Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_10

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

Bauhaus
Období mezi dvěma válkami
BAUHAUS Jana Bobčíková.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Pocházíme z Moravskoslezského kraje, z Města Albrechtic v okrese Bruntál.  Jsme žáci sedmých a osmých tříd základní školy.  Vznikli jsme v rámci projektu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_031.ICT.34 Tvorba webových stránek – úvod do CSS.
PowerPoint 2010 Tvorba jednoduché prezentace (nový snímek, návrh snímku, pozadí)
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Londýn II.- oblasti cestovního ruchu Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_037.ICT.34 Tvorba webových stránek – databáze import.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_036.ICT.34 Tvorba webových stránek – databáze úvod.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_3_KRE_19_SPRAVNI_PRAVO.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo v digitálním archivu školy
Grafická úprava prezentace
Název prezentace (DUMu): Regulace klepání motoru
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Motory – mazání a chlazení Ročník:
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ARTE POVERA Tematická oblast
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Romantismus.
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
Objemové změny těles s teplotou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Malířské experimenty Leonarda da Vinci
Digitální učební materiál
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nový dokument v Adobe Photoshop
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Život – pohledy na přírodu
Vila Tugendhat v Brně.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní obeznámení s programem
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Teplotní objemová roztažnost
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
VY_12_INOVACE_Jir_I_13 Karel Čapek Název projektu: OP VK
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_10 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava BAUHAUS Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_10

Avantgardní škola umění Byla to státní německá instituce, na které působili přední evropští modernističtí umělci Mělo zde dojít k jednotě umění pod vedením architektury. měl být obnoven těsný vztah umění k řemeslu. Umění a technika tvořili nový celek.

Obrázek č. 2 - Walter Gropius/ budova školy v Dessavě

Základní fakta Vznik 1919 Výmar – sloučení akademie a uměleckoprůmyslové školy Další místa působení 1924 -1932 Dessau – z politických důvodů přesun z Výmaru. Právě zde vznikne nová budova školy, která stojí dodnes. 1933 Berlín - po pár měsících škola zrušena nacisty.

Ludwig Mies van der Rohe ŘEDITELÉ Walter Gropius 1919-1928 Hannes Meyer 1928-1930 Ludwig Mies van der Rohe 1930-1933

VÝUKA Důraz na praktičnost a technicko-řemeslnou stránku Zákonitosti prostorové, barevné a kompoziční Nauka o tvorbě Učitelé bydleli přímo v areálu školy. V tzv. „Mistrovských domech“. Rozvrh hodin prakticky neexistoval – učitelé se se studenty setkávali v poměrně volném rámci. Teoretické přednášky

Obrázek č. 3 - Mistrovské domy

učitelé Paul Klee Vasilij Kandinkij Laszlo Moholy-Nagy Lione Feininger Walter Gropius Ludwig Mies van der Rohe a další…

Obrázek č. 4 - Ateliérové křídlo/ Dessau

Význam Vytvoření nové estetiky technické civilizace Podíl na šíření architektonického stylu označovaného jako „funkcionalismus“ Vytvoření koncepce umělecko-průmyslového školství Propojení modernistických koncepcí, a to zejména geometrické abstrakce, s každodenním životem

Obrázek č. 5 - Marcel Breuer/ židle Freischwinger B55

Obrázek č. 6 - Walter Gropius/ továrna Faguswerk v Alfeld

Test 1/ Ve kterých městech působil Bauhaus? 2/ Kdo je projektantem budovy školy? 3/ Který architektonický styl se zde uplatnil?

Obrazová dokumentace Obrázek č. 1 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bauhaus_logo.png Obrázek č. 2 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bauhaus- Dessau_main_building.jpg?uselang=cs Obrázek č. 3 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bauhaus- Dessau_Meisterhaeuser1.JPG

Obrazová dokumentace 2. 5. 2014 Obrázek č. 4 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bauhaus- Dessau_Wohnheim_Balkone.jpg Obrázek č. 5 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Breuer- FREISCHWINGER.JPG Obrázek č. 6 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fagus_Gropius_Hauptge baeude_200705_wiki_front.jpg

Použitá literatura a zdroje Drosteová, M., Bauhaus 1919-1933: reforma a avantgarda. Praha: Slovart 2007. Frampton, K., Moderní architektura: kritické dějiny. Praha: Academia 2004.