PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Identifikátor materiálu: EU
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Elektromotor a jeho využití
v habsburské monarchii 1848
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Volně žijící zvířata – rybník, potok
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Procvičení a upevnění učiva
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Informační gramotnost
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. OPAKOVACÍ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_04
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Revoluce v evropských zemích 1848
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
VY_52_INOVACE_PR Šablona.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.14_prumyslova_revoluce_a_jeji_dusledky Datum: 14.12.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Průmyslová revoluce a její důsledky Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování důsledků průmyslové revoluce.

Co přinesla průmyslová revoluce? Doplň text Co přinesla průmyslová revoluce? Průmyslová revoluce umožnila vznik dalších společenských vrstev : (d)____________________ a (b)____________________. Změnil se ráz měst . Budovaly se čtvrtě za městskými hradbami, kterým se říkalo (p)_____________________. (S)____________________ byl nový filozofický směr s touhou po vytvoření společnosti, kde nikdo nikoho nevykořisťuje. Lidé začali více (c)____________________ pro zábavu, do přírody. Lidé rychleji získávali informace i ze vzdálených zemí, což umožnil vynález zvaný (t)_______________________. Dělníci a buržoazie Předměstí Socialismus Cestovat telegraf

Zkuste odhadnout, co dokumentuje tento dobový obrázek. Práce v uhelných dolech

V přesmyčkách najdi jména zakladatelů socialismu. LEAKRRXMA CHDEIBŘGSELEN Karel Marx a Bedřich Engels _________________________ _________________________

Urči pravdivost tvrzení Dělníci pracovali v továrnách, hutích a dolech. Dělníci pracovali osm hodin a jejich plat byl dobrý. Pokud dělník onemocněl, dostával nemocenské dávky místo platu. Dělníci se báli o svá místa, a proto se stávalo, že rozbíjeli stroje, které je měly nahradit. Mnoho dětí nechodilo do školy, protože to rodiče nepovažovali za nutné. ANO – NE ANO - NE 1. ANO 2. NE – pracovali 14-16 h, platy byly velmi nízké 3. NE – žádné takové dávky či příspěvky neexistovaly 4. ANO 5. NE – děti pomáhaly živit rodinu

e) zakazována práce dětí Spoj, co k sobě patří 1. stávky 2. buržoazie 3. činžák 4. stát 5. cizokrajné zboží a) bohaté měšťanstvo b) dělnická čtvrť c) levnější d) dělnické spolky e) zakazována práce dětí 1.d); 2. a); 3. b; 4. e); 5. c)

Co můžeme vyčíst ze staré bankovky? 1. V jakém státě platili lidé touto měnou? _________________________ 2. Jak se jmenuje osobnost na bankovce? _______________ _______________ 3. Co vynalezl? ___________________ 4. K čemu byl tento vynález dobrý? ________________________________ 1. Rakousko; 2. Josef Ressel; 3. lodní šroub; 4. rozvoj lodní dopravy

POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] 1.12.2012 [cit. 2012-12-12]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ParkSlip1892.jpg?uselang=cs (snímek 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Karl_Marx_001.jpg (snímek 4) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marx_signature.gif (snímek 4) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Engels.jpg (snímek 4) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Child_laborer.jpg (snímek 5) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:500_Schilling_Joseph_Ressel_obverse.jpg?uselang=cs (snímek 7) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:500_Schilling_Joseph_Ressel_reverse.jpg?uselang=cs (snímek 7) Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-12-12]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=park&ex=1#ai:MC900293346| (snímek 2) http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=tropick%C3%A9+ovoce&ex=1#ai:MP900255640| (snímek 6)

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování důsledků průmyslové revoluce. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou důsledky průmyslové revoluce. Klíčová slova průmyslová revoluce, dělník, socialismus, cestování, 19. století Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 1087 kB

METODICKÁ POZNÁMKA Snímek 2 – Žáci doplňují věty. Snímek 3 – Žáci se pokusí odhadnout, jakou činnost obrázek dokumentuje. Snímek 4 – Žáci z přesmyček vytvoří jména zakladatelů socialismu. Snímek 5 – Žáci určí pravdivost vět Snímek 6 – Žáci spojí to, co k sobě patří a zdůvodní svůj názor. Snímek 7 – Žáci diskutují o tom, co je možné vyčíst z bankovky. Správné odpovědi jsou na každém snímku, objeví se vždy po kliknutí.