Analýza nákladů PaE 1 (S-5B)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Volba výstupu dokonale konkurenční firmou
Struktura oddílu Tržní rovnováha a tržní selhání
Rozhodování firmy v postavení monopolu o výstupu a ceně
Mikroekonomie I Cvičení 11 – Chování firmy v podmínkách monopolu
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Chování výrobce: náklady a nabídka
Mikroekonomie I Cvičení 18 – Všeobecná (celková) rovnováha
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Mikroekonomie II – Přednáška č. 12: Všeobecná rovnováha
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie II Všeobecná rovnováha Ing. Vojtěch Jindra
Příklady teorie všeobecné rovnováhy
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Investiční výdaje. Podstata I = výdaje na kapitálové statky a změna stavu zásob Rozdíl mezi I a Ip. Ip = plánované investice, to co firmy chtějí vynaložit.
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
VILFREDO PARETO.
Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
ANALÝZA BLAHOBYTU CELÉ SPOLEČNOSTI – DŮLEŽITÁ PRO POSOUZENÍ ZÁSAHŮ VEŘEJNÉHO SEKTORU, TEDY PRO EKONOMII VEŘEJNÉHO SEKTORU.
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Mikroekonomie I Trh kapitálu a kapitálových statků
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
3 EFEKTIVNOST TRHU. Základy ekonomie Koordinace ekonomiky 1. příkaz – CPE: centrální plán, státní vlastnictví, vertikální struktura 2. trh – TE:
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Mikroekonomie I Obecný model tvorby cen výrobních faktorů
DOKONALÁ KONKURENCE.
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Odvození nabídkové křivky
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Dokonalá konkurence (DK)
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
Nedokonalé konkurence
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
V. Tržní rovnováha a tržní selhání Přehled témat
Všeobecná rovnováha Téma 10 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Mikroekonomie II – Přednáška č. 12: Všeobecná rovnováha
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_75 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Modely oligopolu Společné předpoklady modelů oligopolu
12. Všeobecná rovnováha.
CHOVÁNÍ VÝROBCE: NÁKLADY A NABÍDKA Cíle: Vysvětlit pojem nákladů (utopené náklady, náklady příležitosti, ekonomické náklady). Bod uzavření firmy. Produkční.
Formy konkurence v tržní ekonomice - monopolistická konkurence M. MokrýC2A.
Analýza nákladů TNH 1 – (4.) seminář
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Výroba a náklady Mikroekonomie I.
Dokonalá konkurence přednáška č. 8.
Deset principů ekonomie TNH 1 (S-1)
Transkript prezentace:

Analýza nákladů PaE 1 (S-5B) Pavel Seknička

Ekonomická efektivnost Ekonomická efektivnost či alokační efektivnost je pojem, který slouží k označení takové alokace omezených ekonomických zdrojů (mezi jednotlivé, vzájemně se vylučující možnosti jejich využití), při které jednotlivec či společnost jako celek získává maximální užitek.

Paretova efektivnost Jako Paretova efektivnost je označována situace, ve které již nelze zvýšit ničí blahobyt, aniž bychom současně snížili blahobyt někoho jiného.

Kritérium Kaldora a Hickse Rozšířením Paretova pojetím efektivnosti je kritérium Kaldora a Hickse, jehož použití je širší. Podle něj lze změněnou situací považovat ze efektivní, pokud by osoby, jejichž blahobyt se zvýšil, mohli odškodnit ty, jejichž situace se zhoršila. Jeho předpokladem proto je , že zvýšení blahobytu, ke kterému u určitých skupin obyvatel došlo, , je vyšší než pokles blahobytu, který nastal u jiných skupin, Na základě kompenzace mezi oběma skupinami by tak ekonomika dospěla do stavu Paretova optima, protože blahobyt žádné osoby by se nesnížil. Základnám rozdílem mezi Paretovou a Kaldor – Hicksovou efektivností je otázka kompenzace.

Analýza nákladového modelu firmy - A. Marshall (1890) Když chce firma stanovit takový objem výroby, při kterém bude maximalizovat svůj zisk v podmínkách dokonalé konkurence, musí při rozhodování vycházet z vývoje mezních nákladů. Firma dosahuje maximálního zisku, protože platí rovnost MC (mezní náklady) se rovnají MR (mezním příjmům), firma je v rovnováze, Pokud cena uhradí pouze průměrné náklady firma dosahuje nulového zisku, Pokud celkový příjem firmy zaplatí pouze průměrné variabilní náklady, pak se firma ocitá v bodě zastavení výroby a je třeba učinit rozhodnutí o zastavení výrovy.