Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_20_ Volba povolání Autor Motejlková Věra.
Advertisements

Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
Moje rodina VY_32_INOVACE_13 Sada 8 Místo, kde žijeme Autor: Jana Nikrmajerová ZŠ a MŠ Dešná IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_12_ Státní vyznamenání Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Digitální učební materiál
Název projektu: Moderní škola
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Jirka Pospíšil, KC NADĚJE Bučovice,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Autor: Mgr. Jana Burdzová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ9_07
Moudra s květinou.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Matriční úřad.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
(český jazyk pro 1. ročník)
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Občanská výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_05_ Výchovné styly Autor Motejlková Věra

Výchovné styly

Demokratická výchova Umožňuje příznivý rozvoj dítěte. Rodiče mají přiměřené požadavky na dítě, jsou ale důslední a při kontrole dítěte nenarušují jeho sebedůvěru a sebejistotu.

Autokratická výchova Rodiče příliš tvrdě prosazují svou autoritu (příkazy, tresty), na potřeby dítěte neberou ohledy.

Liberální výchova Je založena na přirozené autoritě, rodiče nepoučují, ale spoléhají se, že dítě samo přijde na to, co je správné a potřebné.

Reakce rodičů na nepovedenou čtvrtletní práci z matematiky Petr má ve škole potíže, přestože se pravidelně učí, má čtyřky. Rodiče nechápou, že už více udělat nemůže. Mnohdy místo soustředění na test, myslí na to, jak přijde domů a zase uslyší: „Jsi k ničemu, nikdo nemá tak hloupé dítě jako my, jediné, co si zasloužíš, je pořádně potrestat!!!“

Ani Janě se matematika nepovedla Ani Janě se matematika nepovedla. Mrzelo jí to, ale věděla, že je čistě na ní, jak bude situaci řešit, i když to nechá „plavat“, mamka jí řekne: „Je to tvoje rozhodnutí, jsi už dost velká, abys poznala, co je pro tebe důležité!“ Patrik je jedničkář, přesto práci také pokazil. Dnes se dal přezkoušet. Vyprávěl Petrovi, že se tatínkovi přiznal, že se moc nepřipravoval, jak se s ním taťka učil a jak mu říkal, že opravu určitě zvládne. Petr si pomyslel: „To můj táta nikdy neudělal!“

Doplň k názvům stylů jméno dítěte a český výraz pro styl výchovy – mírná, důsledná, přísná

Petr má ve škole potíže, přestože se pravidelně učí, má čtyřky Petr má ve škole potíže, přestože se pravidelně učí, má čtyřky. Rodiče nechápou, že už více udělat nemůže. Mnohdy místo soustředění na test, myslí na to, jak přijde domů a zase uslyší: „Jsi k ničemu, nikdo nemá tak hloupé dítě jako my, jediné, co si zasloužíš, je pořádně potrestat!!!“ autokratická - přísná

liberální - mírná (volná) Ani Janě se matematika nepovedla. Mrzelo jí to, ale věděla, že je čistě na ní, jak bude situaci řešit, i když to nechá „plavat“, mamka jí řekne: „Je to tvoje rozhodnutí, jsi už dost velká, abys poznala, co je pro tebe důležité!“ liberální - mírná (volná)

demokratická - důsledná Patrik je jedničkář, přesto práci také pokazil. Dnes se dal přezkoušet. Vyprávěl Petrovi, že se tatínkovi přiznal, že se moc nepřipravoval, jak se s ním taťka učil a jak mu říkal, že opravu určitě zvládne. Petr si pomyslel: „To můj táta nikdy neudělal!“ demokratická - důsledná

Řešení česky jméno

Zdroje Vlastní zdroje Office.microsoft.com