Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_31 Název materiáluExtrémy.
Advertisements

Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Integrační metody substituční metoda Základy infinitezimálního počtu.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Jednostranné limity Základy infinitezimálního počtu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Přívlastek PK P! vše, co rozvíjí podstatné jméno je přívlastek
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Základy infinitezimálního počtu
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nitrosloučeniny, názvosloví
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Základy infinitezimálního počtu
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základy infinitezimálního počtu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia Primitivní funkce NemM315 Březen 2014 Číslo klíčové aktivity: III/2 Anotace: Zavedení pojmu integrál, základní vztahy

Úkolem je hledat primitivní funkci F(x) k dané funkci f(x) Primitivní funkce Je-li reálná funkce f(x) definována v daném intervalu, pak každá funkce F(x), definovaná ve stejném intervalu, se nazývá PRIMITIVNÍ, jestliže funkce f(x) je její derivace. Funkce primitivní k funkci f(x) v daném intervalu Úkolem je hledat primitivní funkci F(x) k dané funkci f(x)

Úkolem je hledat primitivní funkci F(x) k dané funkci f(x) Nekonečně mnoho možností zadání primitivní funkce k funkci

Označení primitivní funkce Úkon, kterým hledáme primitivní funkci F(x) k dané funkci f(x) se nazývá integrace funkce f(x). - integrant NEURČITÝ INTEGRÁL - Integrační znak - Integrační konstanta - symbol, který slouží k odlišení integrační proměnné od případných parametrů

Základní vzorce pro hledání primitivních funkcí:

Věty pro integrování funkcí:

Seznam použitých zdrojů RNDr. Čermák, P. Odmaturuj z matematiky 2 – Základy diferenciálního a integrálního počtu. Opravený dotisk prvního vydání. Brno: Nakladatelství DIDAKTIS spol s r. o., 2004. 48 stran . ISBN 80-96285-84-7 RNDr. Hrubý, D., RNDr. Kubát, J. Matematika pro gymnázia – diferenciální počet. 1. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o.,1997. 195 stran. ISBN 80-7196-063-2 Seznam použitých obrázků Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.