ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Diagnostika SPU.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Podpora studentů s dyslexií na ČVUT
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Specifické vývojové poruchy učení
ROZBOR VYHLÁŠKY Č. 72/2005 SB. Prezentuje Petra Procházková a Jakub Pivarč UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM Pedagogická fakulta.
Pedagogika & DIDAKTIKA
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Jiří HAVEL - Jana KRATOCHVÍLOVÁ Katedra primární pedagogiky PdF MU
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Diagnostika a reedukace
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Integrativní speciální pedagogika
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Pedagogická diagnostika
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Diagnostika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Základy speciální pedagogiky
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Sociálně-právní ochrana dětí Úvod do předmětu Ukončení: klasifikovaný zápočet Požadavky k zápočtu: 80% účast na seminářích aktivní práce na seminářích.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Rekreologie 1 (sylabus)
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Specifické poruchy učení podzim 2012
Pedagogická diagnostika
Obecná didaktika ÚVOD.
Poruchy autistického spektra
Edukace žáků na praktických a speciálních školách KPG/4065
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Integrativní speciální pedagogika
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Teorie rekreace a výchovy v přírodě
Osnova přednášek Předmět Abeceda mzdových systémů
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ Mgr. Alena Franková alena.frankova@seznam.cz 68963@mail.muni.cz frankova@ped.muni.cz

Požadavky ke zkoušce: Docházka - 80% účast na semináři. Zpracování seminární práce - v rozsahu min. 1 A4, do 18.5.2012. Studenti sociálně pedagogického asistentství – termín odevzdání seminární práce do 6.4.2012. Písemná zkouška - k úspěšnému ukončení musí být 75% správných odpovědí

Základní literatura: BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. Brno: MU, 2004. ISBN 80-210-3813-3. BARTOŇOVÁ, M. Specifické poruchy učení. In: PIPEKOVÁ, J. a kol.: Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80- 7315-198-0.

Doplňující literatura BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3882-5. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 10 vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7

Okruhy ke zkoušce i ke kolokviu 1. Definice specifických poruch učení. 2. Charakteristika jednotlivých poruch učení. 3. Příčiny (etiologie) SPU. 4. Projevy SPU, prevence SPU. 5. Charakteristika lehké mozkové dysfunkce (LMD), poruchy pozornosti (ADD) a poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). 6. Příznaky, projevy LMD (ADD, ADHD). 7. Deficity dílčích funkcí, screening SPU. 8. Depistáž SPU, explorace (pozorování, rozbor prací žáků) v běžné třídě ZŠ. Školní dotazník.

Okruhy ke zkoušce i kolokviu: 9. Diagnostika SPU, diagnostické metody. 10. Vzdělávání žáků se SPU ve školství v ČR. 11. Legislativa týkající se SPU. 12. Hodnocení a klasifikace žáků se SPU. 13. Vzdělávání žáků se SPU v běžné třídě ZŠ. 14. Osobnostní specifika osob se SPU (city, volní vlastnosti, vyjadřování, socializace). 15. Základní informace o reedukaci SPU.