ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Úročení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Časová hodnota peněz ..
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Základy finanční matematiky
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
1. cvičení úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_06 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_14_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Vypracoval: Petr Majlát
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_06 Kontokorentní účet TEMA:Finanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_14 Spotřebitelský úvěr, hypoteční.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_04 Diskont TEMA:Finanční matematika.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Umořování dluhů Název sady:Posloupnosti a finanční matematika Ročník:2. Číslo.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
(finanční gramotnost)
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Úročení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
(finanční gramotnost)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
(finanční gramotnost)
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. M. Knoblochová NÁZEV: VY_62_INOVACE_01A_09 Složené úročení – budoucí hodnota, doba splatnosti, úroková sazba TEMA: Finanční matematika ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 28.2.2013

Anotace Pojmy žáci aktivně pracují ve skupinách. Rozhodují odlišnostech jednoduchého a složeného úrokování, odvozují vztahy složeného úročení. Doplňují na tabuli elektronickým perem nebo fixou. Materiál je používán v semináři z finanční matematiky

Finanční matematika 9

Užití vztahů složeného úročení

Přehled

Splatná částka dluhu Za tři roky máme zaplatit částku 10 000Kč. Úroková míra je 8,5% a roční úrokovací období. Kolik bude činit poslední splátka, jestliže využijeme možnosti splácet i v průběhu dané doby. 1 500Kč zaplatíme ihned, 2 500Kč za rok a zbytek po 3 letech.

budoucí hodnota z 1 500Kč

budoucí hodnota z 1 500Kč budoucí hodnota z 2 500Kč

budoucí hodnota z 1 500Kč budoucí hodnota z 2 500Kč poslední splátka

budoucí hodnota z 1 500Kč budoucí hodnota z 2 500Kč poslední splátka S = K – ( K₁ + K₂)

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )ᶟ

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500 budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93 budoucí hodnota z 2 500Kč

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500 budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93 budoucí hodnota z 2 500Kč K₂ = 2 500.( 1+ 0,085)²

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500 budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93 budoucí hodnota z 2 500Kč K₂ = 2 500.( 1+ 0,085)²= 2 943,06

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500 budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93 budoucí hodnota z 2 500Kč K₂ = 2 500.( 1+ 0,085)²= 2 943,06 poslední splátka

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500 budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93 budoucí hodnota z 2 500Kč K₂ = 2 500.( 1+ 0,085)²= 2 943,06 poslední splátka S = K – ( K₁ + K₂)

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500 budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93 budoucí hodnota z 2 500Kč K₂ = 2 500.( 1+ 0,085)²= 2 943,06 poslední splátka S = K – ( K₁ + K₂) = 10 000 – 4 858,99

budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500 budoucí hodnota z 1 500Kč K₁ = 1 500.( 1+ 0,085 )³=1 915,93 budoucí hodnota z 2 500Kč K₂ = 2 500.( 1+ 0,085)²= 2 943,06 poslední splátka S = K – ( K₁ + K₂) = 10 000 – 4 858,99 = 5 141,01

Úroková sazba Jaká byla úroková sazba z vkladu , jestliže částka 35 000Kč vzrostla za 5 let na 39 400Kč při složeném úrokování.

Výše úroku Určete úrok z 350 000Kč za 5 let při úrokové míře 3,15% p.a., je-li úrokovací období čtvrt roku

K₀= 350 000 m = 4 i= 0,0315 n= 5

Doba splatnosti Určete dobu uložení kapitálu 10 000Kč, jestliže bylo vyplaceno 11 000Kč při úrokové sazbě 2% p.a. a pololetním úročení

N = 6,63

Za jak dlouho se zdvojnásobí počáteční kapitál, při úrokové sazbě 4,5% p.a. při a) ročním b) čtvrtletním připisování úroků

n = 18,47

n = 18,21

Domácí úkol Jaký byl počáteční kapitál a úroková sazba, při které byl úročen, víme-li, že po roce byl jeho stav 30 000Kč a po dvou letech 32 000Kč při ročním úrokovém období

i = 0,078 K₀ = 28 134,67

Literatura ODVÁRKO, Oldřich. Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. Praha: Prometheus, 2005, ISBN 80-7196-303-8. – se svolením autora RADOVÁ, Jarmila; DVOŘÁK, Petr; MÁLEK, Jiří. Finanční matematika pro každého 7. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-3291-6. Archiv autora

Materiál je určený pro interaktivní výuku