Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Advertisements

základní pojmy posloupností
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_05_PVP_262_Kra
Posloupnosti a jejich vlastnosti (Orientační test )
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
POSLOUPNOSTI Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_105.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_1 8 Tematická.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_115.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_066.MAT.01 Největší společný dělitel, nejmenší společný.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
Geometrická posloupnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
Příklady s lineární funkcí
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0779 Název projektu Škola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_MAT_2_TO_02 Tematická oblast (název sady) Posloupnosti a finanční matematika Název vzdělávacího materiálu Posloupnosti − základní pojmy II Autor Mgr. Petra Toboříková Předmět Matematika Ročník 2. ročník Obor vzdělávání Zdravotnický asistent vytvořeno Září 2013 Anotace včetně cílů Prezentace uvádějící učivo o posloupnostech se zaměřuje na způsoby vyjádření posloupnosti (výčet prvků, vzorec pro n-tý člen, grafické a rekurentní vyjádření) a určení hodnoty jednotlivých členů. Je vhodná k podpoře přímé výuky či jako opora samostudia uvedeného učiva. Žák po absolvování výuky vypočítá hodnotu n-tého členu posloupnosti ze vzorce pro n-tý člen i z rekurentního vyjádření.

4.2 Vyjádření posloupnosti Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola Hradec Králové, Komenského 234

Posloupnost lze vyjádřit jako: Výčet prvků Vzorec pro n-tý člen Graf y x Rekurentní vzorec Posloupnosti − Základní pojmy II

– za n dosadíme příslušné přirozené číslo Př. 1: Napiš prvních pět členů posloupnosti, která je zadána vzorcem pro n-tý člen a znázorni tyto členy graficky: – za n dosadíme příslušné přirozené číslo Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 1: Napiš prvních pět členů posloupnosti, která je zadána vzorcem pro n-tý člen a znázorni tyto členy graficky: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 1: Napiš prvních pět členů posloupnosti, která je zadána vzorcem pro n-tý člen a znázorni tyto členy graficky: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 1: Napiš prvních pět členů posloupnosti, která je zadána vzorcem pro n-tý člen a znázorni tyto členy graficky: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 2: Zapiš členy posloupnosti, která je zdána vzorcem pro n-tý člen: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 2: Zapiš členy posloupnosti, která je zdána vzorcem pro n-tý člen: Posloupnosti − Základní pojmy II

– tato čísla jsou násobky čísla 3 Př. 3: Urči další tři členy posloupnosti a vyjádři danou posloupnost pomocí vzorce pro n-tý člen: – při hledání dalších členů a vzorce pro n-tý člen hledáme souvislost (pravidlo) mezi přirozenými čísly a hodnotou členů – tato čísla jsou násobky čísla 3 Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 3: Urči další tři členy posloupnosti a vyjádři danou posloupnost pomocí vzorce pro n-tý člen: Posloupnosti − Základní pojmy II

← k pořadovému číslu přičítáme 3 Př. 3: Urči další tři členy posloupnosti a vyjádři danou posloupnost pomocí vzorce pro n-tý člen: ← k pořadovému číslu přičítáme 3 ← k pořadovému číslu přičítáme 1 Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 3: Urči další tři členy posloupnosti a vyjádři danou posloupnost pomocí vzorce pro n-tý člen: vzorec pro lichá čísla Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 3: Urči další tři členy posloupnosti a vyjádři danou posloupnost pomocí vzorce pro n-tý člen: střídání znamínek Posloupnosti − Základní pojmy II

– každý člen posloupnosti je o dva větší než člen předchozí Př. 4: Napiš prvních pět členů posloupnosti . Poté zkus najít jiné vyjádření posloupnosti než pomocí vzorce pro n-tý člen. – každý člen posloupnosti je o dva větší než člen předchozí – můžeme psát: předchozí člen Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 5: Napiš prvních pět členů posloupnosti vyjádřené rekurentně: Rekurentní vyjádření posloupnosti znamená, že máme určeno několik prvních členů posloupnosti a vzorec pro člen následující (recurrere = vrátit se, jít zpět). Př. 5: Napiš prvních pět členů posloupnosti vyjádřené rekurentně: předchozí člen Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 5: Napiš prvních pět členů posloupnosti vyjádřené rekurentně: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 5: Napiš prvních pět členů posloupnosti vyjádřené rekurentně: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 6: Napiš prvních šest členů posloupnosti vyjádřené rekurentně: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 6: Napiš prvních šest členů posloupnosti vyjádřené rekurentně: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 6: Napiš prvních šest členů posloupnosti vyjádřené rekurentně: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 7: Urči desátý člen posloupnosti vyjádřené rekurentně: Posloupnosti − Základní pojmy II

Př. 8: Urči první člen posloupnosti, ve které je dáno: – “půjdeme pozpátku” Posloupnosti − Základní pojmy II

Sbírka str. 273/ 1-8

Konec…

Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.