(int _pocetPok, int _pocetBonus) – konstruktor pokusu nastavi defaultně na _pocetPok, počet_bonusu nastavi defaultně na _pocetBonus, do hraciho pole da dvojitym cyklem same nuly pak na tolik pozic kolik je tam bonusu dejte nahodne 100vky Public bool Tah(int _posX, int _posY) – Zjisti co je na dane pozici a jeli tam bonus zvysi skore a sniží počet pokusu (pokud uz nemá tahy tak vrati false, jinak true, pokud uživatel trefí bohus, hodnota na dané pozici se změní na 0) Public string Vypis() – vrátí řetězec včetně znaků pro přechod na další řádek, který je obrazen hracího pole. Vytvořte aplikaci – hru která otestuje vámi vytvořený objekt Tah bude opakován v cyklu dokud nevrátí false Po každém tahu vypište hrací pole (pouze pro kontrolu

100 Tahni (2,1) vrací true, score zvýší o 100, počet pokusů snížím o jedna a na pozici dám 0