CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Kulatý stůl k projektovému záměru IPn Pohyb a výživa – změna výuky TV a výživy na 1. stupni ZŠ MŠMT, Kulatý stůl,
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Techniky práce s mentálně postiženými
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Didaktika sportovních činností
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Služby následné péče.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Tělesná výchova na ZŠ praktické
seminář k Teorii a metodice výchovy
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
OSOBNOST.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Ing. Alice Hříbalová - VP
Centra kolegiální podpory
Strategické řízení a plánování
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
Podpora samostatného bydlení
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY ČLOVĚK A ZDRAVÍ – charakteristika a cíle vzdělávací oblasti

CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY Od většiny předmětů se liší v mnoha aspektech: Všestrannost a různorodost cílů Diferenciace žáků podle pohlaví Variabilnost obsahu Kompenzační charakter Vysoká fyziologická náročnost Variabilita a odlišnost podmínek Různorodost didaktických forem a metod Vysoká organizační náročnost Vyšší emocionálnost Náročnost na bezpečnost

Dělení cílů školní TV (Rychtecký, Fialová, 2004)

Vzdělávací cíle INFORMATIVNÍ poznatky z tělesné kultury osvojené postupy, metody tělesného sebezdokonalování zásad správné výživy základní pohybové dovednosti a návyky osvojení činností z gymnastiky, atletiky, dvou sportovních her, plavání, lyžování, turistiky, …

FORMATIVNÍ rozvoj základních pohybových schopnosti kvalitní pohybový projev trénink senzorických a intelektových schopností

Výchovné cíle Všeobecné pozitivní charakterové a mravní estetické prožívání a hodnocení, tvořivé schopnosti láska k přírodě a ochrana životního prostředí

Specifické cíle trvale kladný postoj k pohybové aktivitě rozvinuté zájmy o přiměřené druhy tělovýchovné a sportovní činnosti tělesný a funkční rozvoj, tělesná zdatnost snaha o přiměřený výkon v tělovýchovné a sportovní činnosti

Zdravotní cíle Kompenzační kompenzace jednostranné zátěže ve škole - sezení v lavicích regenerace duševních sil a obnovování pozornosti žáků

Hygienické hygienické návyky potřeba zdravého životního stylu

Socializační cíle Skupinové cíle spolupráce v družstvu poskytnutí záchrany a dopomoci prožívání různých rolí ve skupině důvěra ve spolucvičence, …

Individuální cíle budování kladného sebepojetí zvyšování sebedůvěry rozvoj komunikačních schopností učení se toleranci

ČLOVĚK A ZDRAVÍ Charakteristika: Co je zdraví? Čím je ovlivňováno? Změna cílů tělesné výchovy Vzdělávací oblast „člověk a zdraví“ – podněty pro ovlivňování zdraví, které žáci mohou aplikovat ve svém životě a získání potřebné míry odpovědnosti za své zdraví Cesta: pozitivní motivace jako základ, osobní příklad učitele

Vzdělávací obor „výchova ke zdraví“ Základní poznání o člověku v souvislosti s preventivní ochranou zdraví Odpovědnost za zdraví Návaznost na vzdělávací oblast „člověk a jeho svět“ Učivo Úzce spojena s průřezovým tématem „osobnostní a sociální výchova“

Vzdělávací obor „tělesná výchova“ Poznání vlastních pohybových možností a zájmů a účinků konkrétních pohybových činností Základem je prožitek z pohybu, komunikace při pohybové činnosti Cíl: uspokojení vlastních pohybových potřeb, regenerace, kompenzace zatížení, zvýšení zdatnosti a výkonnosti Součástí je i ZTV

Cíle vzdělávací oblasti „člověk a zdraví“ pro ZŠ: Poznávání a pochopení zdraví: Nejdůležitější životní hodnota Vyvážený stav podpořený pohybem a příjemným prostředím Poznávání člověka – závislý na vlastním rozhodování, na úrovni mezilidských vztahů a na kvalitě prostředí Vlastní názory – co může zdraví prospět a co mu může uškodit Prevence ochrany zdraví a ovlivňování zdraví v denním režimu Zdatnost, dobrý fyzický vzhled a duševní pohoda ovlivňují budoucí život Aktivní podpora a propagace zdraví, zapojení se do činností s tím souvisejících

Cíle vzdělávací oblasti „člověk a zdraví“ pro G: Tělesné, duševní a sociální potřeby a důsledky jejich naplňování či neuspokojování Životní hodnoty a formování postojů souvisejících se zdravím a mezilidskými vztahy Odpovědnost za zdraví, bezpečnost a kvalitu životního prostředí Upevňování vazeb: zdraví – tělesná, duševní a sociální pohoda – péče o zdraví a bezpečnost – odpovědnost – vzájemná pomoc – prožitek – vzhled – vitalita – výkonnost – úspěšnost – sociální stabilita – zdraví Uplatňování zdravého způsobu života a aktivní podpory zdraví

Problematika týkající se zdraví – diskuze o problémech, hledání a realizace řešení v rozsahu společenských možností Zprostředkování vhledu do života dospělých a rodiny Ochrana zdraví před návykovými látkami Způsoby účelného chování a poskytnutí nezbytné pomoci v krizových situacích Pohybová činnost = zdroj zdravotních účinků či uměleckých, emočních nebo společenských prožitků Historie a současnost společenského a sportovního života – hodnocení konkrétních jevů související se zdravím

Použitá literatura Maleňáková, Š. Školní TV a její cíle, obsah, organizace, učivo [Online]. Dostupné z: https://is.muni.cz/auth/el/1451/podzim2013/np2004/um/35499254/Skolni_TV_a_jeji_cile__obsah__organizace__ucivo.docx?studium=665644

Děkuji za pozornost