NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ELEKTRONIKA Usměrňovače – filtrace napětí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_16.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceSíťový.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceJedno.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Odborný výcvik, 1. ročník - Prezentace 5
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základy automatického řízení 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Elektrické stroje točivé
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Zpětná vazba v zesilovačích 2
Elektrické měřící přístroje
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
TÉMA: Počítačové systémy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Základní zapojení zesilovačů
Základní logické funkce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Elektronické součástky a obvody
Číselné soustavy a kódy
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Další součástky s jedním přechodem PN
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
TÉMA: Počítačové systémy
VY_32_INOVACE_ Regulace
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Elektrické měřící přístroje
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Hustota 8. ročník.
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
TRANZISTOROVÝ JEV.
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
Závislost elektrického odporu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458

Ověření teoretických poznatků měřením 1 Polovodiče Ověření teoretických poznatků měřením 1

Zadání Měřením napětí a proudů v obvodu různých diod vytvořte jejich voltampérové charakteristiky. Zvolte alespoň tři typy diod, které jsou k dispozici jako jednotlivé součástky soupravy RC2000 a zapojte podle schématu. Nejprve proměřte charakteristiku pomocí stejnosměrného zdroje, přičemž budete měřit napětí a proud. Napětí zdroje nastavte na hodnotu, která je uvedena ve schématu. Získané výsledky zobrazte pomocí grafu v programu Excel. Pro tento graf proveďte alespoň 7 měření. Pak zapojte do obvodu střídavý zdroj a ověřte charakteristiku pomocí programu RC 2000. Potřebné hodnoty sestavte do tabulek a výsledky vyhodnoťte. Grafické výstupy doložte ke zprávě z měření.

Popis měření Pro zjištění voltampérových charakteristik zvolíme LED diody dvou různých barev a běžný typ polovodičové diody. Nejprve zapojte diodu podle uvedeného schématu, kde použijte nastavitelný zdroj stejnosměrného proudu, kde nastavte napětí od 0 V do 7 V. Do obvodu zapojte snímací rezistor s hodnotou 100  a ochranný rezistor stejné hodnoty. Měřením napětí na snímacím rezistoru 100  zjistěte nepřímou metodou hodnotu proudu při určité hodnotě napětí zdroje. Napětí na diodě změřte dalším měřením pomocí voltmetru. Naměřené hodnoty napětí a proudu zapište do tabulky v programu Excel a vytvořte z naměřených hodnot voltampérové charakteristiky zvolených diod. Z naměřených voltampérových charakteristik vyhodnoťte základní parametry jednotlivých diod.

Měření na RCDidactic Kontrolní otázky Pro měření na soupravě RCDidactic proveďte změnu zapojení podle uvedeného schématu. Místo stejnosměrného zdroje zapojte zdroj střídavého napětí s uvedenými parametry. Sondy +INA, -INA a sondy +INA, -INA připojte na převodník, který snímá napětí a zobrazí požadované charakteristiky na monitoru. Kontrolní otázky Porovnejte voltampérové charakteristiky měřené pomocí voltmetru s charakteristikami naměřenými na soupravě RCDidactic Odůvodněte rozdíly voltampérových charakteristik měřených na LED diodách různé barvy s voltampérovou charakteristikou běžné diody. Ze průběhu voltampérové charakteristiky zvolené diody určete její základní parametry

ANOTACE Materiál lze použít jako praktické ověření teoretických poznatků ke kapitole “Polovodiče - diody“. Zde si žáci měřením ověří, jak se liší teoretické průběhy voltampérových charakteristik se skutečnými průběhy na LED diodách a na běžných usměrňovacích diodách. Vypočtené a naměřené hodnoty žáci zapíší do tabulky a zpracují do přehledných grafů. Výpočty a grafy provádějí v programu Excel. Celý průběh měření zpracují v protokolu o měření, kde také odpoví na kontrolní otázky. Průběhy proudů a napětí si žáci zobrazí na měřící soupravě RCDidactic, která převádí analogové veličiny proudů a napětí do digitální podoby v PC. Žáci pracují na tomto úkolu v týmu. Předpokládaný čas 45 min. CITACE JAN KESL. Elektronika I analogová technika. Praha: BEN, 2004. ISBN 80-7300-143-8. VÍT ZÁHLAVA , Jan Vobecký. Elektronika. Praha: Grada. ISBN 8024712415. RCDidactic. Http://www.rcdidactic.cz/cz/ [online]. 2007 [cit. 2012-09-25]. Dostupné z: http://www.rcdidactic.cz/cz/