9. ročník Michaela Hantková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

Návod na postup k neuměleckým textům u ústní maturitní zkoušky z ČJL
Publicistický styl a jeho charakteristika
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1. – 4. ročník.
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Slohové postupy a útvary
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Powerpoint Templates Page 1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastČeský jazyk a literatura.
Funkční styly, slohové postupy a útvary
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
Testy, testové úkoly. Testy, testové úkoly 1. Charakterizujte publicistický styl 2. Které útvary najdeme v novinách? 3. Charakterizujte reportáž 4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Funkční styly.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Funkční styly.
Funkční styly Marcela Jurková.
Styl publicistický Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
V Ě CNÁ LITERATURA Mgr. Michal Oblouk.  Odborná, vědecká  Literatura s převládající naučnou funkcí  Zařazuje se do ní: a)Literatura naučného typu (odborné.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_319_Slohové útvary AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Publicistický styl Znaky a útvary.
Slohové postupy.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Dopis 6. ročník Michaela Hantková. Charakteristika osobního dopisu Písemná zpráva osobě blízké Psán vlastní rukou Speciální papír – dopisní, obálka Odesílá.
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY MGR. MICHAL OBLOUK.
Současný český jazyk 5 Stylistika Marek Lollok. Automatizace a aktualizace Automatisací tedy rozumíme takové užívání jazykových prostředků, a to buď isolovaných.
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
O útvarech, žánrech a textech
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
ZPRÁVA OZNÁMENÍ Mgr. Michal Oblouk.
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
7. ročník Michaela Hantková
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
O útvarech, žánrech a textech
Publicistický styl - úvod
Písemná práce Základní informace.
1.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

9. ročník Michaela Hantková Publicistický styl 9. ročník Michaela Hantková

Charakteristika Styl k publikování Styl médií Vliv na osobní a veřejné mínění Čtenáře má informovat, poučit, přesvědčit Aktuální Věcný Přesvědčivý Srozumitelný

Funkce Informační Přesvědčovací Zábavná

Jazyk Spisovný, občas hovorové výrazy Odborná slova Metafory, slovní hříčky – aktualizace Ustálené výrazy – klišé – automatizace Titulky – základní informace + přitahuje čtenáře

Slohové útvary Zpravodajské Analytické Umělecké Propagační

Zpravodajské útvary Zpráva Oznámení 5W – kdo, co, kdy, kde, jak, (proč) – bylo Krátký útvar podávající výstižnou informaci o aktuální události Oznámení bude

Analytické útvary Komentář Recenze Kritika Autorovy názory podložené argumenty Recenze Posuzuje událost nebo dílo Subjektivní hodnocení přizpůsobuje faktům Kritika

Umělecké útvary Fejeton Reportáž Interview Neotřele seznamuje adresáta s reáliemi a událostmi Interview Rozhovor – otázky + odpovědi + otázky reagující na odpovědi

Propagační útvary Inzerát Reklama