Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky Cílem je dosažení prodeje výrobku nebo služby Kroky: Segmentace zákazníků, jejich průzkum Kontakt Prezentace Řešení připomínek Uzavření prodeje Další kontakt
Event marketing Přechod od pasivního k aktivnímu marketingu Cesta od reklamního monologu k dialogu se zákazníkem Využití zážitků, emocionálních podnětů Konference, semináře, společenské akce,módní přehlídky, slavnostní otevření poboček, firemní párty
Virální marketing Všechny mkg. aktivity, jež k šíření reklamních ifo využívají samotné uživatele/cílové zákazníky (vzor: vtipy a další zprávy, které si lidé předávají mezi sebou) Neřízené šíření informací mezi lidmi Ideální internet, emaily… .Texty, odkazy na zdroje užitečných informací, doporučování produktů na sociálních sítích
Strategické plánování
Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ
Plánování Systematický proces Činnost zaměřená na budoucnost Stále probíhající proces Koordinační proces Shromažďování výhod
Typy plánování Časové hledisko krátkodobé 1-2 roky střednědobé 3-5 let dlouhodobé 5-10let Podle stylu plánování plánování shora dolů plánování zdola nahoru plánování smíšené
Podle typu rozhodování Strategické plánování Operativní plánování Podle úrovně Plánování produktu Plánování v rámci podniku Plánování v rámci oboru
Funkce plánu Prostředek komunikace Prostředek delegování pravomoci Prostředek koordinace Prostředek rozdělování
Marketingový plán externí analýza interní analýza výběr cílů a strategií detailní rozpracování plánu pro každý nástroj implementace, monitorování a úpravy
Externí analýza analýza trhu analýza zákazníka analýza konkurence analýza distribuce analýza makroprostředí
Interní analýza analýza tržní pozice analýza marketingové strategie finanční analýza Analýza silných a slabých stránek
Výběr cílů a strategie analýza SWOT: možnosti volby
Detailní rozpracování každého nástroje Politika produktu Cenová politika Distribuční politika Marketingová komunikace
Implementace, monitorování a úpravy požadovaný rozpočet na marketing očekávané finanční výsledky převedení plánu do konkrétního plánu akcí řízení a přizpůsobení procedur
Fáze plánování 1. Stanovit poslání a cíle podniku 2. Posoudit zdroje a vyhodnotit prostředí, stanovit předmět podnikání. 3. Stanovit priority dlouhodobých cílů organizace určit strategie. 4. Alokace zdrojů
3. Určení strategie 4. Alokace zdrojů