Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Didaktická média v dějepisném vyučování
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Vymezení a funkce volného času
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
TVÁŘ A MĚSTO - výtvarný projekt ZŠ T. G. M. ve Fulneku (se žáky 8. a 9
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Centrum nových strategií muzejní prezentace =
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Význam organizace INSEA pro další vzdělávání v oboru výtvarná výchova
Figurální malba pomocí projekce
a rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Výtvarné setkání v MŠ II.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Multimédia Mikuláš Fořt. Multimedia S trochou nadsázky lze říci, že snad již ani neexistují počítače domácích uživatelů, které by neměly schopnost pracovat.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Diplomová práce Valašské muzeum v přírodě - virtuálně vedoucí: doc. Ing. Petr Rapant CSc. kontakt: konzultant VMP : Jaroslav Polášek.
,,Konceptové umění je předně umění, jehož hlavním materiálem jsou myšlenky a koncepty, stejně jako například materiálem hudby jsou zvuky.‘‘ Harry FLYNT.
Mgr. Martin Flašar Médium lat. medius = prostřední mediare = prostředkovat - „to, co se nachází uprostřed; zprostředkující činitel.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Multimédia.
Úvod do estetiky estetika.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Školní vzdělávací program výuka informatiky
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Didaktické prostředky Předměty a jevy sloužící k dosažení vytýčených cílů, zahrnují vše, co vede ke splnění výchovně-vzdělávacích cílů (Maňák, Švec, 2003)
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky Hana Drnovská,
CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce dotace: Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce.
Registr uměleckých výstupů segment Výtvarné umění doc. Mgr. Michal Koleček, Ph.D.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
VÝVOJ DĚTSKÉHO VÝTVARNÉHO PROJEVU podle Victora Löwenfelda = tzv. stadiální vývoj 2.část.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
UM_NM_I_PS14.
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Trhy kulturního dědictví a umění
Vymezení a funkce volného času
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
UM_NM_I_PS14.
Proudy ve výtvarné pedagogice
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže. PdF:GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky * Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže. Proměny pojetí práce s materiálem ve výtvarné pedagogice posledních čtyř desetiletí. Lucie Valuchová / Učo: 409624

VÝTVARNÁ VÝCHOVA A NOVÁ MÉDIA * * * Digitální fotoaparáty, počítače a videokamery rozšiřují možnosti svobodného přístupu k obrazu. Nejen ve výtvarném oboru se zvyšuje žádost po vizuální gramotnosti. Nové techniky jsou pro děti motivující. Jejich zařazení do výtvarných činností dětí je významné např. v období pubescence, v období tzv. krize dětského výtvarného projevu. Na uměleckých školách v 90. letech vznikají nové ateliéry zaměřující se výhradně na práci s novými technologiemi (např. Veronika Bromová, Petra Vargová, Frederico Diaz)

Rámcové vzdělávací programy pro oblast výtvarné výchovy kladou ve své koncepci důraz na využití digitálních médií, jako je počítačová grafika, fotografie, video, animace, a začleňují tak práci s videem do své koncepce jak v průřezové oblasti mediální výchovy, tak přímo jako součást výtvarné výchovy.

MULTIMEDIÁLNÍ UMĚNÍ * * * propojuje text, počítačovou animaci, videosekvence, statické obrazy, zvuky, světelné a kinetické prvky atd. do komplexního tvaru. Divákovi je předložen na počítačovém monitoru nebo v dataprojekci. Realizace jsou interaktivní. Lze je distribuovat mimo galerii na CD ROMu i po síti = NET ART Net Art - všem dostupná nekomoditní forma umění Vznik V polovině 90. let z iniciativy umělců jako Vuk Ćosić, Jodi.org, Alexei Shulgin, Olia Lialina, and Heath Bunting. hypertext, interaktivita V ČR např. Michaela Bielického (fallingtimes.info), Markétu Baňkovou (www.nycmap.com)

DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE V UMĚNÍ * * * * : počítačem manipulované fotografie, prostorové interaktivní instalace, pohyblivé, zvukové a světelné objekty, virtuální realita, 3D projekce, videoart, audiovizuální performance, digitální performance, site specific instalace, … digitální performance - kombinace fyzických a digitálních zdrojů a podnětů; prostup digitální technologie s tělesností a s reálně existujícím prostorem (Petra Vargová http://www.petravargova.org/)

VIDEOART * * * * * Škola Výtvarní pedagogové = možnost, jak i velmi malým dětem zprostředkovat hru s tvary, strukturami, rytmem a jejich pohyby a přeměnami dle vizuálních, vztahových či psychologických a konceptuálních vazeb mezi sebou. Škola Potřeba metodiky videoartu a dalších multimediálních technik. malé povědomí o rozdílu mezi videoartem a klasickým filmem Výtvarní pedagogové Vzdělání ve směru videoartu bylo na pedagogických fakultách nastartováno teprve nedávno. Déle praktikující (I ti vzdělaní ve filmové oblasti.) neznají podstatu videoartu. Pedagogové nejsou obeznámení s tím, že výtvarná práce s videem a experimentální film přinášejí ještě jiné možnosti než klasický narativní a dokumentární film.

„Od klasického narativního a dokumentárního filmu se liší především využíváním výtvarného konceptu, výtvarných vizuálních a experimentálních prostředků práce s videem zaměřených na sémantické a relační posuny oproti klasickému renesančnímu, popisnému vnímání reality. Videoart využívá tradiční i netradiční prostředky práce s videem a animacemi k zprostředkování významů v jiných kontextech, klade otázky, otevírá nečekané pohledy a odkazuje k vnějšímu sociálnímu kontextu i vnitřním světům svých tvůrců.“

Informační zdroje http://www.ped.muni.cz/warts/granty/Homo%20Hoc%20Babyrad/homohoc.htm http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/629/NOVA-POJETI-VYTVARNE-VYCHOVYPLAN-A-VYTVARNE-PROJEKTY.html/ http://clanky.rvp.cz/clanek/s/Z/13935/ANALYZA-SOUCASNEHO-STAVU-VYUKY-VIDEOARTU-NA-SKOLACH-A-ZAKLADNI-VYCHODISKA-PRO-VZNIK-METODIKY-VIDEOARTU.html/ http://clanky.rvp.cz/clanek/s/Z/13877/UMENI-V-POHYBU.html/ http://old.kvv.upol.cz/PROJEKTY/vv_ve_svete_souc_um/download/sbornik1.pdf http://old.kvv.upol.cz/PROJEKTY/vv_ve_svete_souc_um/download/vytvarna_vychova_II.pdf http://www.artlist.cz/?id=4952 Ukázky: http://petravargova.org/pdf/katalog.pdf http://www.youtube.com/watch?v=B_DrN_nL808